Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Leveringstid Nikon Coollpix 5700
Fra : Ove Ilsoee

Dato : 15-05-03 15:38

Hej gruppe
Jeg har bestilt subj. for godt 3 uger siden, og har hen ad vejen fået
udsat leveringstiden, men jeg venter stadig
Er der andre i lignenede situation, eller skal jeg til at skifte
forhandler?

Mvh
Ove

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 15-05-03 15:56

"Ove Ilsoee" <oil@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udsat leveringstiden, men jeg venter stadig
> Er der andre i lignenede situation, eller skal jeg til at skifte

Jeg er i samme situation, har ventet 2 uger, og der er udsigt til mindst 2
uger endnu. Japan Foto i Viborg har den vist på lager.
Iflg. tidligere tråd om samme emne, er der generel leveringsproblemer med
Nikon Coolpix og andre, især nye modeler, ex. Canon 10D, og årsagen skulle
være mangel på ccd'er.

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 15-05-03 16:45

> [...]
> udsat leveringstiden, men jeg venter stadig
> Er der andre i lignenede situation, eller skal jeg til at skifte
Yes, jeg har også bestilt for ca. 2 uger siden på en digital messe i Køge og
der fortalte Nikon importøren at der nok gik et stykke tid - muligvis en
måned eller mere - p.gr. af mangel på CCD'er.
Så jeg venter med længsel og glæder mig, når det er leveret, til Nikon
Danmarks sædvanlige introduktionskursus.
Hvis det ikke bliver leveret før sommerferien overvejer jeg at finde et
alternativ.

Mvh Tommy

Fra : Leif Jensen

Dato : 15-05-03 17:32

> [...]
> udsat leveringstiden, men jeg venter stadig
> Er der andre i lignenede situation, eller skal jeg til at skifte

En af de distributører vi bruger (til andre formål) har fået bekræftet
leverance til deres
lager den 19/5 - så måske der er håb forude om at de snart kommer på lager
hos jeres
foto-forhandlere

Mvh
Leif

Fra : Tommy Hansen

Dato : 15-05-03 18:15

"Leif Jensen" <leif@FJERNESadvicecom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> leverance til deres
> lager den 19/5 - så måske der er håb forude om at de snart kommer på lager

Jamen, du tændte et lys i øjnene på mig. Vi krydser fingre for at det er
tilfældet.

Mvh Tommy

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 15-05-03 18:49

Til alle der venter, kan jeg så blot tilføje, at det er et kamera der er
værd at vente på !!!
mvh Niels

Fra : Mogens Olsen

Dato : 15-05-03 19:14

"Niels Hejnfelt" <hejnfelt@email.com> skrev i en meddelelse
> Til alle der venter, kan jeg så blot tilføje, at det er et kamera der er
> værd at vente på !!!
> mvh Niels
.....Klip
Ja det er bare syndt det for det meste får dårlige anmeldelser. hvad angår
billedkvalitet og Dårlig autofokus
det syntes jeg bare man lige skal vide til den pris skulle det ikke være
sådan.

Hilsen Mogens

Fra : Tommy Hansen

Dato : 15-05-03 19:21

"Mogens Olsen" <m2olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billedkvalitet og Dårlig autofokus
> det syntes jeg bare man lige skal vide til den pris skulle det ikke være

Jeg har kun set tests hvor kameraets optik og billedkvalitet roses, men du
har ret vedr. autofokusen.

Men jeg har endnu ikke set et "perfekt" kamera på alle punkter i den
prisklasse.

Hvad har du der er bedre ?

