Mad ud af huset - Sønderjylland
Fra : Brian R.

Dato : 26-05-03 15:53

Hejsa,

Vi skal til at holde barnedåb og vil i den forbindelse ikke selv stå for
madlavningen.

Hvilke muligheder er der for mad ud af huset i Sønderjylland, hvis det skal
være lidt mere gourmet-agtigt. De fleste steder jeg indtil nu har prøvet
minder mere om "husmandskost" eller forsamlingshusmad, hvor menuerne er
traditionelle og grøntsagerne typisk er kogt til ukendelighed.

Så med andre ord, kender I et "bedre" sted, der leverer "finere/bedre" mad
ud af huset, hvor der bliver kræset lidt for råvarerne og detaljerne.

Hilsen
Brian R.

Fra : Kat

Dato : 26-05-03 16:32

Måske Sønder Hostrup Kro: www.christies.dk ved Aabenraa?

Mine forældre har fået nytårsmiddag ud-af-huset de sidste par år, men jeg er
godt nok ikke klar over om de normalt kører med ud-af-huset menuer.

Gourmet er det i hvert fald

Kat

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 26-05-03 17:35

"Brian R." <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så med andre ord, kender I et "bedre" sted, der leverer "finere/bedre" mad
> ud af huset, hvor der bliver kræset lidt for råvarerne og detaljerne.

Hvad med at tage et kig på http://www.tyrstrupkro.dk/ (ved Chr.feld)? Det er
godt nok længe siden, jeg selv har været der, men i mellemtiden er de rykket
endnu højere op i "gourmetklasserne", efter hvad jeg har ladet mig fortælle.

God barnedåb

MVH Mette

Fra : Else Holm

Dato : 26-05-03 18:09

"Mette Svangen Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Brian R." <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> [...]
> Det er godt nok længe siden, jeg selv har været der, men i
> mellemtiden er de rykket endnu højere op i "gourmetklasserne", efter

- det er korrekt - og der er også Sdr. Bjert Kro
http://www.sdrbjertkro.dk/forside.php
men jeg er ikke sikker på, at hverken Tyrstrup eller Sdr- Bjert
bringer mad ud af huset, men spørg!

Ellers kunne du jo også prøve Kokken og Jomfruen på
http://www.kokken-jomfruen.dk/menu.php3?pageid=3&id=1&sel=1

God barnedåb!

--
Else

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 26-05-03 19:49

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> - det er korrekt - og der er også Sdr. Bjert Kro
> http://www.sdrbjertkro.dk/forside.php
> men jeg er ikke sikker på, at hverken Tyrstrup eller Sdr- Bjert
> bringer mad ud af huset, men spørg!

Tyrstrup Kro nævner ikke udtrykkeligt diner transportable på deres
hjemmeside, men skriver dog under menupunktet Selskaber: "Hvad enten De
ønsker fest holdt hos os eller i Deres eget hjem...", hvilket jeg tolket
som, at de bringer ud.

> Ellers kunne du jo også prøve Kokken og Jomfruen på
> http://www.kokken-jomfruen.dk/menu.php3?pageid=3&id=1&sel=1

Hmm, så er vi efter min mening ovre i det stik modsatte af gourmet, nemlig
laveste fællesnævner til den lavest mulige pris. Det er der da også et
marked for, men jeg fornemmer ikke, det er den slags Brian efterspørger.
Selv ville jeg ikke vælge dem, om jeg så fik penge for det!

MVH Mette