Findes der en god dansk hjemmeside om øl?
Fra : Jørge E. Jensen

Dato : 23-05-03 20:28

Hej Gruppe

Jeg har lige været til ølfestival i Valbyhallen og blev overasket over den
mangfoldighed der af øl. Jeg er blevet interesseret i emnet. og søger en god
informativ hjemmeside om øl, helst på dansk. Jeg har forstået at det er
foreningen Danske ølentusiaster der afholder denne festival, men deres
hjemmeside er, hvis jeg må sige det, dårlig. Findes der såndan en?

Jørgen E Jensen

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 23-05-03 20:47

Hej Jørgen

Nu ved jeg ikke hvad det er du søger. Jeg er selv medlem af danske
ølentusiaster og bruger siden (ale.dk) ofte. Leder du efter ølnyheder, gode
ølsteder, generel viden om øl, arrangementer omhandlende øl og lignende
andre ølting. Så er danske ølentusiasters hjemmeside så absolut det bedste
der findes i Danmark.

Søger du derimod anmeldelser af øl, så har du ret, så findes det ikke på
Ale.dk. Med hensyn til ølanmeldelser, så har jeg kun fundet gode engelske
hjemmesider, primært ratebeer.com. Ellers er det bedste danske der findes,
Gyldendals ølguide af Anders Evald. Godt nok på papirform, men et værk der
burde findes i enhver kvalitetsbevidst danskers bogreol.

Højt skum
ivan

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 23-05-03 21:14

Hej Jørgen

Må jeg i al ydmyghed henvise til en webside som jeg selv er skribent for...
http://www.glocalbeer.dk
Der vil du kunne finde en del information om øl... Hvis du er rigtig
enthusiastisk kan du også tilmelde dig vores nyhedsbrev med premiere primo
Juni.
Men kig lige på det og se om det er hvad du søger... Internettet er proppet
med websider om øl, så der skulle være basis for at finde din helt
personlige ynglingsside.

Hvis det er dansk øl du er interesseret i, vil jeg på det kraftigste
anbefale www.oelguiden.dk - sponsoreret af bryggeriforeningen. Så kan man
selvfølgelig diskutere objektivitet og alt det der. Men jeg synes faktisk at
der er en rigtig god webside. De er jo trods alt bryggere der står for
det...

Af udenlandske websider kommer man ikke uden om www.beeradvocate.com og
www.ratebeer.com.
Der finder du i hvert fald en del anmeldelser af øl... Og på ratebeer er der
faktisk en del danskere der anmelder øl.

Held og lykke med jagten!

(Jeg kan kun bekræfte at det er et spændende emne) ;)

Bjarke

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 24-05-03 19:04

Du kan også prøve www.goodbeer.dk

--
Kåre

Fra : Jørge E. Jensen

Dato : 24-05-03 19:37

Med de tre indlæg (og links) der er kommet på min forspørgelse til gruppen,
må jeg erkende at det der med "ølentusiasme" er meget bredt forstået.

Jørge E. Jensen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-05-03 11:49

Jørge E. Jensen wrote:
> Med de tre indlæg (og links) der er kommet på min forspørgelse til gruppen,
> må jeg erkende at det der med "ølentusiasme" er meget bredt forstået.

Hvad mener du med det.?

Såvidt jeg kan se er de 3 links jeg har kigget på, af rimelig kvalitet.

Du må forvente at svar i nyhedsgrupper skal bruges med stor
forsigtighed. Sorter 95% fra, og brug resten.

Der er mange der bruger nyhedsgrupper som tidsfordriv. Mig selv incl.

NB. Svar _under_ det du kommenterer.

mvh. Jørgen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-05-03 21:05

> [...]

> foreningen Danske ølentusiaster der afholder denne festival, men deres
> hjemmeside er, hvis jeg må sige det, dårlig. Findes der såndan en?

Hvornår slutter den festival ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Thisted Peter~

Dato : 28-05-03 21:54

Med fare for at blive hylet ud grundet reklame, så sluttede festivalen d.
12/5. MEN - næste år kommer den tilbage for 4. år i træk og for 3. år i
Valbyhallen fra 14-16/5. Håber at se dig der.

Mvh
Thomas Thisted

Fra : Lars

Dato : 26-05-03 09:01