Mvh Tommy

Fra : Mogens Olsen

Dato : 15-05-03 20:51

> [...]
> har ret vedr. autofokusen.
>
> Men jeg har endnu ikke set et "perfekt" kamera på alle punkter i den

Ah der findes tester hvor G2 Olympus C-5050 faktisk får bedre tester og de
er til en bedre pris.
men jeg har nok ikke nogen der er bedre, men fuldstændig på højde til
billigere penge,
og kan vel det samme, men selvfølgelig er det en smags sag,
nu er det nok fordi jeg snart har læst 100 tester den sidste uge
fordi jeg selv skal vælge et nyt kamera, men jeg syntes det er svært, hvad
det
ene kan og ikke kan, kan det andet, og omvendt, jeg vil da heller ikke sige
det er dårligt,
men jeg har da læst flere tester hvor billedkvaliteten og autofokus er nævnt
som ikke
tilfredsstillindene.

Hilsen Mogens.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 16-05-03 00:22

> [...]
sige
> det er dårligt,
> men jeg har da læst flere tester hvor billedkvaliteten og autofokus er
Hej Mogens.
Hvis du kunne komme med nogle links til disse tests, ville det være fint.
Jeg har også set tests hvor man giver f.eks. Canon G3 en højere karakter end
Coolpix 5700, men det er kun på sider hvor karaktererne gives i forhold til
opløsningen.
F.eks. på http://www.dpreview.com står der jo også højt og tydeligt:
Here's my rating of the Nikon Coolpix 5700: (5 megapixel prosumer)

Men stadig kunne jeg godt tænke mig nogle links til tests som siger at Nikon
CP 5700 har en dårlig optik og en dårlig billedkvalitet.

Jeg har besøgt:

http://www.steves-digicams.com/

http://www.digit.no/

http://www.dpreview.com

http://www.megapixel.net

http://www.dcresource.com/

http://www.akam.no/

Før jeg betaler for mit nye Nikon ville det være rart at man kunne komme med
links til anerkendte siders tests som dokumenterer påstanden om dårlig
billedkvalitet.

Lokumsrygter kan ikke bruges til noget og selvfølgelig vil jeg have det
bedste i den prisklasse (8500 Kr.)

Mvh Tommy

Fra : Mogens Olsen

Dato : 16-05-03 08:14

"Tommy Hansen" <kth@sport.dk> skrev i en meddelelse
............KLIP
> [...]
> billedkvalitet.
>
> Lokumsrygter kan ikke bruges til noget og selvfølgelig vil jeg have det

Hej.
Ved du hvad, det kan jeg faktisk ikke, som jeg skrev sidst det er ik
moget dårligt kamera, det er de samme steder jeg har kikket,
men det er under andre kamera test der bliver sammelignet med
5700 at der kan nævnes de her ting, min kamerat har et 5700
og han siger det er et super kamera, men fokusering i svagt lys
er ikke godt, hvis man forstørre mange af hans skud ,er der andre
kamera i en billigere prisklasse der er mindst ligeså gode.
altså det jeg siger, til en 8-9000 kroner jeg syntes bare der er kamera
på højde til 6-7000 kr nu er det jo også min pengepung det går ud
over når jeg skal ha et nyt, jeg er lidt i vildrede med de der test,
alt er nok relativt.
mvh.Mogens

Fra : Tommy Hansen

Dato : 16-05-03 08:50

> [...]
> på højde til 6-7000 kr nu er det jo også min pengepung det går ud
> over når jeg skal ha et nyt, jeg er lidt i vildrede med de der test,

Hej Mogens.
Jeg kunne så godt tænke mig at høre hvilke kameraer til 6-7000 kr. som er på
højde med 5700'eren.
Jeg er i den situation at jeg har bestilt et Nikon, men ikke skrevet under
på noget og jeg vil da helst have mest på mine penge.
Jeg har desværre ikke penge til et ægte digitalt SLR-kamera, men jeg synes
at kunne se at 5700'eren kom tæt der på. Jeg har et Nikon analogt SLR med en
28-210 m/m zoom i forvejen og det har taget nogle gode billeder.
Jeg har bl.a kigget på flg. diditale kameraer: Canon G3, Minolta Dimage 7i,
Olympus 5050Z, men ud fra seriøse tests og selvfølgelig erfaringer fra folk
som har disse kameraer er jeg kommet frem til 5700'eren.
Mine krav er 5 Mpixels, stor zoom, muligheder for manuelle indstillinger,
kamerahus i god og solid kvalitet, søgeren skal være TTL eller lign.

