Hveden!
Fra : Sunnyboy

Dato : 17-05-03 19:55

Så sgu det da også lige være....Capo som den foretrukne nye øl fra
Carlsberg. Sig mig har danskerne ingen smag overhovedet?! Når de endelig
laver en god weissbier så vil folk fandme have en stærk øl med glukosesirup
i! Jeg tager til udlandet efter sommer...

Sunnyboy

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 17-05-03 23:02

Bare rolig... Carlsberg Hvede skal nok 'vinde'...
Carlsberg har allerede brugt så mange penge på at markedsføre hvedeøllet, at
de næppe bare lader den 'dø' med en konkurrence.

Så lur mig om vi ikke kommer til at se den på hylderne i fremtiden?

Bjarke

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-05-03 09:51

"Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laver en god weissbier så vil folk fandme have en stærk øl med
glukosesirup
> i! Jeg tager til udlandet efter sommer...

Hvem er dog det, der laver "en god weissbier"? Sgu' da ikke Carlsberg. Prøv
du en hvedeøl fra Brøckhouse (www.broeckhouse.dk), der er den eneste danske
hvedeøl, der kan drikkes med nydelse.

--
-Jens B.

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 18-05-03 11:17

> Hvem er dog det, der laver "en god weissbier"? Sgu' da ikke Carlsberg.
> [...]

Der er jeg klart uenig. Kun få danske bryggerier - store som små - mestre
hvedeøl efter tysk forbillede. Men jeg må sige at Carlsberg Hvede (men
bestemt ikke Tuborg Hvede!) formår at ramme noget rimeligt autentisk. Jeg
støtter 100 % udviklingen af nye små bryggerier, men lad os dog se i øjene
at mange af dem er i en læreproces og at det tager tid at mestre brygningen.
Jeg synes at meget af det danske mikrobryg er lidt for vilkårligt i valg af
malt, humlesorter (typisk amerikanske) og øltyper. Bröckhouse er ingen
undtagelse - nærmere en bekræftigelse. Jeg har lidt mere tiltro til Ørbæk -
men de har på den anden side også taget konsekvensen og har ansat en tysk
brygmester...

Bjarke

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-05-03 13:06

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jeg klart uenig.

Jaja, smag og behag...

> Kun få danske bryggerier - store som små - mestre
> hvedeøl efter tysk forbillede.

Brøckhouse's er efter belgisk forbillede.

> Men jeg må sige at Carlsberg Hvede (men
> bestemt ikke Tuborg Hvede!) formår at ramme noget rimeligt autentisk.

Vi er jo ikke så forvænte i dette land.

> [...]
af
> malt, humlesorter (typisk amerikanske) og øltyper.

Enig.

> Bröckhouse er ingen
> undtagelse - nærmere en bekræftigelse.

Jeg synes, de er kommet meget langt. Det er Svaneke forresten også.

> Jeg har lidt mere tiltro til Ørbæk -
> men de har på den anden side også taget konsekvensen og har ansat en tysk
> brygmester...

Tja.

Har du smagt den nye ale fra Vestfyens? Sælges i Aldi til 4,50.

--
-Jens B.

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 18-05-03 19:37

> Har du smagt den nye ale fra Vestfyens? Sælges i Aldi til 4,50.

Næ.. tak for tippet. Skal da lige prøves...

Bjarke

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 18-05-03 19:50

mon ikke det er Refsvindinges Ale no 16 du tænker på. Bryggeriet
Refsvindinge har ikke kapacitet nok til at klare efterspørgslen, og har
derfor fået den produceret på Vestfyen. (jeg har tidligere set den
"fejlagtigt" i en vestfyen 4-pak.

I øvrigt en fantastisk god øl

Højt skum
Ivan V. Nielsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-05-03 20:17

"Ivan V. Nielsen" <ivan@aub.dk> skrev i en meddelelse

> mon ikke det er Refsvindinges Ale no 16 du tænker på. Bryggeriet
> Refsvindinge har ikke kapacitet nok til at klare efterspørgslen, og har
> derfor fået den produceret på Vestfyen.

Nej, jeg er ganske bekendt med aftalen mellem Refsvindinge og Vestfyen vedr.
Ale No. 16. Jeg snakker om en ægte Vestfyen, jeg netop har så i Aldi for
første gang i sidste uge. Jeg smider lige et billede i dk.binaer med subject
"Ale fra Vestfyens", så I alle kan se, at jeg ikke er fuld af fup og løse
rygter

> (jeg har tidligere set den
> "fejlagtigt" i en vestfyen 4-pak.

Disse sælges i 6-pak fra palle.

> I øvrigt en fantastisk god øl

Helt enig, men den nye ale fra Vestfyen er slet ikke dårlig heller...

> Højt skum

I lige måde.

--
-Jens B.

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 19-05-03 05:30

ok jeg er overbevist.

Jeg ville dog gerne prøve en krydssmagning mellem vestfyen ale og
refsvindinge ale nr 16. Jeg tvivler på at der er forskel...

Højt skum
Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-05-03 08:03

In news:3ec85de8$0$11457$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net, Ivan V.
Nielsen <ivan@aub.dk> wrote:

> ok jeg er overbevist.
>
> Jeg ville dog gerne prøve en krydssmagning mellem vestfyen ale og
> refsvindinge ale nr 16. Jeg tvivler på at der er forskel...

Det gør jeg også

--
-Jens B.

Fra : Anders

Dato : 18-05-03 12:34

> [...]
> laver en god weissbier så vil folk fandme have en stærk øl med
glukosesirup
> i! Jeg tager til udlandet efter sommer...

Capo er en forfærdelig øl, der mest minder om den rædselsfulde lambrusco fra
firserne.
Hvedeøllen er ganske god, og det er sikkert også meningen at den skal vinde
ølvalget.
Dark er småkedelig, og Pivo er en udmærket pilsner, der glimrende kunne
erstatte den kønsløse Hof.
Heldigvis kan man efterhånden få glimrende udenlandsk øl masser af steder.

Anders
www.sitecenter.dk/cousinbiere

Fra : David T. Metz

Dato : 18-05-03 16:34

Anders skriblede:
> Pivo er en udmærket pilsner, der glimrende
> kunne erstatte den kønsløse Hof.

Check! Det var klart min favorit frem for de øvrige deltagere, som i mine
øjne var en blanding af skæve påhit og dårlige efterligninger.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 18:32

"Anders" <alfaekko@nospamget2net.dk> wrote in message

<Klip>

> Capo er en forfærdelig øl, der mest minder om den rædselsfulde lambrusco
fra
> firserne.

Anders, "tricket" er at drikke en flaske Lambrusco og DERNÆST drikke en
Capo. Så er den ikke så ringe - Capo'en altså. ;-D Men ellers, jo.

- Martin

Fra : Anders

Dato : 19-05-03 04:18

"Martin Nystrup Rasmussen" <martinnr(AT)adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Anders, "tricket" er at drikke en flaske Lambrusco og DERNÆST drikke en
> Capo. Så er den ikke så ringe - Capo'en altså. ;-D Men ellers, jo.

LOL, jeg tror nu alligevel ikke jeg vil gøre forsøget.
Iøvrigt kan jeg varmt anbefale Carlo Merollis røde Lambruscoer, der findes i
både tørre og søde varianter, og er et ultimativt hit til de kommende
sommergrillaftener og studenterfester.............