Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af digitalkamera. Hvilket?
Fra : Lars Hjortø

Dato : 05-05-03 21:00

Hej med jer.

Jeg har overvejet at købe mig et digitla-kamera, men er på herrens mark med
hvilket et det skal være.
Jeg regner med at vil ofre 2500-3000 kr på sagen, og det skal så være med
alt udstyret der skal bruges. Altså kort, blitz o.s.v.
Hvad kan anbefales? Jeg skal bruge det til feriefotos, foto til fester og
den slags. Jeg har ikke planer om at de skal kunne printes ud i en super
opløsning.
Hvad skal jeg sætte som et minimum gange optisk zoom. Jeg mener det ser ud
til at hvis de kommer op på mere end 3 gange stiger prisen drastisk. Er 3
gange nok til alm. brug?
Hvad med antal pixels. Her ser det også ud til at ved mere end 2 MPixels
stiger prisen meget.
Håber der er en nogen der kan fortælle hvad jeg skal være opmærksom på og
hvad jeg skal sætte som minimumskrav.
Jeg har et 32 MByte CF kort liggende, det ville da ikke være dårligt om det
kan genbruges.
--
Venlig hilsen Lars.

Fjern nospam fra min mail-adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : *gavtyven*

Dato : 05-05-03 21:39

Jeg har dette her Canon Ixus V3 -- 3,2mill
Kanon kamera.
http://www.photoshop.dk/product.asp?pid=30100334
Og dit kort passer deri.

Fra : OleJ

Dato : 06-05-03 07:52

Har lige købt et Canon Ixus V2, som kan anbefales. 2800,- hos
www.foto-fun.dk og levering i løbet af 2 dage. Jeg lurede også på Nikon
Coolpix 2100, som er blevet meget billigt hos samme butik. Valgte Ixus'en
p.g.a. størrelsen. Ellers kan jeg sige at mit behov for digi-cam ligner dit!
Pas på at kigge for meget på antal pix...kvaliteten af objektiv etc. er lige
så vigtigt for kvaliteten af billedet.

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 06-05-03 17:24

Jeg er selv på udkig efter digitalkamera - men hvordan vurderer man
kvaliteten af objektiv m.v.

Det er jo nemt nok at se opløsning og zoom, men det er jo ikke det eneste,
der tæller.

VH
Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-03 01:17

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er selv på udkig efter digitalkamera - men hvordan vurderer man
> kvaliteten af objektiv m.v.
>
> Det er jo nemt nok at se opløsning og zoom, men det er jo ikke det eneste,
> der tæller.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Steves digicams er et godt sted at sammenligne:
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

Han er rimelig seriøs. Flere rewievs har mangler i specifikationer,
faciliteter og vurderinger af kvalitet i linserne.
Allerbedst er det at kende én som har "kameraet" og få en vurdering, samt
lejlighed til at se nogle billeder.

Hilsen
Jens

Fra : Michael Holm

Dato : 07-05-03 22:39

det er sjovt at www.foto-fun.dk ikke har billeder af mange af
produkterne... - Jeg mener - en foto butik der ikke har billeder af
produkterne? Wierd.

--Michael

Fra : Claus Smith

Dato : 06-05-03 17:37

Et hurtigt tip tildig.

Renholt Foto i Køge, som holdt Digital Messe i weekenden, har stadig nogle
gode messetilbud liggende, hvor du får meget for pengene.

Jeg hentede et Nikon Coolpix 2100 igår og har skiftet mit gode gamle Olympus
C2000 ud med dette nye og noget mindre Nikon.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk