Køb af ram til Ibook
Fra : Torben Hansen

Dato : 28-05-03 10:47

Hej der...

Jeg står og skal købe en mindre ny Ibook, som standard har 128mb
installeret.

Den skal have en 512mb klods ekstra i, og jeg mener selvfølgelig ikke
man skal betale så meget, som de fleste skal have for det!

jeg kan læse mig til den bruger:

"Single 1.25-inch standard SO-DIMM slot (3.3V) supports
up to a 512MB SO-DIMM for a total of 640MB of SDRAM"

Men er det ligemeget hvilke antal MHz denne ram kører på? For jeg har
set disse to ram-blokke, som jeg begge har fået at vide fysisk passer.
Men kan de begge benyttes - men de anbefalede mig den på 100Mhz.

Memory/512MB 133MHz nonECC SDRAM SODIMM (pris ca. 1000 kr.)
Memory/512MB 100MHz nonECC SDRAM SODIMM (pris ca. 2300 kr.)

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 28-05-03 12:11

Torben Hansen wrote:

> [...]
>
> Memory/512MB 133MHz nonECC SDRAM SODIMM (pris ca. 1000 kr.)
> Memory/512MB 100MHz nonECC SDRAM SODIMM (pris ca. 2300 kr.)
Hej Torben

Jeg har ikke oplevet nogen problemer, med at montere hurtigere RAM
(100MHz/133MHz) i en iBook, da jeg selv har sat et 256MB 100MHz modul i
en iBook med 66MHz systembus.
Jeg mener iøvrigt jeg har fået at vide, at RAM hastgheden ikke er så
vigtig sålænge man benytter hurtigere RAM end system bussen, da det
automatisk tilpasser sig den langsomme hastighed.
Så du kan rolig prøve det. (Sørg dog for at du kan bytte det, hvis de
ikke skulle virke.)

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-05-03 11:36

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> [...]
>
> Den skal have en 512mb klods ekstra i, og jeg mener selvfølgelig ikke
> man skal betale så meget, som de fleste skal have for det!
cut
> Memory/512MB 133MHz nonECC SDRAM SODIMM (pris ca. 1000 kr.)
> Memory/512MB 100MHz nonECC SDRAM SODIMM (pris ca. 2300 kr.)

Officeline: 1.490,00 kr.
Computerstore: 1.250,00-1.500,00

Køb dog der, hvis du er i tvivl.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen . preben AT ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 28-05-03 12:21

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 28-05-03 20:51

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> wrote:

> Jeg havde PC133 i min iBook.

Mig har osse 133 i en 100-iBook - gå fint. Hvor købe du til tussind? Min
svigerinde ska ha ram.
--
Mvh. Poul

Fra : x-man

Dato : 30-05-03 08:18

Jeg har også 133mHz i min iBook ... virker fint. Faktisk skriver Apple
direkte på deres hjemmeside (et eller andet sted i Knowledge Base" at man
skal anvende 133 mHz ... så jeg ved faktisk ikke hvorfor butikkerne bliver
ved med at anbefale 100 mHz ... har man et restlager man skal af med???