/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Disney laver Auto-destruct DVD skiver
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 21-05-03 08:58

Læs historien på
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=569&ncid=738&e=3&u=/n
m/20030516/tc_nm/media_disney_dvds_dc

Er det en "and" eller en skræmmende udvikling?



 
 
Jens Thomsen (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 21-05-03 09:25


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:bafbni$siu78$1@ID-163022.news.dfncis.de...

> Er det en "and" eller en skræmmende udvikling?

Det er ikke en and. Flexplay annoncerede deres teknik under stor bevågenhed
for mange måneder siden. Det eneste nye er, at Disney nu har valgt at teste
den.

Jeg har svært ved at se det skræmmende. Men hvad mon de store udlejere siger
til konceptet? Jeg kan forestille mig, at de vil gå glip af en del gensalg
til kunder, der ikke længere er tvunget til at komme forbi forretningerne
for at aflevere deres lejefilm. Fra et forbrugersynspunkt, så kan det dog
kun være en fordel.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not? "




Nikolaj Borg (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 21-05-03 09:44


"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message
news:bafcqj$phq$1@sunsite.dk...
> Jeg har svært ved at se det skræmmende. Men hvad mon de store udlejere
siger
> til konceptet? Jeg kan forestille mig, at de vil gå glip af en del gensalg
> til kunder, der ikke længere er tvunget til at komme forbi forretningerne
> for at aflevere deres lejefilm. Fra et forbrugersynspunkt, så kan det dog
> kun være en fordel.

Ja, jeg kan heller ikke se, at det skulle være rentabelt for almindelige
udlejere. De får større udgifter, eftersom de skal bruge en ny DVD til hver
udlejning, og de går glip af muligheden for at sælge skiverne senere. Der
kan vel nok dukke en ny type udlejere op, som kan drage fordel af den nye
teknologi, men når prisen er på 30,- pr. udlejning p.t. bliver det svært at
gøre rentabelt.

Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder "rustbeskyttelse" til
skiverne?

/Nikolaj



Michael Lund Sørense~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 21-05-03 12:38

>
> Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder "rustbeskyttelse" til
> skiverne?
>
Mon ikke de bare skal i en lufttom pose og i fryseren....

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



/ / dentro / / (21-05-2003)
Kommentar
Fra : / / dentro / /


Dato : 21-05-03 12:48

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3ecb6537$0$32448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...


| > Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder "rustbeskyttelse"
til
| > skiverne?
| >
| Mon ikke de bare skal i en lufttom pose og i fryseren....


Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.

Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller ikke se
filmen mere den uge :)




/ / dentro / /



AJC (21-05-2003)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 21-05-03 13:00

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in news:3ecb6788$0$5162
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
> meddelelse news:3ecb6537$0$32448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
>| > Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder "rustbeskyttelse"
> til
>| > skiverne?
>| >
>| Mon ikke de bare skal i en lufttom pose og i fryseren....
>
>
> Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.
>
> Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller ikke se
> filmen mere den uge :)

Jo da. Hvis det bare er Air Force One!

ML-78 (22-05-2003)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 22-05-03 18:07

> > Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.
> >
> > Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller ikke
se
> > filmen mere den uge :)
>
> Jo da. Hvis det bare er Air Force One!

Så kan du bare slå over på TV3/3+. De sender den næsten lige så ofte.


ML-78




AJC (22-05-2003)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 22-05-03 20:17

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in news:baj03l$1ogj$1
@news.cybercity.dk:

>> > Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.
>> >
>> > Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller ikke
> se
>> > filmen mere den uge :)
>>
>> Jo da. Hvis det bare er Air Force One!
>
> Så kan du bare slå over på TV3/3+. De sender den næsten lige så ofte.

Det var faktisk det, jeg hentydede til. Mit forsøg på at være humoristisk
må siges at have slået fejl.


