tempertur?
Fra : nybegynder

Dato : 28-05-03 17:15

er det korrekt at jo højere tempertur der er i akvariet jo hurtigere ældes
fisk ?
hvad er den ideelle tempertur ca. for de fleste prydfisk

Fra : Plesner

Dato : 28-05-03 17:25

> er det korrekt at jo højere tempertur der er i akvariet jo hurtigere
> ældes fisk ?

Ja. Den højere temperatur øger stofskiftet med hvad deraf følger-

> hvad er den ideelle tempertur ca. for de fleste prydfisk

Det er meget farligt at generalisere, men 22-24°C ville jeg sige, hvis jeg
SKULLE komme med et bud. Der er dog en lang række arter, som ikke vil
trives ved disse temperaturer, så det er altid en god ide at sætte sig ind
i de forhold, en given art kræver, før man anskaffer sig den.

Plesner

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 29-05-03 08:04

"nybegynder" <hermann.dk@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> er det korrekt at jo højere tempertur der er i akvariet jo hurtigere ældes
> fisk ?
Ja - og de fleste planter kan ikke lide ret meget over 25 grader.
> hvad er den ideelle tempertur ca. for de fleste prydfisk.

Det varierer meget fra art til art med yderpunkter omkring 20 til 30 grader.
Man er nødt til at indkøbe fiskene under hensyn til disse
temperaturforskelle.

Hilsen
Jørgen