lademannsleksikon.dk
Fra : Peter Ursin

Dato : 20-05-03 19:30

Hej,
er der nogle der har prøvet www.lademannsleksikon.dk ?
Det er sgu' da for dårligt at man absolut skal have ne pc for at kunne
benytte denne hjemmeside ! Ikke engang IE på Mac virker.

mvh
Peter

Fra : Bitbucket

Dato : 20-05-03 21:05

Peter Ursin <zorillaREMOVE@THISmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Det er sgu' da for dårligt at man absolut skal have ne pc for at kunne
> benytte denne hjemmeside ! Ikke engang IE på Mac virker.

Brug den gamle site på www.lademann.dk , der kan du søge i leksikonnet
hvis du er abonnent.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Peter Ursin

Dato : 20-05-03 21:32

"Bitbucket" <bitbucket@devnull.invalid> wrote in message

> Brug den gamle site på www.lademann.dk , der kan du søge i leksikonnet
> hvis du er abonnent.
> --
Den gamle site melder at det er lukket fra 16 april, og henviser til det nye
sted.

/Peter

Fra : Bitbucket

Dato : 20-05-03 21:46

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> "Bitbucket" <bitbucket@devnull.invalid> wrote in message

> Den gamle site melder at det er lukket fra 16 april, og henviser til det nye
> sted.
>
> /Peter

Men søgefunktionen findes dog stadig og det nye site henviser da også
brugere med andre browser til det gamle site.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Peter Ursin

Dato : 20-05-03 21:54

> Men søgefunktionen findes dog stadig og det nye site henviser da også
> brugere med andre browser til det gamle site.
> --
Ja okay, jeg var nok lidt for utålmodig da Safari lige pausede for længe
inden siden kom frem. Du har ret, siden kan stadig bruges. Gad vide hvor
længe dog når der nu står 16 april? Mon oplysningerne opdateres ?

Peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-05-03 05:46

Hej Peter

Mon ikke! - Det er dog den værste gang ####, jeg endnu har oplevet på
nettet. Intet virker! - Ingen browser til Mac virker! - Og det uanset, om
jeg fx. har sat Opera til at fortolke som Windows MSIE!

Jeg har desuden sendt en meget skarp protest til Lademanns Forlag, og
overvejer nu en klage til Forbrugerstyrelsen desangående. Det er
fuldstændig urimeligt, at et så stort og på visse områder temmelig
dominerende forlag kan tillade sig at behandle kunderne på den måde.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Ursin

Dato : 21-05-03 06:32

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote in message

>Jeg har desuden sendt en meget skarp protest til Lademanns Forlag, og
>overvejer nu en klage til Forbrugerstyrelsen desangående.

Jeg forfattede også et klagebrev i går, og er yderst spændt på deres
forklaring.

/Peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-05-03 13:06

> [...]
> fuldstændig urimeligt, at et så stort og på visse områder temmelig
> dominerende forlag kan tillade sig at behandle kunderne på den måde.

Lademanns leksikon er et privat firma, så en klage til
Forbrugerstyrelsen vil blot gøre dig til grin.

Men jeg er enig i at det er tåbeligt af et firma at være så ensidig i
deres design.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-05-03 16:04

Hej Jesper

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Lademanns leksikon er et privat firma, så en klage til
> Forbrugerstyrelsen vil blot gøre dig til grin.

?? - CoopDanmark er da også et 'privat' firma, og pt er der så mange klager
over dem, aå Forbrugerstyrelsen er ved at drukne i dem, - flset omkring deres
ændringer af dividende principperne. - Og hvad med de sko-firmaer, der sælger
sko, - der: Citat: "...ikke er beregnet til at gå i...." - De er blevet dømt
til at betale pengene tilbage til kunderne....

Og alene min trussel om at klage over Det danske bibelselskab for et par år
siden var åbenbart nok til, at den danske Bibel nu kan fås til Mac også....

- Og hvad med de tusindvis af sager, der lige nu ligger hos FS omkring MS?

Så 'privat' har intet med FS's måde at tolke de sager på!