ML-78 (22-05-2003)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 22-05-03 20:35

> >> > Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.
> >> >
> >> > Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller
ikke
> > se
> >> > filmen mere den uge :)
> >>
> >> Jo da. Hvis det bare er Air Force One!
> >
> > Så kan du bare slå over på TV3/3+. De sender den næsten lige så ofte.
>
> Det var faktisk det, jeg hentydede til. Mit forsøg på at være humoristisk
> må siges at have slået fejl.

Ah, ok - min fejl. Jeg opfattede det sådan, at du bare var utroligt glad for
filmen.


ML-78




PerX ... (26-05-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 26-05-03 21:23

In article <3ecb6788$0$5162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, kena@mail.dk
says...
> Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.
>
> Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller ikke se
> filmen mere den uge :)

Kopier den til harddisken, hvad tager det 30 minutter? :)


Tenzel Kim (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 21-05-03 13:36

Nikolaj Borg wrote:
> Ja, jeg kan heller ikke se, at det skulle være rentabelt for almindelige
> udlejere. De får større udgifter, eftersom de skal bruge en ny DVD til hver
> udlejning, og de går glip af muligheden for at sælge skiverne senere. Der
> kan vel nok dukke en ny type udlejere op, som kan drage fordel af den nye
> teknologi, men når prisen er på 30,- pr. udlejning p.t. bliver det svært at
> gøre rentabelt.

Endvidere tør jeg slet ikke tænke på hvilken effekt dette kan få på
miljøet. Prøv at tænk på hvor mange skiver det kommer til at dreje sig
om der bare bliver smidt ud efter at være brugt en enkelt gang.

Tenz.


Devast8or (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 21-05-03 19:39

Tenzel Kim wrote:
> Nikolaj Borg wrote:
>> Ja, jeg kan heller ikke se, at det skulle være rentabelt for
>> almindelige udlejere. De får større udgifter, eftersom de skal bruge
>> en ny DVD til hver udlejning, og de går glip af muligheden for at
>> sælge skiverne senere. Der kan vel nok dukke en ny type udlejere op,
>> som kan drage fordel af den nye teknologi, men når prisen er på 30,-
>> pr. udlejning p.t. bliver det svært at gøre rentabelt.
>
> Endvidere tør jeg slet ikke tænke på hvilken effekt dette kan få på
> miljøet. Prøv at tænk på hvor mange skiver det kommer til at dreje sig
> om der bare bliver smidt ud efter at være brugt en enkelt gang.
>
> Tenz.

Ja, det var egentlig også det første jeg tænkte på da jeg læste om det
tidligere på dagen. Det er da for åndssvagt.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)





Tim Christensen (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 23-05-03 10:52

Tenzel Kim wrote:
> Nikolaj Borg wrote:

> Endvidere tør jeg slet ikke tænke på hvilken effekt dette kan få på
> miljøet. Prøv at tænk på hvor mange skiver det kommer til at dreje sig
> om der bare bliver smidt ud efter at være brugt en enkelt gang.

Det er absolut ikke usandsynligt at det vil være positivt for miljøet,
en CD vejer ca. 15-16g og består hovedsageligt af plastik, hvilket gør
dem velegnede til forbrænding (og dermed varme/strømproduktion). Hvis
man bare sparer en kilometers bil kørsel pr. DVD så sparer man 60-70ml
benzin. Hvis de selvdestruerende DVD´r ikke indeholder særligt giftige
kemikalier ser det fra min side ud til at være en klar miljømæssig fordel.


Torben Simonsen (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Torben Simonsen


Dato : 23-05-03 11:00

Tim Christensen <icecone@eson.dk> writes:

> Det er absolut ikke usandsynligt at det vil være positivt for miljøet,
> en CD vejer ca. 15-16g og består hovedsageligt af plastik, hvilket gør
> dem velegnede til forbrænding (og dermed varme/strømproduktion). Hvis
> man bare sparer en kilometers bil kørsel pr. DVD så sparer man 60-70ml
> benzin. Hvis de selvdestruerende DVD´r ikke indeholder særligt giftige
> kemikalier ser det fra min side ud til at være en klar miljømæssig
> fordel.

