Du behøver ikke at købe noget nyt topstykke hvis det gamle du har ikke
fejler noget...
Så vidt jeg ved så er den eneste forskel på hottens topstykke og big max'ens
selve tykkelsen på pakfladen...
Du kan bare pille dit nuværende topstykke af og ligget et tilpas stort
stykke 40-80 korns sandpapir på en 100% plan flade og så stille og roligt
køre topstykket i cirkler på sandpapiret...
du kan plane det næsten 100% men kig hvor tæt på dit stempel er på toppen af
cylinderen, når stemplet vel og mærke er i top...
Der sker ikke noget ved at plane toppen bare det ikke bliver planet så meget
at stemplet render på...
Held og lykke...
Det tager ca 30 min fra du starter til du kører igen... hvis du ved hvad der
skal gøres og har værktøjet parat..
"DadelTramper" <Dadel@Tramper.com> skrev i en meddelelse
news:Xns937F7A44ACEDDDadelTramper@212.242.40.196...
> Kanon svar
>
> Tak for hjælpen.
>
> Jeg tror jeg bestiller et nyt topstykke til en BigMax også.
> Fjerner skiven og skifter potten.
>
> /DadelTramper
>
>
>
> "H-J M" <zster87@hotmail.com> wrote in
> news:3ec74d88$0$76058$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> >
> > "DadelTramper" <Dadel@Tramper.com> skrev i en meddelelse
> > news:Xns937DE59CB7B25DadelTramper@212.242.40.196...
> >
> >> Den originale er rustet op
Der er store revner i den og jeg
> >> lyder simpelthen forfærdeligt, så jeg skal have en ny potte
> >> alligevel. Jeg har ikke adgang til svejseapparater, så hvad foreslår
> >> du???
> >
> > Se efter disse udst
> > Top Performances Powered
> > Malossi Wild Lion
> > Polini Star Traffic
> > Polini Traffic
> > Prestigio
> >
> > Det er alle 5 udst. der ligner org men giver en god effekt.
> > Jeg kan ihverftfald anbfale TP powered.. Malossi Wild lion skulle også
> > være ret god
> > Jeg ved desværre ikke hvilke der produceres til PGO.
> > Bemærk forresten at nogle internet butikker sælger disse udst. med
> > blindrør på hvilket jo ikke er meningen. Så vær sikker på du får en
> > uden.
> >>
> >> Jeg har ikke lyst til at skifte topstykket, men de fleste hjemmesider
> >> skriver det med en hårdere koblingstrykfjeder - hvorfor mener du ikke
> >> det er en god idé???
> >
> > Topstykket er den enete begrænsing der er tilbage
> > Trykfjederen er til at trykke remskiverne hårdere sammen så remmen
> > ikke glider.
> > Hvis remmen ikke glider så er der ingen grund til at skifte fjederen.
> > Hvis du alligevel gør det mister du effekt da remmen ikke kan skubbes
> > i bund og derved mister du meget topfart. En anden ting er at fjederen
> > vil trykke på skiverne og derved udvikle varme. Varme er = med Watt og
> > HK er = Watt. derfor HK forsvinder i varmen fjederen udvikler. Kort
> > fortalt. Du mister HK på at have en strammere fjeder i med mindre det
> > er nødvendigt. Du kan oftest høre hvis remmen glider.
> >
> > Men smid et bigmax topstykke på, fjern skiver o. lign. og køb dig en
> > af ovenstående udstødninger så skulle du være godt kørende
> >
> > Mvh.
> > Hans-Jacob
> >
> >
> >
>