Plet på læder??
Fra : KH

Dato : 20-05-03 06:29

Jeg har en læderstol hvor en af vores katte har brækket sig i. Dette blev
selvfølgelig fjernet næste dag (det skete om natten), men det har efterladt
en grim plet som for mig er umulig at fjerne. Nogle forslag???

Klaus

Fra : Ultimatos

Dato : 20-05-03 10:11

"KH" <No@Mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
efterladt
> en grim plet som for mig er umulig at fjerne. Nogle forslag???

En bekendt af mig, købte engang nogle brugte lædermøbler (med streg under
brugte). De blev behandlet med en tyk grød bestående af sæbespåner og vand,
hvilket gav et fantastisk resultat.

m.v.h.

Fra : KH

Dato : 21-05-03 18:44

Hvor længe skal det sidde??

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-05-03 20:02

"Ultimatos" <""prikke@mail.dk""> skrev i en meddelelse

> "KH" <No@Mail.com> skrev i en meddelelse
> efterladt

Hej Klaus.
Jeg har haft lædermøbler i mange år og også katte, så jeg kender problemet

Sæbespåner kan iflg. min erfaring bruges på to måder:
1. Som almindelig sæbevandsopløsning til rengøring af møblerne, fjernelse af
overfladeskidt.
Møblerne aftørres umiddeelbart efter med en ren klud, og resultatet kan ses
med det samme.

2. Som en grød der har til hensigt at tilføre læderet noget fedtstof og
vedligeholde
læderets smidige egenskaber.
Møblerne indsmøres i 'grøden' og det for lov til at sidde nogle timer, evt.
natten over. Derefter aftørres møblerne med en ren klud for at fjerne
overskydende fedtstof.

Har du prøvet at rense læderstolen for overfladesnavs uden effekt, er jeg
bange for at det er trukket ned i læderet og vil blive der for altid. Eneste
mulighed )tror jeg) er at tilføre resten af læderet noget mere fedtstof og
derved udligne farveforskellen
Se evt. tidligere tråd:
Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in message

mvh Carsten