Du mener med andre ord, at man kan *producere* CD'er og DVD'er helt
uden at bruge energi og råstoffer? Det er jo herligt - så er evigheds-
maskinen opfundet: Man skal bare afbrænde alle de CD'er, som tilsyneladende
helt af sig selv opstår ud af den blå luft.

--
-- Torben.

HKJ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 21-05-03 15:46


"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
news:GZGya.3323$YZ6.86011@news010.worldonline.dk...

> Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder "rustbeskyttelse" til
> skiverne?

Hvad med en gang lak?

Hvis det virker, så tror jeg ikke at det forsøg holder ret længe.



Devast8or (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 21-05-03 19:40

HKJ wrote:
> "Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
> news:GZGya.3323$YZ6.86011@news010.worldonline.dk...
>
>> Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder
>> "rustbeskyttelse" til skiverne?
>
> Hvad med en gang lak?
>
> Hvis det virker, så tror jeg ikke at det forsøg holder ret længe.

Mit gæt er at nogle hurtigt vil finde ud hvordan man ripper de skiver. Og så
er ideen ligesom gået lidt tabt. Jeg tvivler stærkt på at det er smart at
satse på det. Men dem om det, det er ikke mine penge :)

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)





HKJ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 21-05-03 19:55


"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
news:2IPya.4237$YZ6.143644@news010.worldonline.dk...

> Mit gæt er at nogle hurtigt vil finde ud hvordan man ripper de skiver.

På samme måde som alle andre DVD'er. Det er ikke formatet der er specielt,
kun skiven.




Michael Lund Sørense~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 21-05-03 19:58

Devast8or skrev :
> HKJ wrote:
>> "Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
>> news:GZGya.3323$YZ6.86011@news010.worldonline.dk...
>>
>>> Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder
>>> "rustbeskyttelse" til skiverne?
>>
>> Hvad med en gang lak?
>>
>> Hvis det virker, så tror jeg ikke at det forsøg holder ret længe.
>
> Mit gæt er at nogle hurtigt vil finde ud hvordan man ripper de skiver. Og

> er ideen ligesom gået lidt tabt. Jeg tvivler stærkt på at det er smart at
> satse på det. Men dem om det, det er ikke mine penge :)
>
> Devast8or

Ja gad vide hvad der følger med af omslag. En billig DVD, et rip og tilbage
i coveret.
Hvornår kommer den 'service'?

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



Morten DH (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 21-05-03 21:46

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
news:2IPya.4237$YZ6.143644@news010.worldonline.dk...
> Mit gæt er at nogle hurtigt vil finde ud hvordan man ripper de skiver. Og

> er ideen ligesom gået lidt tabt. Jeg tvivler stærkt på at det er smart at
> satse på det. Men dem om det, det er ikke mine penge :)

Helt enig, men Di$ney vil jo gøre hvad som helst for at presse pengene af os
så mange gange som muligt - de var en af de varmeste fortalere for DiVX (den
pay-per-view konkurrent der var til DVD formatet da det blev lanceret). Det
døde en hurtig død og var næsten ved at hive alle investorerne med sig -
derfor kom Di$ney relativt sent ind på DVD markedet og lavede nogle ringe
udgivelser og strammede sig så pludselig totalt op (med undtagelse af den
opfattelse at vi (jeg) gider se en håndfuld trailere for deres andre
produkter inden jeg kan komme til at se den film jeg har købt og betalt
for).

Så prøvede de at holde på klassikerne med deres 10års plan, som de så nu har
halveret så man kan nå at købe dem alle inden de kommer igen i et eller
flere HD formater og nu det her... Og alle limited edition udgaverne kan jo
så købes i Gold Edition nu - udover coveret er det vist ellers de samme
film.

