Gastrolux pande
Fra : Peter og Randi

Dato : 20-05-03 20:54

hej

jeg har en sautepande som jeg ikke kan få helt ren, heller ikke med
skuresvamp eller Vim eller lignende, hvad kan jeg gøre ved det. Jeg har hørt
at man kan koge den af med opvaskemaskinemiddel, men skal det være flydende
eller en tabs. Er der nogen der har samme problem?

mvh randi therkildsen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-05-03 21:24

"Peter og Randi" <peterkouring@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
flydende
> eller en tabs. Er der nogen der har samme problem?

Jeg bruger vaskepulver til tøj - en teske- eller spiseskefuld sammen med et
par dl vand i bunden af gryder og pander, når de er blevet for trælse.
Jeg har ikke gastrolux, men det virker ganske udmærket i mine stålgryder
og -pande.
Panden smører jeg så ind i olie bagefter.
Og hvis I lover ikke at sige det til nogen: Min gamle støbejernspande får
samme behandling, når den er blevet for slem.
Gys og gru

Hilsen Inger

Fra : Jørgen Hess

Dato : 23-05-03 20:47

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og hvis I lover ikke at sige det til nogen: Min gamle
støbejernspande får
> samme behandling, når den er blevet for slem.

Jamen så gyser vi over det, men har dog prøvet at lave mad i en
stegegryde der var blevet renset med et moderne koncentreret
vaskepulver. Og kan fuldstændig følge Mik Schack da han med gru
omtalte siningen (staves det ikke sådan) af suppen gennem et
viskestykke, der forinden var blevet vasket i parfumeret vaskepulver
og slutbehandlet med skyllemiddel.
mvh
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 22-05-03 17:22

Gastrroluxtingene gr du bare en tur med rensletsvampen

jørgen