Hvordan får jeg blå glasur ??
Fra : Jan

Dato : 27-05-03 21:02

Hejsa

Skal holde børnefødselsdag og vil gerne have blå glasur på lagkagen, men kan
kun finde gul, grøn og rød frugtfarve - hvordan får jeg noget der kan gøre
den blå

Jan

Fra : sune vuorela

Dato : 27-05-03 21:17

En der kalder sig "Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev:

> [...]
>kun finde gul, grøn og rød frugtfarve - hvordan får jeg noget der kan gøre

Panduro sælger blå levnedsmiddelfarve.

Men pas på med doseringen!

Hele bøtten jeg købte derinde (5-10 mL) kunne farve 20 liter drinks!

--
Sune

Fra : Martin Hammer

Dato : 28-05-03 06:06

Jeg har erfaringer med blå bolchefarve i bolcher, flødeskum kartofler. I
faste stoffer som kartofler og boclher er det fantastisk (kraftigt!),
men man skal passe på i flødeskum - og måske også glasur, da farven ledt
smitter af. Mna kan sagtens vaske farven af, men er alle børnene først
blå i munden, så har vi balladen.

Held og lykke =
Martin

Martin Hammer
Aalborg
mahj0232@but.auc.dk

Fra : Tinne Larsen

Dato : 27-05-03 21:17

Jeg mener, man kan købe blå bolchefarve, men har ikke prøvet det i glasur.
Det kan bestilles på urtegården's hjemmeside
http://www.urtegaarden.dk/default.asp?PageID=12

-Tinne

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 28-05-03 04:05

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse...

> Skal holde børnefødselsdag og vil gerne have blå glasur på lagkagen ..

Blå husholdningsfarve kan købes hos..
Specialkøbmanden i City-Arkaden, Østerbrogade 32, 1100 København K

Sælges på nettet hos samme, for 35 kr. pr. 30 ml.
http://www.specialkoebmanden.dk/

Se under Essenser!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

"To those who have more shall be added;
and from those who have not, even the little
they have shall be taken away".
- Jesus Christ