Men hvad kan man forvente af et firma som lister "full color artwork on
disc" som special feature

Ville ønske jeg ikke så inderligt ville ha de klassikere og ikke allerede
havde dem alle på laserdisk og ikke vidste jeg køber dem i HD igen om et par
år



Anders Buch (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Buch


Dato : 23-05-03 10:49


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote

> (Et link til historien om DVD skiver der "self-destructer" efter 48 timer

Men hvorfor?

Nogen her der kender Video/DVD udlejningsbranchen? Og er svindet på film der
ikke retuneres virkelig så stort, at man vil tage de ekstra mange
omkostninger, som et sådant system vil koste?

Og hvis deres svind er under f.eks. 1-2% (højt sat!), er de omkostninger så
ikke stadig lavere end dette nye Flexplay system??

- Anders



Jens Thomsen (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 23-05-03 09:56


"Anders Buch" <dont@write.me> skrev i en meddelelse
news:bakm9g$8fj$1@sunsite.dk...
>
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
>
> > (Et link til historien om DVD skiver der "self-destructer" efter 48
timer
>
> Men hvorfor?
>
> Nogen her der kender Video/DVD udlejningsbranchen? Og er svindet på film
der
> ikke retuneres virkelig så stort, at man vil tage de ekstra mange
> omkostninger, som et sådant system vil koste?
>
> Og hvis deres svind er under f.eks. 1-2% (højt sat!), er de omkostninger

> ikke stadig lavere end dette nye Flexplay system??

Jeg tror ikke svind som sådan er noget større problem. Udskiftningen af
ridsede dvd'er er nok mere relevant. Dét og så muligheden for at tilbyde et
helt nyt produkt (sikkert til en let forhøjet pris). Hvad forbrugerne så
siger til at kunne slippe for at aflevere deres lejefilm, og mere vigtigt
måske, hvad udlejerne siger til det, ja, det må Disneys forsøg jo vise.


--
MVH/ regards
Jens Thomsen
"Television has brought murder back into the home - where it belongs"
- Alfred Hitchcock



Michael Lund Sørense~ (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 23-05-03 15:18

Anders Buch skrev :
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
>
>> (Et link til historien om DVD skiver der "self-destructer" efter 48 timer
>
> Men hvorfor?
>
Jeg ser det som et helt nyt produkt. Familien køber aftnes film og i stedet
for at se den i biffen ser man den hjemme. Man betaler for én (måske 2-3)
visning og slut.
Hvis prisen er lav - dvs under 50 kr kan jeg se et marked, men jeg tvivler
på at der er nogen der kan tjene penge på det.

Udlejning vil jeg ikke kalde det og jeg tror da at skiverne kan sælges alle
steder - igen forudsat der er en fortjeneste, men at prisen ikke er for høj.
--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



PerX ... (26-05-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 26-05-03 21:31

In article <3ece2d91$0$24710$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk says...
> Jeg ser det som et helt nyt produkt. Familien køber aftnes film og i stedet
> for at se den i biffen ser man den hjemme. Man betaler for én (måske 2-3)
> visning og slut.
> Hvis prisen er lav - dvs under 50 kr kan jeg se et marked, men jeg tvivler
> på at der er nogen der kan tjene penge på det.

Jo da, i supermarkeder, tankstationer. Køb og smid væk (lige som stort
set alt andet man køber i supermarkeder/tankstationer) Især hvis man
sender filmene ud på den måde før de kommer på 'permanent' DVD (hvis ikke
det produkt udgår hen af vejen...)


PerX ... (26-05-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 26-05-03 21:28

In article <bakm9g$8fj$1@sunsite.dk>, dont@write.me says...
>
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
>
> > (Et link til historien om DVD skiver der "self-destructer" efter 48 timer
>
> Men hvorfor?

> Og hvis deres svind er under f.eks. 1-2% (højt sat!), er de omkostninger så
> ikke stadig lavere end dette nye Flexplay system??

Grunden til DVD'er er så dyre er jo fordi de vil score kassen, ikke fordi
det rent faktisk er særligt dyrt at lave dem...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste