labeo biocolor
Fra : nybegynder

Dato : 26-05-03 21:26

er der nogen der kender til ildhale labeo og labeo biocolor

og evt billeder

på forhånd tak

den nye arkvarist

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-05-03 22:00

"nybegynder" skrev i en meddelelse
> er der nogen der kender til ildhale labeo og labeo biocolor

Den hedder Labeo Bicolor

Den er rimelig hårdfør og er ikke svær at holde.

Men den kan være lidt aggressiv over for de andre fisk.

> og evt billeder

Prøv at lede på www.akvariet.dk eller på fishbase efter den, så finder
du nok billeder.

Som navnet siger er den kulsort med rød hale - og bliver op til 8-12 cm
lang.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Madsen

Dato : 26-05-03 23:22

Jan Vestergaard skrev:

> Men den kan være lidt aggressiv over for de andre fisk.

Ja og specielt når den bliver gammel. Jeg har engang haft sådanne to
djævle i et 430 ltr. De var som englebørn da de var ungfisk, men med
årene blev de mere og mere aggressive. Til sidst slagtede den ene
den anden og den der var tilbage terroriserede samtlige af akvariets
beboere så jeg til sidst måtte skille mig af med den. Ellers en utrolig
flot og spændende fisk.

Madsen.

Fra : Rapper

Dato : 27-05-03 01:37

> [...]
> den anden og den der var tilbage terroriserede samtlige af akvariets
> beboere så jeg til sidst måtte skille mig af med den. Ellers en utrolig

Har været ude for præcist det samme, dog i et 63 l. Man skal ikke have mere
end én af dem medmindre man har godt med gemmesteder og et stort avarie på
400+ l.

Google er din ven, her er en masse billeder:

<http://images.google.com/images?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=labeo+bicolor&sa=
N&tab=wi&lr=>

(kopier hele linket, ellers tager den vist ikke =-tegnet med)

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Cyberbar

Dato : 27-05-03 15:24

..

> Har været ude for præcist det samme, dog i et 63 l. Man skal ikke have
mere
> end én af dem medmindre man har godt med gemmesteder og et stort avarie på
> 400+ l.

Hej NG

Jeg har 5 stk. Labeo Bicolor i mit 325l. De lever ganske fredeligt sammen
med de andre fisk, men ind i mellem er de lidt efter hinanden. Så jeg har nu
ikke de store problemer, selv om jeg har 5 stk. Men hensyn til gemmesteder
så har de ikke vildt mange, og da de næsten er fremme hele tiden, må der da
være andre grunde til at de er aggressive over for de andre.

Mvh. Cyberbar

Fra : Madsen

Dato : 27-05-03 15:33

Cyberbar skrev:

> [...]
> sammen med de andre fisk, men ind i mellem er de lidt efter
> hinanden. Så jeg har nu ikke de store problemer, selv om jeg har 5

Jeg havde også masser af gemmesteder til mine to i et 430 ltr. som
sagt. De havde en hule i hver sin ende og det gik fint i mange år,
men da de blev ældre gik det galt. Det skal siges at de var omkring
10-12 cm i længden og 3-4 år vil jeg tro, da de begyndte at blive
sære. Hvis dine stadig er forholdsvis små ungfisk så kan der sikkert
sagtens lave 5 individer sammen i et 325 ltr. men jeg tror ikke på
at den går når de bliver fuldvoksne. Så bliver akvariet for lille.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-05-03 15:35

Madsen skrev:

> Hvis dine stadig er forholdsvis små ungfisk så kan der sikkert
> sagtens lave 5 individer sammen i et 325 ltr

leve

Madsen.