Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med dem her?
Fra : Søren C

Dato : 05-05-03 16:59

Hej

Er der nogle der har handlet i www.freewindows.dk ??
De har nogle (Synes jeg) utrolige billige kameraer! De har rimelige mange
Mpix men sjældent blitz. Er der nogle af dem der er noget værd?
Direkte link:
http://makeashorterlink.com/?I2D861374

Venligst

Fra : emj

Dato : 05-05-03 17:50

On Mon, 5 May 2003 17:58:47 +0200, "Søren C" <master.clio@12move.dk>
wrote:

>De har rimelige mange
>Mpix men sjældent blitz. Er der nogle af dem der er noget værd?

De er højest prisen værd.
Mustek, Trust og SiPix er ikke lige det vi anbefaler folk at købe, men
man kan da næsten altid se, hvad billederne forestiller
Hilsen emj

--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Søren C

Dato : 05-05-03 21:21

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> De er højest prisen værd.
> Mustek, Trust og SiPix er ikke lige det vi anbefaler folk at købe, men
> man kan da næsten altid se, hvad billederne forestiller
> Hilsen emj

Jeg har selv et Sipix 1.3mpix og det synes jeg da tager rimelige gode
billeder iforhold til mange andre i samme kaliber. Men jeg tænkte bla på er
der noget fuck over denne side eller er priserne som andre steder?

Venligst

Fra : Søren C

Dato : 05-05-03 21:24

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg tænkte især på det ene Trust Kamera FamilyC@m 50 med 128mbyte intern ram
og 3,3 mpix til 574kr...
Kan det virkeligt passe?

Venligst

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-05-03 22:34

In article <JLzta.53693$y3.3570156@news010.worldonline.dk>, Søren C wrote:

> "Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænkte især på det ene Trust Kamera FamilyC@m 50 med 128mbyte intern ram
> og 3,3 mpix til 574kr...
> Kan det virkeligt passe?

De bruger ikke CCD men CMOS sensor. Dvs de kræver 300 Lux = 300
stearinnlys til oplysning for at kunne tage billeder.

De skrive rgodt nok 3.3Mpixel på deres website, men mange gange er
det den halve opløsning hvor de forstørrer billedet i softwarem og
ligeså så godt kunne have solgt det som en million-milliard megapixels.

En ting der er vigtigere end MPixels er kvalitet af optik.
Hvilken kendt optikleverandør/kameraproducent har leveret
optikken ? Ingen, det er nok bare gamle cola plasticflasker
der er slebet til.

Fra : xylo

Dato : 06-05-03 00:11

Jeg er enig med Povl. Køb aldrig et kamera med CMOS sensor, uanset om det er
4 eller 8 Mpixels og hvad det så end måtte koste. Istedet for CMOS med 4
Mpixel interpoleret så køb hellere et 1,3 Mpixel CCD med god optik, det kan
langt bedre betale sig.

Søren.

Fra : Søren C

Dato : 06-05-03 15:49

"xylo" <e@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4 eller 8 Mpixels og hvad det så end måtte koste. Istedet for CMOS med 4
> Mpixel interpoleret så køb hellere et 1,3 Mpixel CCD med god optik, det

Ok så jeg er stadig bedre stillet med mit Sipix camera med 1.3 Mpixel med
CCD, end de der Cmos med 3 Mpix eller what ever?

Venligst

Fra : Lauge

Dato : 07-05-03 14:33

On Tue, 6 May 2003 01:11:23 +0200, "xylo" <e@mail.com> wrote:

> [...]
>Mpixel interpoleret så køb hellere et 1,3 Mpixel CCD med god optik, det kan

Så canon's 10D skal man ikke købe? :))
De der generaliseringer er vist lige lovligt grove

Fra : xylo

Dato : 28-05-03 20:10

Jeg må indrømme jeg har genereliseret lidt lovligt meget. Der er for
øjeblikket en udvikling igang med hensyn til udvikling af teknikken til brug
af CMOS sensorer. CMOS sensorer sætter større krav til resten af teknikken i
et kamera end CCD gør. Derfor har man indtil nu brugt CMOS sensorer fordi de
var billige og ikke investeret nok i teknikken til at 'korrigere' for deres
'dårligere' evne til at detektere lys i forhold til CCD.
CMOS er langt billigere at producere end CCD og de bruger langt mindre
strøm.
Man kan generelt sige at hvis et Billige kamera har CMOS er det højst
sandsynligt af dårlig kvalitet, men et MEGET dyrt CMOS kamera måske er af
bedre kvalitet end et tilsvarende CCD kamera.

Søren.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-05-03 08:10

Søren C wrote:

> Jeg tænkte især på det ene Trust Kamera FamilyC@m 50 med 128mbyte
> intern ram og 3,3 mpix til 574kr...
> Kan det virkeligt passe?

http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=12640
siger 16MB hukommelse og 1280x960 ~= 1,2MP.

Med den måde at regne på, har mit gamle Powershot S20 2GB hukommelse og
8,5MP. Sejt. Er der nogen, der vil købe det? Billigt: Kun kr. 5000.
--
JPEGCrops 0.5.12 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/