Virtual PC til homebanking?
Fra : Erling Hansen

Dato : 23-05-03 14:05

Hej. Er der nogen på gruppen, som har personlige erfaringer med at bruge
Virtual PC til homebanking med DanskeBank?
Jeg er nysgerrig, både med hensyn til OS 9.1 og en eventuel fremtidig ny
Mac med OS X

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-05-03 14:20

Erling Hansen <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> [...]
> Virtual PC til homebanking med DanskeBank?
> Jeg er nysgerrig, både med hensyn til OS 9.1 og en eventuel fremtidig ny

Det har jeg:

OS 9.2 m VPC 5/Windows 98: Laaaaangsom
OS 9.2 m VPC 5/ Windows 95: Laangsom
OS 10.2.2 m VPC 6/Windows 95: langsom

--men det virker ok (undtagen når man bliver utålmodig, og prøver at
klikke før alt er downloaded på en side, så går IE 5 u. Windows ned)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Erling Hansen

Dato : 23-05-03 14:43

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
>
> --men det virker ok (undtagen når man bliver utålmodig, og prøver at
> klikke før alt er downloaded på en side, så går IE 5 u. Windows ned)

Well. Når man er blevet arbejdsfri gør det ikke så meget med tempoet,
bare det er stabilt og ikke begynder at sende mine småskillinger til
langtbortistan.
Tak for rådet.
Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 23-05-03 19:37

> [...]

> Well. Når man er blevet arbejdsfri gør det ikke så meget med tempoet,
> bare det er stabilt og ikke begynder at sende mine småskillinger til

Nu ved jeg ikke hvilken mac du har, men hvis stabilitet er et kriterie
så duer windows95 absolut ikke. Skal det være stabilt, så kør windows
2000 - hvis det skal være stabilt og meget grimt så kør windows XP. Jeg
synes hastigheden på windows 2000, med den sidste service pakke, er fin
blot den får en god klat ram (helst 128mb).

For at give virtual pc bedre betingelser kan det godt betale sig at
quitte finderen og andre åbne programmer - det giver mere ram og mere
processorkraft.

- Jørgen

Fra : Erling Hansen

Dato : 23-05-03 22:29

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> For at give virtual pc bedre betingelser kan det godt betale sig at
> quitte finderen og andre åbne programmer - det giver mere ram og mere

Jeg har en PowerBook G3 med 512 ram
I øjeblikket bruger jeg en PC med WIN XP til formålet, men jeg håber
inden alt for længe at udskifte den med en stationær Mac. Deraf
spørgsmålet.

Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-05-03 23:05

> [...]

> I øjeblikket bruger jeg en PC med WIN XP til formålet, men jeg håber
> inden alt for længe at udskifte den med en stationær Mac. Deraf

Hvis jeg må komme med et ydmydt forslag, så burde du gå ned på hjørnet i
Jyske Bank og åbne en konto. Det er gratis og så brug den et par måneder
til betaling af regninger også videre. Symes du det er noget lort, så
lukker du bare kontoen igen.

VPC koster penge og kører langsomt med mindre du har en motherfucker
hurtig Mac.

Min far har været kunde i den hedengangne Landmandsbanken siden 60'erne,
har persions ordninger og firma ting i Den Danske bank. Jeg sagde til
ham at det var komplet idiotisk at have en Mac til firmaet og så skulle
sidde og fumle med BG Bank og skulle i Danske Bank jævnligt, så han
burde i det mindste prøve Jyske bank af.

Et halvt år efter er alt lukket i danske Bank og han bruger nu
udelukkende Jyske Bank.

Jeg har gjort det samme.

Birgitte har.

Min søster har.

Vi bruger alle Mac.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-05-03 08:58

> [...]
> burde i det mindste prøve Jyske bank af.
>
> Et halvt år efter er alt lukket i danske Bank og han bruger nu

Som du ved, Jesper, er jeg et skrækkeligt rodehoved' - og jeg vil sgu
nødig forlade min 'bankrådgiver' som hjælper mig igennem smuttere af
forskellig art, med et smil, og somme tider med et højt grin. Så siger
hun "du bli'r aldrig anderledes, Erling."
Men jeg kommer pludselig til at tænke på, at Dana har en gammel
486'er med WIN 95 og modem. Den kunne jeg lade stå (jeg får alligevel
ikke en 5-øre for den) og så fixe DanskeBank via modem.

Så slipper jeg også for at betale for VPC. Heureka!

Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-05-03 09:13

> [...]

> ikke en 5-øre for den) og så fixe DanskeBank via modem.
>
> Så slipper jeg også for at betale for VPC. Heureka!

Og den gamle 486 smider vi bare et Ethernet kort i, så burde den også
kunne gå på nettet, som din Wall Street. Det koster under en hund.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-05-03 09:44

> Og den gamle 486 smider vi bare et Ethernet kort i, så burde den også
> kunne gå på nettet, som din Wall Street. Det koster under en hund.

Super idé. Vi vender tilbage når bemeldte 'bankrådgiver' synes jeg har
råd til en G4.

PS. Jeg skriver bankrådgiver i anførselstegn. Det er et skide smart ord,
næsten så smart som 'pengeinstitut' - de rådgiver sgu da bare banken om
hvor mange penge de kan tjene på os. Men hun er nu sød nok.

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-05-03 23:58

> [...]

> Virtual PC til homebanking med DanskeBank?
> Jeg er nysgerrig, både med hensyn til OS 9.1 og en eventuel fremtidig ny

Det kører bare fint, jeg brugte VPC 5 og 6 da jeg havde en G3/266 med OS
9.2 og X. Jeg brugte Win95 og 98 der, og modsat andre så er 95/98 fint
til "bare" netbank. Og hurtigt!

Nu jeg har en Dual 1.25 har jeg lagt Win2000 på, det kører naturligvis
også fint.

Så er der jo også Jyske Bank, jeg beholder nu Danske, men det er p.g.a.
et stort personligt had til Jyske, der gjorde slemme ting ved nogen tæt
på mig, jeg er sikker på de har en fin netbank (selv om den lugter

Mojn, Thomas

PS: Og er grim og har pigelus og er dum, Jyskes netbank altså :)

--
I've learned some painful advice about investing.
In the future, when ending conversations with an investment

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 24-05-03 12:42

> [...]

> Virtual PC til homebanking med DanskeBank?
> Jeg er nysgerrig, både med hensyn til OS 9.1 og en eventuel fremtidig ny

Jeg sad og kiggede lidt på nettet og fandt ud af der findes en gratis
wintel emulator og den skulle kunne køre både NT4 og windows 95. Jeg har
ikke prøvet at køre nogle af de nævnte systemer på den, men når man
installerer den og kører den starter den galdeligt op i linux. Jeg ved
dog ikke hvor godt den fungerer med netværk, usb o.lign. Men det ser da
ud til (uden at sige for meget) at det kunne være et værdigt alternativ
den dyre løsning, aka virtual pc.

Fandt den på apples hjemmeside:
http://www.apple.com/downloads/macosx/unix_open_source/bochs.html

Jeg kunne forestille mig at det ville være mere givtigt at installere en
nyere version fra bochs.sourceforge.net:

http://twtelecom.dl.sourceforge.net/sourceforge/bochs/Bochs-2.0.2.dmg

Jeg bev helt glad da jeg fandt, den men det kan være at der er noget jeg
ikke helt er klar over? Er der andre der har prøvet denne emulator?

- Jørgen