sommermad i frysern
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 19-05-03 14:31

Da jeg er temmelig gravid med tvillinger, kunne jeg godt tænke mig at fylde
fryseren med god mad, der kan bruges, når jeg til sidst nok ikke orker at
stå i køkkenet, samt i barselstiden.
Hvis nu det var vinter, havde jeg ideer nok til gryderetter m.m., der egner
sig, men hvad med lidt lettere sommermad? Vi gider jo nok ikke leve af
købekartoffelsalat, pølser og koldskål hele sommeren
Ideer modtages med kyshånd.

MVH Mette

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 19-05-03 15:01

Mette Svangren Guttesen (svangut@hotmail.com) skrev:

> [...]
> egner sig, men hvad med lidt lettere sommermad? Vi gider jo nok ikke
> leve af købekartoffelsalat, pølser og koldskål hele sommeren

Allerførst til lykke !

Hvad med at stege noget kylling, lave nogle frikadeller og madtærter. Så
er det bare tilbehøret, som skal ordnes når den tid kommer.

Henriette Døssing

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 19-05-03 16:58

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
> Mette Svangren Guttesen (svangut@hotmail.com) skrev:
>
> Allerførst til lykke !

Jeg takker!

> Hvad med at stege noget kylling, lave nogle frikadeller og madtærter. Så
> er det bare tilbehøret, som skal ordnes når den tid kommer.

Ah ja, især frikadellerne og madtærterne er da oplagte og vil også vække
jubel hos den snart nybagte storesøster! Hvorfor havde jeg dog ikke tænkt på
det. Tror, jeg vil købe en stak engangstærteforme og lave en varieret
portion.
Tak for ideerne.

MVH Mette

Fra : pusmand

Dato : 19-05-03 20:17

> [...]
> jubel hos den snart nybagte storesøster! Hvorfor havde jeg dog ikke tænkt

> det. Tror, jeg vil købe en stak engangstærteforme og lave en varieret

STORT tillykke.

Hvor kan man købe sådanne engangstærteforme?? Har før set nogle skrive om
dem, men jeg er bare aldrig "stødt på" dem...

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-05-03 21:08

pusmand (pusmand@ofir.dk) skrev:

> Hvor kan man købe sådanne engangstærteforme?? Har før set nogle
> skrive om dem, men jeg er bare aldrig "stødt på" dem...

Jeg har set - og købt nogle - i Prima og Kvicly Extra.

Henriette Døssing

Fra : Martin Seebach

Dato : 20-05-03 22:34

pusmand wrote:

> Hvor kan man købe sådanne engangstærteforme?? Har før set nogle skrive om
> dem, men jeg er bare aldrig "stødt på" dem...

Man kan i hvert fald få dem (også i overkommelige mængder) i Metro og
Dagrofa etc.. man så skal du have kort eller ud & låne ..

- Martin

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-05-03 21:07

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Da jeg er temmelig gravid med tvillinger, kunne jeg godt tænke mig at
fylde
> fryseren med god mad, der kan bruges, når jeg til sidst nok ikke orker at
> stå i køkkenet, samt i barselstiden.

Stuvet blomkål
Stuvede ærter og gulerødder
Stuvet hvidkål/spidskål

Nogle portioner god, hvid bechamelsovs (gerne lidt for tyk) fryses ned
portionsvis.
Kog de grønsager, der ønskes i sovsen - og bland begge dele efterfølgende.
Tilsæt væde (grønsagsvandet), til sovsen har den ønskede tykkelse.

Kan serveres med de frikadeller andre har foreslået.
Eller til karbonader
Eller koteletter

Brugsen har gode frosne grønsagsblandinger, der på få minutter kan
forvandles og bruges til dejligt tilbehør.

Der kan laves meget god=sund mad på få minutter på den måde.

Mvh Lisbeth

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 20-05-03 20:23

> [...]
fylde
> fryseren med god mad, der kan bruges, når jeg til sidst nok ikke orker at

Lasagne? Farsbrød? Hjemmeparteret og -krydret kylling a la lørdagskylling?

Mvh Mads