> Men jeg er enig i at det er tåbeligt af et firma at være så ensidig i
> deres design.

Selv deres gamle site er da heller ikke noget at skrive hjem om, - den vises
forkert i alle mine browsere, - iCab, Opera, Netscape og Mozilla....

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 21-05-03 19:54

> Og alene min trussel om at klage over Det danske bibelselskab for et par år
> siden var åbenbart nok til, at den danske Bibel nu kan fås til Mac også....

Det kan jeg nu ellers ikke se noget til:

http://www.bibelselskabet.dk/boghandel/index.html

Bibelen på cd-rom

ISBN 87 7523 4378
Kr. 575

3. udgave
Windows 95/98/NT/2000

Bibelen på cd-rom indeholder den danske, færøske og grønlandske bibel
med mange avancerede søgemuligheder.

Bibelen med de Apokryfe Bøger
Det Gamle og Det Nye Testamente i autoriseret oversættelse af 1992 og
Det Gamles Testamentes Apokryfe Bøger i autoriseret oversættelse af
1998.

NT 1948
Det Nye Testamente i den tidligere autoriserede oversættelse af 1948.

Noter til bibeloversættelsen af 1992
Rettelser i den hebraiske tekst.

Bíblia
Halgabók. Gamla Testamenti og N?ggja.
T?dd úr frummalunum
(Færøsk oversættelse af 1961/1937)

Biibili
Allakkat illernartut
Atortussanngortitaq Ataqqinartorsuarmit
Dronningimit Margrethe II-mit
(Grønlandsk oversættelse af 2000)

Systemkrav
Windows 3.1x/95/98/NT/2000
486/66 mhz
8 MB RAM
15 MB fri plads på harddisk
VGA-grafikkort 640x480

Hvor findes det kendte udtryk om kamelen og nåleøjet? Hvor står der
noget om engle? Hvad siger Bibelen om retfærdighed?
Bibelen på CD-ROM er et uovertruffent værktøj, der hurtigt giver svaret
og mulighed for at arbejde med Bibelens tekst i forskellige
oversættelser.

--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-03 02:30

Hej Per

Hvis det er tilfældet med den nyeste udgave, så må jeg hellere se at få fat i
ham generalsekretæren igen.... - Og han er endda selv 'Mac-mand'. - Den
tidligere udgave var en hybrid, der kørte på både Mac og PC!

Men det ser så også ud til, at det er noget, der er sket efter at både den
færøske og grønlandske udgave er kommet med, - det var de ikke på de tidligere
udgaver.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-03 04:04

> [...]
> færøske og grønlandske udgave er kommet med, - det var de ikke på de tidligere

Det virker som om en del Windows-folk er temmelig anti-mac'ske. De vil
altid søge at fjerne mac-understøttelse.

Det gælder naturligvis ikke den ovennævnte generalsekretær, men sikkert
for nogle folk længere nede i hierarkiet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 21-05-03 19:54

Peter Ursin <zorillaREMOVE@THISmyrealbox.com> wrote:

> er der nogle der har prøvet www.lademannsleksikon.dk ?

Virker da udmærket - både fra min Windåse og fra VirtualPC .
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-03 02:21

Hej Per

Suk! - Det er jo lige netop det, der er problemet , - at den _KUN_
virker på dåserne.!

mvh. Erik Richard

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-05-03 20:17

per.ronne@post.cybercity.dk (Per Rønne) writes:

>Virker da udmærket - både fra min Windåse og fra VirtualPC .
>--
>Per Erik Rønne

Jo, men det er jo heller ikke en Mac, vel)
Hilsen hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-03 04:34

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Jo, men det er jo heller ikke en Mac, vel)

Sidstnævnter er jo faktisk en PC-emulator som kører på Mac.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Ursin

Dato : 22-05-03 18:29

Jeg skrev til Lademann og beklagede at man ikke kunne komme ind og hvad der
blev gjort.
Nedenfor er svaret jeg fik retur. Jeg er nu på deres Mac-mail liste, men han
kunne heller ikke love at der skete noget inden sommerferien.

mvh
Peter