Hvordan performer Vice City på PC?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-05-03 21:43

Ja det er godt nok ikke officielt ude endnu men mon ikke der er mere end
en enkelt der allerede har fået smidt det på maskinen?

Hvordan kører det så? Lige så håbløst som GTA3 eller kunne jeg have
sparet GeForce2 -> GeForce4 opgraderingen i anledning af VC?

Hvad er de realistiske krav ude i den virkelige verden?

Fra : MaRk

Dato : 14-05-03 21:50

Hej

> Hvordan kører det så? Lige så håbløst som GTA3 eller kunne jeg have
> sparet GeForce2 -> GeForce4 opgraderingen i anledning af VC?

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men jeg tror ikke den geforce 4
opgradering var nogen dårlig ide.

Både med vc og andre kommende spil.

Mvh
Mark

Fra : DWM

Dato : 15-05-03 09:43

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det er godt nok ikke officielt ude endnu men mon ikke der er mere end
> en enkelt der allerede har fået smidt det på maskinen?

Hvornår skulle det komme officielt? Jeg ved at betafon har fået det
her i går. Det sendte de mig en mail om.

> Hvordan kører det så? Lige så håbløst som GTA3 eller kunne jeg have
> sparet GeForce2 -> GeForce4 opgraderingen i anledning af VC?
>
> Hvad er de realistiske krav ude i den virkelige verden?

Jeg kan ike forestille mig andet end at man skal have en rimelig
hurtig PC for at køre det i en ordenlig opløsning med en god
framerate. Et Geforce 4 kort var nok ikke en dårlig idé at
investere i hvis man i forvejen har en hurtig processor.

/Kenneth Iversen

Fra : Gismo

Dato : 15-05-03 13:36

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> "Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvornår skulle det komme officielt? Jeg ved at betafon har fået det
> her i går. Det sendte de mig en mail om.

Flere steder der har fået det ... En ven lånte en kopi inde på boomtown, må
høre ham senere idag hvordan det køre på hans computeter

Gismo

Fra : Flare

Dato : 15-05-03 15:21

> Hvad er de realistiske krav ude i den virkelige verden?

GF3 P4 2.4 512 ram kører det flydende i 1200*1024

Anders

Fra : Bandit

Dato : 15-05-03 17:30

Mit kører rigtigt godt med en P4 1.6 1Gh ddr ram og GF TI500 ,120hz på min
21"sony skræm i næsten alle opløsninger men spiller selv med 1024x768 .

Fra : Nic

Dato : 15-05-03 18:03

> Mit kører rigtigt godt med en P4 1.6 1Gh ddr ram og GF TI500 ,120hz på min
> 21"sony skræm i næsten alle opløsninger men spiller selv med 1024x768 .

De 120hz er virkelig også vigtigt for performance... (ironi anvendt)

Fra : Vega

Dato : 15-05-03 18:11

Kører flydende her i 1024x768x32. Har ikke prøvet med højere, da jeg normalt
kører i 1024x768x32.

AMD Athlon XP 2700+
512 mb DDRram
Geforce4 Ti4400

Mvh. Vega.

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 15-05-03 19:35

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

>Kører flydende her i 1024x768x32. Har ikke prøvet med højere, da jeg normalt
> [...]

No problem here...

1024x768x32, AMD XP 2400+, 512 Mb DDR, Radeon 9500 Pro - det kører
bedre end på PS2...
--
Rasmus Wæhrens

Fra : DWM

Dato : 16-05-03 09:38

"Rasmus Wæhrens" <rw@_NOSPAM-THANKS_hestefest.dk> skrev i en meddelelse
> 1024x768x32, AMD XP 2400+, 512 Mb DDR, Radeon 9500 Pro - det kører
> bedre end på PS2...

Det var vel nok mærkeligt

/Kenneth Iversen

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 16-05-03 17:14

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote:

>Det var vel nok mærkeligt

Hehe... pointen var at der nogle gange kommer nogle irriterende frame
rate drops på PS2 versionen... det har jeg ikke oplevet på min PC :)
--
Rasmus Wæhrens

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 18-05-03 15:30

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> De 120hz er virkelig også vigtigt for performance... (ironi anvendt)

Øh ja, det er det da. Med mindre man slår wait for vert. blank fra (ser
grimt ud).

Grafikkortet kan kun opdatere scenen når skærmen rentegnes, så hvis den er
færdig med at beregne scenen midt i at skærmen opdateres, skal den vente på
vert blank. Så med 120hz får man bedre framerate end ved lavere hz.

Fra : Frost

Dato : 16-05-03 11:00

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
> [...]
> sparet GeForce2 -> GeForce4 opgraderingen i anledning af VC?
>
> Hvad er de realistiske krav ude i den virkelige verden?

Kører selv i 1024x768 på en ældre maskine:
800 Mhz T-Bird
384 MB SDRAM
Geforce 3 64 MB RAM

Frameraten falder en smule når jeg har 5-6 wanted stjerner med efterfølgende
politi- og militærkorps til følge, men det er langt fra noget der ødelægger
spillet.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-05-03 16:06

Robert Eriksen wrote:
> [...]
> sparet GeForce2 -> GeForce4 opgraderingen i anledning af VC?
>
> Hvad er de realistiske krav ude i den virkelige verden?

Så har jeg selv fået afprøvet det.

