/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Dansk rum-serie
Fra : Rikke & Brian


Dato : 24-05-03 06:31

Hejsa

Inspireret af tråden om urealistiske science fiction film, kom jeg til at
tænke på en ældre dansk science fiction serie. Kan ikke huske meget fra den,
andet end det var noget med et sort hul, en dreng hvis værelse kunne flyve
ud i rummet - hvis nok styret af hans lampe, en pige der hed Iris, en
klokradio der kunne rejse tilbage i tiden. Nogen der kan huske mere om den,
hvad hed den f.eks.

Mvh. Brian


--
------------------------------------------------------------------
Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
-------------------------------------------------------------------
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.



 
 
Søren Kongstad (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Søren Kongstad


Dato : 24-05-03 06:55


"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote in message
news:3ecf0383$0$7612$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Inspireret af tråden om urealistiske science fiction film, kom jeg til at
> tænke på en ældre dansk science fiction serie. Kan ikke huske meget fra
den,
> andet end det var noget med et sort hul, en dreng hvis værelse kunne flyve
> ud i rummet - hvis nok styret af hans lampe, en pige der hed Iris, en
> klokradio der kunne rejse tilbage i tiden. Nogen der kan huske mere om
den,
> hvad hed den f.eks.
>


Den hed CRASH, eller truslen fra det sorte hul.


Se f.eks denne tråd:
http://tinyurl.com/cjuv


Den er også udgivet som bog:
http://tinyurl.com/cjv2



Søren



Rikke & Brian (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 24-05-03 07:34

"Søren Kongstad" <spamm-soremove-@kongstad.net> skrev i en meddelelse
news:ban1g7$1mac$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Den hed CRASH, eller truslen fra det sorte hul.
>

Jepper det er den, gad egentligt godt at se den idag. Det må være virkelig
dårlige effekter der er brugt i den
>
> Se f.eks denne tråd:
> http://tinyurl.com/cjuv
>
>
> Den er også udgivet som bog:
> http://tinyurl.com/cjv2
>



ChriZ (24-05-2003)
Kommentar
Fra : ChriZ


Dato : 24-05-03 08:53

Ja, men den må alligevel have imponeret dengang.. jeg kan også huske den, og
jeg har nok ikke været mere end end 3-4 år på det tidspunkt den blev sendt
(årstal, anybody?) - og nu man tænker over det, kan den da ikke være meget
ringere end Dr. Who??!

Det kan være man skal skrive til DR om sagen..?

--
Venlig hilsen
Christian

- Hvem er Åge...?
www.hvemeraage.tk

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3ecf1253$0$7604$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jepper det er den, gad egentligt godt at se den idag. Det må være virkelig
> dårlige effekter der er brugt i den



Peter Fleinert (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fleinert


Dato : 24-05-03 22:20


Et var Carsten Overskov, der stod bag CRASH, han lavede også børneradio og
oplæste føljetoner dengang (År 1212, og Swabrick)
Fandt ham lige på Google http://www.litteratursiden.dk/sw3498.asp

Venlig hilsen Peter
Barry Slisk længe leve



Lars Hoffmann (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 25-05-03 00:51

Rikke & Brian escribió / skrev

> Jepper det er den, gad egentligt godt at se den idag. Det m† v‘re
> virkelig d†rlige effekter der er brugt i den

Den kan jeg huske. Jeg læste også bogen og kan huske at alt var skrevet
uden direkte tale. Ingen sagde noget, der blev kun fortalt hvad de
sagde. Underligt koncept.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
www.intercambiodvd.com

Peter Bjerre Rosa (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 25-05-03 01:03

Lars Hoffmann skrev:

> Den kan jeg huske. Jeg læste også bogen og kan huske at alt var
> skrevet uden direkte tale. Ingen sagde noget, der blev kun fortalt
> hvad de sagde. Underligt koncept.

Ja, men dybt fascinerende, så vidt jeg husker. Det gav en skræmmende,
drømmeagtig effekt at lade skuespillerne agere uden replikker. Og jeg
husker faktisk effekterne som værende ganske gode for en dansk
produktion. Specielt de mange Storm Trooper-wannabees.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"In this house we obey the laws of thermodynamics!"


