Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Er det noget værd ?
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 19:40

Praktica digital kamera
Model DCZ 2,2 m/ 3x optisk og 2x digital zoom, 2,1 megapixel opløsning,
videoklip, 1,6" TFT skærm, energisparefunktion, 8MB intern hukommelse samt
slot til Compact Flash kort. Leveres med software, kabler og taske.

kr. 1499,00

En ven har købt dette tilbud i Bilka - er det noget værd ?

Mvh. Allan

Fra : Michael Holm

Dato : 09-05-03 20:02

Sikkert ikke.

I min erfaring får man hvad man betaler for, og et ikke-mærke digital kamera
har sikkert et billigt plastic objektiv, som er uskarpt, selv under optimale
forhold, eller farverne bliver altid lidt mærkelige eller lign. fejl, som
ikke fremgår af de tekniske specifikationer. Et digital kameras kvalitet
skal ikke kun måles i megapixels, men i langt højere grad i objektiv
kvalitet.

Jeg ville kun købe et kamera der er lavet af et firma som ikke kan risikere
sit gode rygte at lave et dårlige kamera, som Canon - Nikon eller lign. Der
er et brugt (1 dg. gammel) Canon Posershot G3 til salg i indlægget "Hvor
køber man Fují Velvis" i denne newsgruppe.

--Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-03 13:57

<Allan M> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kr. 1499,00
>

> En ven har købt dette tilbud i Bilka - er det noget værd ?

Hej Allan

Se nu kan jeg ikke huske, hvordan Praktica blev stavet, men det kan du jo
undersøge. Hvis stavemåden er den rette, så er Praktica faktisk et ret så
gammelt navn, og borger da også for en rimelig kvalitet. Omend ikke så
teknisk avanceret som mange af de andre mærker. Så der var lidt af det, men
det der var, var så til gengæld fuldt dækkende til prisen.

M.V.H......Benny..