Det kører jo ganske glimrende i 1152*864*32... med en enkelt undtagelse.
Nogle gange (ret tit egentlig) bliver forgrundsgrafikken ikke opdateret
hurtigt nok. Det kan resultere i at jeg brager afsted på PCJ600 med
200km/t og 3 politibiler efter mig. Og så pludselig flyver jeg 200 meter
op i luften fordi jeg brager ind i en eller anden betonklods der ikke
lige blev opdateret på skærmen før jeg ramte den.
Det samme med huse og bygninger der kan være gennemsigtige, eller
opbygget af ensfarvede flader, indtil jeg står foran muren.
Min PC burde rent hardwaremæssigt [1] ikke have nogle problemer med at
køre det ellers.
nVidia drivere er opdateret ligesom DirectX9.
Jeg har også prøvet at rykke lidt på Drawing Distance uden resultat.

Nogle der har samme problem?

/Robert
[1]
Asus P4S8X m. P4 2.53GHz
768MB RAM
Asus V9280/TD (GeForce4 Ti4200 128MB RAM)
WinXP Pro US (fuldt opdateret)
GTA kører fra en WD 80GB disk med 8MB cache

Fra : Martin J.

Dato : 18-05-03 11:50

On Wed, 14 May 2003 22:43:20 +0200, Robert Eriksen
<roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

> [...]
>sparet GeForce2 -> GeForce4 opgraderingen i anledning af VC?
>
>Hvad er de realistiske krav ude i den virkelige verden?

Som GTA 3 stort set. Overraskende hurtigt selv på lidt ældre
computere, imo.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-05-03 19:38

Martin J. wrote:

> Som GTA 3 stort set. Overraskende hurtigt selv på lidt ældre
> computere, imo.

GTA3 overraskende hurtigt selv på lidt ældre computere???
Enten lever vi ikke i samme verden eller også har du en lidt vildere
"ældre computer" end mig.

GTA3 er nok noget af det sløveste mest hakkende forsøg på et spil jeg
længe har set. Med mit GeForce2 kort kom det kun til at køre acceptabelt
(aldrig godt) med meget lav Draw Distance og regnvejr, affald og tåge
slået fra.

Fra : Martin J

Dato : 18-05-03 20:03

On Sun, 18 May 2003 20:37:39 +0200, Robert Eriksen
<roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

> [...]
>længe har set. Med mit GeForce2 kort kom det kun til at køre acceptabelt
>(aldrig godt) med meget lav Draw Distance og regnvejr, affald og tåge

Folk snakker om G-force 4, det synes jeg er overdrevent.
Vice City kører akkurat ligesom GTA3 på mit system. En 1300 mhz med
g-force 3, fint i 1024. Og det betragter jeg som en noget ældre
maskine, i forhold til et så imponerende spil.

Fra : DWM

Dato : 19-05-03 14:23

"Martin J" <margo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> g-force 3, fint i 1024. Og det betragter jeg som en noget ældre
> maskine, i forhold til et så imponerende spil.

Det er i grund og bund et spørgsmål om hvornår man mener
noget køre fint. Altså noget at gøre om ens krav til frameraten.

/Kenneth Iversen

Fra : Simon Kamber

Dato : 18-05-03 21:07

<roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

>GTA3 overraskende hurtigt selv på lidt ældre computere???
>Enten lever vi ikke i samme verden eller også har du en lidt vildere
>"ældre computer" end mig.
Jeg bruger geforce 2 ti og 1 GHz duron, intet problem her. Isør hvis
man fjerner trails kører det smukt, måske med et par detaljer slået
fra, men whatever.

Fra : danni plougmann

Dato : 19-05-03 17:35

> [...]
> sparet GeForce2 -> GeForce4 opgraderingen i anledning af VC?
>
> Hvad er de realistiske krav ude i den virkelige verden?

jeg oplever tit at spillet står stille nogen gange i 5 - 6 sekunder og nogen
gange 1 -2 sekunder.
jeg tror det har noget at gøre med at den skal hente noget på cden, speedup
time......
er der en måde man kan slå radioen helt fra, altså så den slet ikke starter
når man hopper i et køretøj.

ellers køre jeg det flydende i 1600x1200x32 med full draw distance
P4 2.4 533 fsb
512 pc2700 ddr ram
hercules radeon 9700 pro

/danni plougmann

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-05-03 20:18

danni plougmann wrote:

> [...]
> time......
> er der en måde man kan slå radioen helt fra, altså så den slet ikke starter

Efter at have installeret det startede jeg med at gå på
GameCopyWorld.com og hente en No-CD fix før jeg overhovedet startede
spillet op.
Der er også kommet en No-CD version af gta-vc.exe 1.1 (der efter sigende
skulle rette nogle grafikproblemer).
Jeg ved ikke lige hvad den overhovedet bruger CDen til.
Der er fuld radio i spillet også uden CD.

Da jeg først gik på 1.1 var det uden patch og der oplevede jeg også de
små pauser i spillet. Men nu er 1.1eren også kommet i fixet version.
http://spacetarget.com/games/pc_gta_vice_city.shtml

Guderne må vide hvad der får spilproducenterne til overhovedet at
forsøge med den, mildt sagt, oldnordiske kopibeskyttelse.

> ellers køre jeg det flydende i 1600x1200x32 med full draw distance
> P4 2.4 533 fsb
> 512 pc2700 ddr ram
> hercules radeon 9700 pro

Fatter det ikke... jeg må tage nogle screendumps og klage min nød til
RockStar's techsupport.

/Robert