Rikke & Brian (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 25-05-03 05:54


"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:bap182$beb$1@sunsite.dk...
> Lars Hoffmann skrev:
>
> > Den kan jeg huske. Jeg læste også bogen og kan huske at alt var
> > skrevet uden direkte tale. Ingen sagde noget, der blev kun fortalt
> > hvad de sagde. Underligt koncept.
>
> Ja, men dybt fascinerende, så vidt jeg husker. Det gav en skræmmende,
> drømmeagtig effekt at lade skuespillerne agere uden replikker. Og jeg
> husker faktisk effekterne som værende ganske gode for en dansk
> produktion. Specielt de mange Storm Trooper-wannabees.

Ja jeg husker den også som ret skræmmende, det er bare svært at vide om det
er alderen der gjorde det, eller serien faktisk fungerede ret godt. Hvorfor
genudsendes sådan en serie aldrig??? Hmmm

Mvh. Brian


>
> --
> Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
> "In this house we obey the laws of thermodynamics!"
>



Jens Thomsen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 25-05-03 09:52


"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3ed04c99$0$7606$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Ja jeg husker den også som ret skræmmende, det er bare svært at vide om
det
> er alderen der gjorde det, eller serien faktisk fungerede ret godt.
Hvorfor
> genudsendes sådan en serie aldrig??? Hmmm

Den *er* blevet genudsendt i løbet af 1990'erne. Rumskibene og skurkens
robotter var faktisk ganske gode effekter. Kan huske fra aviserne, at
knægten, der spillede hovedrollen fik en af rumskibs-modellerne i
fødselsdagsgave. Jeg var vildt misundelig dengang.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not? "




Rikke & Brian (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 25-05-03 18:22

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:bapvud$9th$1@sunsite.dk...
>
>
> Den *er* blevet genudsendt i løbet af 1990'erne. Rumskibene og skurkens
> robotter var faktisk ganske gode effekter. Kan huske fra aviserne, at
> knægten, der spillede hovedrollen fik en af rumskibs-modellerne i
> fødselsdagsgave. Jeg var vildt misundelig dengang.

Nu bliver jeg sgu i tvivl om det er genudsendelsen jeg har set, eller jeg
bare ikke var opmærksom på at den blev genudsendt, og derfor aldrig genså
den... det finder jeg nok aldrig ud af


>
> --
> Jens Thomsen
>
> "Here lies David St. Hubbins... and why not? "
>
>
>



Peter B. Juul (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 26-05-03 08:17

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Ja, men dybt fascinerende, så vidt jeg husker. Det gav en skræmmende,
> drømmeagtig effekt at lade skuespillerne agere uden replikker.

Nu refererede Lars til bogen, der var endnu mere distanceret. Birger
blev f.eks. kun omtalt som "Drengen" og Iris som "Pigen".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Peter Bjerre Rosa (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 26-05-03 08:31

Peter B. Juul skrev:

> Nu refererede Lars til bogen, der var endnu mere distanceret.

Ah, ja - min fejl. Men den distance var alligevel fremragende adapteret
til skærmen.

> Birger blev f.eks. kun omtalt som "Drengen" og Iris som "Pigen".

Jeg husker tydeligt bogen. Det var mit første møde med kærligheden i
litteraturen. Jeg kan ikke huske, om Drengen rent faktisk kysser Pigen,
eller om han bare tænker på det. Eller om det er hende, der tager
initiativet. Men jeg kan huske det lidt kejtede romantiske spil mellem
dem - og det husker jeg ikke fra tv-serien.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Marge, it takes two to lie. One to lie and one to listen."


Peter Brodersen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 26-05-03 17:34

On Mon, 26 May 2003 09:31:02 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Jeg kan ikke huske, om Drengen rent faktisk kysser Pigen,
>eller om han bare tænker på det.

Igen, frit ud fra hukommelsen: I serien var Iris vist faldet i søvn,
mens hun og Birger var ved at storme mod et sort hul (eller en
lignende sikker død). Birger kysser hende, og hun vågner op, og får
superhånden til at trække dem ud.

--
- Peter Brodersen

Kasper Bang (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bang


Dato : 26-05-03 20:02

Peter Bjerre Rosa wrote:
> Jeg husker tydeligt bogen. Det var mit første møde med kærligheden i
> litteraturen. Jeg kan ikke huske, om Drengen rent faktisk kysser Pigen,
> eller om han bare tænker på det. Eller om det er hende, der tager
> initiativet. Men jeg kan huske det lidt kejtede romantiske spil mellem
> dem - og det husker jeg ikke fra tv-serien.

Det kan godt være, det ikke var der i tv-serien. Jeg var nok for
fikseret af pigens, ahem, fortrin og den lille rappe vist nok gule
kjole, hun var skruet ned i, til at lægge mærke til den slags avancerede
handlingsforløb. Præpubertær kærlighed ved første blik!

MVH/Kasper Bang



Bjørn Hansen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 25-05-03 08:46


> Inspireret af tråden om urealistiske science fiction film, kom jeg til at
> tænke på en ældre dansk science fiction serie. Kan ikke huske meget fra
den,
> andet end det var noget med et sort hul, en dreng hvis værelse kunne flyve
> ud i rummet - hvis nok styret af hans lampe, en pige der hed Iris, en
> klokradio der kunne rejse tilbage i tiden. Nogen der kan huske mere om
den,
> hvad hed den f.eks.
>

I forlængelse af ovenstående, kom jeg til at tænke på skurken i serien. Hvad
pokker var det nu han hed? Og hvem var skuespilleren mon?

Bjørn



Jens Thomsen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 25-05-03 10:05


"Bjørn Hansen" <bjhansen@SLETDETTE.email.dk> skrev i en meddelelse
news:bapsc5$2s9q$1@news.cybercity.dk...

> I forlængelse af ovenstående, kom jeg til at tænke på skurken i serien.
Hvad
> pokker var det nu han hed? Og hvem var skuespilleren mon?

Jeg ved det desværre ikke. Men fra tidligere diskussioner i gruppen ved jeg,
at den storbarmede Iris idag er identisk med Hollywood-reporteren Jeannie
Mortensen:

http://www.hollywoodaction.com/hovedside.html

--
MVH/ regards
Jens Thomsen
"Television has brought murder back into the home - where it belongs"
- Alfred Hitchcock





Homer (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Homer


Dato : 25-05-03 12:14

Bjørn Hansen skrev:

[Om tv-serien CRASH]

> I forlængelse af ovenstående, kom jeg til at tænke på skurken i
> serien. Hvad pokker var det nu han hed? Og hvem var skuespilleren mon?

Som Peter Bjerre Rosa fik nævnt ovenfor, hed han Barry Slisk. Jeg vil
blive overrasket, hvis man(TM) kender skuespilleren, da det jo ikke er
tilfældet for nogen af de andre i serien.

Selv om det helt sikkert ikke var ham, så har billedet af Barry Slisk i
mit hoved en slående lighed med Asger Reher(!)

--
Med venlig hilsen
Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"



Bjørn Hansen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 25-05-03 13:45


> Som Peter Bjerre Rosa fik nævnt ovenfor, hed han Barry Slisk. Jeg vil
> blive overrasket, hvis man(TM) kender skuespilleren, da det jo ikke er
> tilfældet for nogen af de andre i serien.
>
Ahhhh ja, det var jo det han hed. Men jeg kan nu ikke se at PBJ nævner det i
hans indlæg, eller jeg kan måske bare ikke se alle indlæg? Jeg kan også godt
huske den slående lighed med Asger Reher, men bortset fra den skaldede isse,
havde han så ikke også et ret stort ar?

Hold da op jeg gad godt se den serie igen! Kan I huske at der lige før hvert
afsnit i serien, var en konkurrence hvor man kunne vinde en gibs(?)-udgave
af kongeskjoldet. I introen gik den ene af hulemændene på skjoldet hen og
gokkede den anden i hovedet med sin kølle Det var humor. Gad vide hvad
den konkurrence egentlig gik ud på.

Bjørn



Peter Bjerre Rosa (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 25-05-03 15:50

Bjørn Hansen skrev:

>> Som Peter Bjerre Rosa fik nævnt ovenfor, hed han Barry Slisk. Jeg vil
>> blive overrasket, hvis man(TM) kender skuespilleren, da det jo ikke
>> er tilfældet for nogen af de andre i serien.

> Ahhhh ja, det var jo det han hed. Men jeg kan nu ikke se at PBJ
> nævner det i hans indlæg, eller jeg kan måske bare ikke se alle
> indlæg?

Næh, det er hverken mig eller Peter B. Juul (som PBJ vel retteligt må
betyde), der nævner Barry Slisk. Det gør derimod Peter Fleinert i sin
signatur. Det er ikke altid lige nemt at holde styr på de mange Petre i
gruppen ...

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"And now we return to the boring world of Niels Bohr."


Bjørn Hansen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 25-05-03 16:05


> Næh, det er hverken mig eller Peter B. Juul (som PBJ vel retteligt må
> betyde), der nævner Barry Slisk. Det gør derimod Peter Fleinert i sin
> signatur. Det er ikke altid lige nemt at holde styr på de mange Petre i
> gruppen ...

Wups. Der skulle selvfølgelig have stået PBR Det kan jo ikke gå lige
godt hver gang. Jeg havde ikke set den signatur, men den er sørme god nok -
det kan jo også smutte.

Bjørn



Peter Brodersen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 25-05-03 20:53

On Sun, 25 May 2003 14:45:27 +0200, "Bjørn Hansen"
<bjhansen@SLETDETTE.email.dk> wrote:

>Gad vide hvad
>den konkurrence egentlig gik ud på.

De havde en række forskellige konkurrencer. Ét af spørgsmålene var
såvidt, jeg husker, om et billede viste "flod" eller "ebbe". Ved et
andet tilfælde - vistnok det, hvor hulemanden slog - skulle man finde
en fejl, og husker jeg rigtigt, så var det noget med at køllen blev
"filmklippet" over i den anden hånd...

.... som du nok kan høre, er det ret diffust ud fra hukommelsen.

--
- Peter Brodersen

Peter Fleinert (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fleinert


Dato : 25-05-03 22:10


"> >Gad vide hvad
> >den konkurrence egentlig gik ud på.

Konkurrencen hed "Den Lille Quizz". "Z" lyden blev lavet af en flue så
den var meget lang, og fluen blev dræbt af hulemanden der slog den i hjel da
den landede på en Gong-gong. Det var en skæg Quiz.

Ang CRASH, husker jeg at faderen vistnok blev spillet af Peter Steen. Var
det ikke noget med at drengen aldrig fik de 100.000 der var udlovet i dusør
da eEkstra Bladet fandt de fem fejl Barry Slisk havde lavet i tegneserien.
Eller hvad med de lyserøde latexdyr, Goblerne fra Goblos, der "formerede"
sig ved at blive hugget midt over. Det var sgu tider med den serie.
Hilsen Peter (uden B) Fleinert



Gocows (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Gocows


Dato : 26-05-03 22:33

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse
news:QiaAa.15704$YZ6.557873@news010.worldonline.dk...
> "> >Gad vide hvad
> > >den konkurrence egentlig gik ud på.
> Eller hvad med de lyserøde latexdyr, Goblerne fra Goblos, der "formerede"
> sig ved at blive hugget midt over. Det var sgu tider med den serie.

Ærligt talt kan jeg huske en forrygende barm, og så de der rumskibe der
slugte mindre skibe. Barmen står klarest.

Mvh

Gocows



Homer (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Homer


Dato : 25-05-03 21:20

Bjørn Hansen skrev:

>> Som Peter Bjerre Rosa fik nævnt ovenfor, hed han Barry Slisk. Jeg vil
>> blive overrasket, hvis man(TM) kender skuespilleren, da det jo ikke
>> er tilfældet for nogen af de andre i serien.
>>
> Ahhhh ja, det var jo det han hed. Men jeg kan nu ikke se at PBJ
> nævner det i hans indlæg,

Wups, nej. Det var hverken Peter B. Rosa eller Peter B. Juul, der skrev
det, men Peter B.(?) Fleinert.

--
Med venlig hilsen
Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"



Bjørn Hansen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 25-05-03 21:58


>
> Wups, nej. Det var hverken Peter B. Rosa eller Peter B. Juul, der skrev
> det, men Peter B.(?) Fleinert.

Confused? You won't be after the next episode of "SOAP".

Bjørn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste