Mon det er en dyr lyd ??
Fra : Thomas

Dato : 25-05-03 16:05

Hej.
Jeg har pludselig fået en ny lyd på min scooter, som jeg ikke rigtig kan
lokalisere.
Måske een herinde kan give et praj om hvad det kunne være ?

Min scooter er en Yamaha Neo's som efter at have kørt nu 4500 smertefrie
kilometer har fået en mistænkelig raslelyd.
Mit bedste bud på hvor det kommer fra er blæserhjulet som giver blæservinden
til cylinderen.
Men da et kunststof hjul som iøvrigt er både spændt, og som jeg ser det er i
balance, kan vel næppe give meget lyd fra sig.

Det lyder nærmest som om der ligger en skive eller lille møtrik inde i
plashuset som omgiver blæserhjulet og rasler når den slynges rundt.
Der er dog ingen ting som er løst og jeg har svært ved at spore lyden.

Den er der kun ved nogen omdrejningstal og f.eks. ikke i tomgang.

Hvis det havde været en gammel maskine eller en voldtunet motor, så havde
jeg nok slået det hen med en slidt stembel ring, eller slør i krumtap
lejerne, men jvf. det lave kilometer tal som jeg har kørt, så har jeg mere
troen på noget mere fredeligt.
Men hvad ??

Thomas.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-05-03 18:10

"Thomas" <oz1jte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg nok slået det hen med en slidt stembel ring, eller slør i krumtap
> lejerne, men jvf. det lave kilometer tal som jeg har kørt, så har jeg mere

Hvis det kun kommer ved bestemte omdrejninger, så kunne det lyde for mig som
om det er noget resonans fra noget der ikke mere sidder helt fast. Jeg havde
noget nær det samme på min EU'er, og der var/er det så min udstødning der
sidder og rasler. Jeg kan ikke gøre noget ved det, så sådan må det være.
Hvis det er fra blæserhjulet der larmer, så tror jeg ikke det er noget der
ligger løst der inde, for der er immervæk nogle omdrejninger på den fætter.

Kim Larsen

---

Fra : benjamin18

Dato : 28-05-03 10:52

prøv at kigge på dit center støtteben når du kører fordi mit det rasler
og det lyder som om det er blæserhjulet der sidder løst

http://www.kandu.dk/