Forkert dato- og talformat i OS X
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 20-05-03 21:04

Jeg oplever en konsekvent pudsighed på min iMac G4 med OS X 1.0.2.6.
Efter opstart vises datoer, tal og tidspunkter i amerikanske formater (I
ved, måned før dag, osv.). Går jeg ind og kigger i System Preferences /
International, så står region godt nok til "Denmark", men nedenunder
står de enkelte valg helt klart forkert (dvs. i amerikansk format).
Klikker jeg så en enkelt gang på Denmark i region-listen, så skifter de
underliggende valg til dansk format.

Det hører måske med til historien, at min Mac er sat op til at køre
Engelsk som primært sprog, og Dansk som sekundært sprog.

Nogen bud? (Jeg har på fornemmelsen at jeg har læst om et eller andet
lignende her i gruppen, men jeg kan ikke lige finde det).

/hc

Fra : Peter Ursin

Dato : 20-05-03 23:29

"Hans Christian Hansen" <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen bud? (Jeg har på fornemmelsen at jeg har læst om et eller andet
> lignende her i gruppen, men jeg kan ikke lige finde det).

Det hjælper dig selvfølgelig ikke, men du er ikke alene om dette problem.
Jeg oplever nøjagtig det samme. Ret irriterende

/Peter

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-05-03 06:21

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> >
> Det hjælper dig selvfølgelig ikke, men du er ikke alene om dette problem.
> Jeg oplever nøjagtig det samme. Ret irriterende

Jeg oplever det ikke og min er sat op på samme måde. Har i et flag i
menu baren?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 21-05-03 21:53

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Jeg oplever det ikke og min er sat op på samme måde. Har i et flag i
> menu baren?

Jep, flag i menubjælken.

For god ordens skyld prøvede jeg at ændre min sprogrækkefølge. så dansk
stod først. Det har desværre ikke hjulpet på situationen.

Jeg bilder mig ind at problemet først opstod for en uge eller to siden.
Kan det passe at det har været ifm. en OS-opdatering (10.2.5 eller
10.2.6)? Eller kan det måske skyldes en softwareinstallation?

Kvalificerede gæt modtages med kyshånd ...

/hc

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 21-05-03 23:02

> [...]

> Kan det passe at det har været ifm. en OS-opdatering (10.2.5 eller
> 10.2.6)? Eller kan det måske skyldes en softwareinstallation?

Nej, jeg har haft det i månedsvis. Også før både 10.2.5 og 6.

Mojn, Thomas

--
I've learned some painful advice about investing.
In the future, when ending conversations with an investment

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 21-05-03 21:53

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Det hjælper dig selvfølgelig ikke, men du er ikke alene om dette problem.
> Jeg oplever nøjagtig det samme. Ret irriterende

Jep

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-05-03 22:13

> [...]

> Nogen bud? (Jeg har på fornemmelsen at jeg har læst om et eller andet
> lignende her i gruppen, men jeg kan ikke lige finde det).

Det er en kendt bug, som Apple er ved at prøve at rette. Du kan ikke
gøre noget ved det.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 21-05-03 22:38

> Det er en kendt bug, som Apple er ved at prøve at rette.

Tal for info, så er jeg altså ikke helt kulret.

>Du kan ikke gøre noget ved det.

Det retter sig jo når jeg ind i kontrolpanelet (eller hvad det nu heder
under os x). Kan jeg lave et applescript der gør det for mig ved
opstart?

/hc

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-05-03 12:22

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> Tal for info, så er jeg altså ikke helt kulret.

Nope - jeg brugte rigtig lang tid på det på en dual 867 som blev ved med
at sætte det tilbage til US. Så talte jeg med Apples support og dér fik
jeg at vide at det var et kendt problem på nogle Mac'er.

> Det retter sig jo når jeg ind i kontrolpanelet (eller hvad det nu heder
> under os x). Kan jeg lave et applescript der gør det for mig ved
> opstart?

Det ved jeg ikke.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : kado@privat.dk

Dato : 22-05-03 11:37

> [...]
>
> Nogen bud? (Jeg har på fornemmelsen at jeg har læst om et eller andet
> lignende her i gruppen, men jeg kan ikke lige finde det).

Jeg har KUN haft problemet, hvis jeg ikke indstiller System
Preferences/International og herunder vælger Dansk i fanebladene
og husk at vælge rigtig tidszone under Dato-Tid

/kd

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 22-05-03 21:14

kado@privat.dk <kado@privat.dk> wrote:

> Jeg har KUN haft problemet, hvis jeg ikke indstiller System
> Preferences/International og herunder vælger Dansk i fanebladene
> og husk at vælge rigtig tidszone under Dato-Tid

Lyder som et interessant tip, men jeg har nok ikke helt forstået det.
Skal jeg bare åbne Systemindstillinger/Internation, og sætte alting til
dansk, inkl. dato-tid?

/hc