Bedst til spil - Win XP eller Win 2000
Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 20-05-03 20:12

Jeg skal have valgt hvilket OS jeg skal installere på min nye maskine, og
jeg bruger den primært til spil+kontorapplikation - hvad skal jeg vælge?

på forhånd tak

Jesper

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 20-05-03 20:19

"Jesper - fjernx - Larsen" <larsenfjernxjesper@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:3eca7d33$0$32514$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> jeg bruger den primært til spil+kontorapplikation - hvad skal jeg vælge?

XP, helt klart. Win 2000 har det meget sværere med spil.

Desuden er XP generelt mere brugervenligt.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-05-03 21:18

In dk.spil.computer, Henrik Stavnshøj wrote:

> XP, helt klart. Win 2000 har det meget sværere med spil.

Enig.

> Desuden er XP generelt mere brugervenligt.

Det kommer an på hvem brugeren er, men det er en anden sag :)

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 20-05-03 21:26

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> XP, helt klart. Win 2000 har det meget sværere med spil.
>
> Desuden er XP generelt mere brugervenligt.

hmmm....så ved jeg ikke hvorfor jeg kan køre Counterstrike,Battlefield
1942(Desert Combat v0.35) ,GTA3 Vice City,The Sims,Command & Conquer
Generals,Deltaforce BlackHawk Down,Crazy Taxi....ja sågar Quake 2 triller på
min win2000 pro maskine...og med brugervenligheden....ja det er jo en
smagssag......

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 20-05-03 23:03

[SANTA]-Cinnober wrote:
> [...]
> min win2000 pro maskine...og med brugervenligheden....ja det er jo en

Nu blev der ikke sagt W2K er ubrugeligt til spil, men der er altså en
del af de ældre spil som ikke kører på Windows 2000. Og en del af dem
kan så komme til at køre på XP vha. diverse "kompabilititets options",
men det er ikke alle.

Som jeg ser det er Windows 98 stadig den bedste platform hvis man vil
kunne køre alle spil, og gælder altså lige fra gamle DOS-spil til de nye
ting som kræver Dx9. Den optimale løsning er simpelthen dual-boot, man
installere Win98 først, og så XP/2000 bagefter på et andet drev og bingo
man kan vælge så let som ingenting.

Mvh

Bruno

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-05-03 23:15

iddqdATworldonline.dk wrote:

Snip

> [...]
> ting som kræver Dx9. Den optimale løsning er simpelthen dual-boot, man
> installere Win98 først, og så XP/2000 bagefter på et andet drev og

Helt Enig.

En anden løsning kan være at bruge Connectix Virtual PC med en Windows
98 installation under Windows 2000/XP, når man vil spille de gamle spil.
På en moderne PC (1GHz+) burde de fleste gamle spil (fra f.eks.
Half-Life og før) køre glimrende under Virtual PC.

Og så ser det sejt ud at have Carmageddon II kørende i et vindue nede i
hjørnet af Windows XP desktoppen.

-Sune

Fra : Emil Jensen

Dato : 21-05-03 00:48

> [...]
> ting som kræver Dx9. Den optimale løsning er simpelthen dual-boot, man
> installere Win98 først, og så XP/2000 bagefter på et andet drev og bingo

Men er der ikke noget med at Win98 ikke benytter RAM over 512 MB?
I så fald vil WinXP vel være bedst til RAM-krævende spil?

Mvh

Emil

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-05-03 11:31

Emil Jensen wrote:

> Men er der ikke noget med at Win98 ikke benytter RAM over 512 MB?
> I så fald vil WinXP vel være bedst til RAM-krævende spil?
>
> Mvh
>
> Emil

Nej, Ram'en benyttes, men der kan opstå fejl. Men det kan man gøre noget
ved:
http://www.ati.com/support/infobase/3835.html

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-03 10:44

In dk.spil.computer, iddqdATworldonline.dk <iddqd@worldonline.dk>
says...
> kan så komme til at køre på XP vha. diverse "kompabilititets options",

De samme options findes i Win2000 SP3.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Louise & Jesper

Dato : 21-05-03 07:52

"The Sims" er netop et spil jeg har problemer med under w2k. Umiddelbart kan
det godt starte, men benytter man expansion pakkerne kan det gå galt for
spillet. Sidst jeg undersøgte sagen lød det direkte fra producenten at w2k
ikke understøttes (iøvrigt jævnfør teksten bag på paken..)

Har du gjort noget specielt for at køre spillet? Bruger du expansion
pakkerne?

- Jesper

Fra : Emil Jensen

Dato : 21-05-03 08:42

> [...]
> ikke understøttes (iøvrigt jævnfør teksten bag på paken..)
>
> Har du gjort noget specielt for at køre spillet? Bruger du expansion

Bare lige et forslag, installer w2k service pack 3... Måske det hjælper?

Eller det har du måske allerede gjort?

Mvh

Emil

Fra : Louise & Jesper

Dato : 21-05-03 12:17

> Bare lige et forslag, installer w2k service pack 3... Måske det hjælper?
>
> Eller det har du måske allerede gjort?

Tjaa, det er gjort. Jeg har ikke installeret DX9, men det skulle vel ikke
være nødvendigt da spillet er udgivet inden DX9 release. På deres support
side skriver de noget med fravælgelse af hardware acceleration (WinNT) som
jeg endnu ikke ar forsøgt mig med. Det er jo lidt trælse at man skal huske
dit og dat hver gang man skal spille sims, eller ikke spill sims..

Men tak for forslaget :)

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 21-05-03 16:33

"Louise & Jesper" <spam@me.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke understøttes (iøvrigt jævnfør teksten bag på paken..)
>
> Har du gjort noget specielt for at køre spillet? Bruger du expansion

nææ det er The Sims Deluxe Edition som består af The Sims og The Sims Livin´
Large mener jeg...men jeg har ikke gjort noget specielt....det nærmeste er
at jeg har installeret Service Pack 3....og alle nyeste drivere til hele
pc´en....har osse set at Win2000 ikke understøttes....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-03 10:43

In dk.spil.computer, Henrik Stavnshøj <helian@nospam.dk> says...
> XP, helt klart. Win 2000 har det meget sværere med spil.

Win2000 SP3 og XP SP1 er lige gode til spil. XP har en anden brugerflade
og det er dét.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-05-03 22:33

Jesper - fjernx - Larsen wrote:
> Jeg skal have valgt hvilket OS jeg skal installere på min nye
> maskine, og jeg bruger den primært til spil+kontorapplikation - hvad
> [...]

Det er lige meget. Kerneteknologien i begge systemer er den samme.

-Sune

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 22-05-03 23:59

Tak for de mange gode svar

Er der forskel på xp enterprice edition og home edition eller kan jeg bare
bruge enterprice edition til spil?

mvh

Jesper

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-05-03 08:11

In dk.spil.computer, Jesper - fjernx - Larsen wrote:

> Er der forskel på xp enterprice edition og home edition eller
> kan jeg bare bruge enterprice edition til spil?

Du mener vel Professional Edition, og den er fin til spil.