Jeg glæder mig til at høre hvilke alternativer til kr. 6-7000 du vil
anbefale.

Mvh Tommy

Fra : Tommy Hansen

Dato : 16-05-03 09:16

En lille tilføjelse.
Jeg synes at tekst som denne siger meget:
With its eight times optical zoom the 5700 becomes an extremely practical
'shoot anything' camera. Image quality is excellent, with that great matrix
metering, good tonal balance and colour (accurate and vivid without blowing
out colours) plus above average resolution. Purple fringing is down but the
overall look of the image is still very 'Coolpix'. Noise levels are good,
especially when compared to other five megapixel digital cameras (as
indicate by our comparison to the Minolta DiMAGE 7i).

Og: Highly Recommended

Mvh Tommy

Fra : Alan Thwaites

Dato : 16-05-03 16:55

> [...]
> especially when compared to other five megapixel digital cameras (as
> indicate by our comparison to the Minolta DiMAGE 7i).

Alan.T.skrev: I nikon forum på DP review er der,i dag, en tråd hvor ejere
af 5700 blev spurgt om de ville købe det igen (f.eks.hvis de mistede det de
har) Alle svarede definitivt Ja!
Alan

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-05-03 15:24

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ejere
> af 5700 blev spurgt om de ville købe det igen (f.eks.hvis de mistede det

Dejligt at høre. Man bliver jo lidt i tvivl når folk sammenligner billigere
og ringere kameraer med dem i den dyrere ende. Men jeg har nu heller ikke
modtaget nogle konkrete bud på hvilke kameraer i 6-7000 kr. klassen der kan
hamle op med Nikons 5700.

Mvh Tommy

Fra : Alex W

Dato : 15-05-03 19:19

Host.. næppe dårlig anmeldelser grundet dårlig optik, måske langsom
autofocus, svært ved at stille skarpt i mørket, og vignette ... meen ..
optikken, bortset fra svag vignette ved tele, er god og skarp .. gad vide
hvem der ville påstå det modsatte ??? Kanon god farvegengivelse ...

/Alex

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-05-03 21:31

In article <3ec3d890$0$48889$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Mogens Olsen wrote:

> [...]
> billedkvalitet og Dårlig autofokus
> det syntes jeg bare man lige skal vide til den pris skulle det ikke være

Mit Coolpix 4500 får også klager over autofokus. Og det er nok mere
pga af den manglende AF assist lampe end på grund af virkelige tests.

Jeg har haft det med til fester hvor der kun var stearinglys, og der
går det OK. Så der skal betydeligt mindre lys til inden det er et
problem. Og man kan jo også montere en lille lampe på kameraet,
optimalt IR, og så bruge den som AF assist.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 20-05-03 16:18

Hej Ove.

Jeg har lige i dag fået at vide at mit kamera er til afhentning. Jubii.

Mvh Tommy

Fra : Ove Ilsoee

Dato : 20-05-03 22:17

On Tue, 20 May 2003 17:17:37 +0200, "Tommy Hansen" <kth@sport.dk>
wrote:

>Hej Ove.
>
>Jeg har lige i dag fået at vide at mit kamera er til afhentning. Jubii.
>
>Mvh Tommy

Hej Tommy.

Til lykke med det. Jeg venter stadig, var i forretningen i dag og fik
at vide, at Nikon stadig ikke kunne levere! Mystisk. Updateres på
fredag.
NB. Jeg har set en enkelt tysk forretning (fotoking.de) sælge ud af
resterne, mon det er ved at udgå?

Mvh
Ove