Plantestensmur
Fra : R2-D2

Dato : 20-05-03 16:19

Hej

Jeg skal igang med en 28m lang plantestensmur, der er 1.30m høj i den ene
ende og 1.70m i den anden.
Jeg har ikke nogle specielle krav til hvordan den ser ud, men jeg tror en
super 8 sten er det billigeste....

Spørgsmål:
Hvordan beregner man hvilken hældning muren skal have ind af ?
Hvor meget beton går der pr. super 8 sten ?
Skal der bagstøbes, eller skal der laves 'fødder'

På forhånd tak

R2-D2

Fra : MaineCoon

Dato : 31-05-03 00:27

"R2-D2" skrev d. 20-05-03 16:19 dette indlæg :
> [...]
ene
> ende og 1.70m i den anden.
> Jeg har ikke nogle specielle krav til hvordan den ser ud, men jeg tror

Der skal skal ved opsætning af beton støtte mure være mindst 12 %
anlæg. dette svare til at du måler en meter op og 12 cm ind.
der går ca. 5,5 liter beton til pr. sten.
der skal bagstøbes og drænes bag muren

Læs eventuelt LDA´S normliste for anlægsgartnerarbejde side 12 ( kan
lånes på biblioteket)

http://www.kandu.dk/