Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SanDisc vs SanDisc ULTRA
Fra : - ZULU -

Dato : 04-05-03 19:30

Har lige kigget på udvidelsesram til mit nye Canon IXUS 400.

Hvad er forskellen på den "alm." og Ultra og er det prisforskellen værd???

--
Thanks

Zulu

To send an email, please take off your HAT before using this address:
frodkirHAT@hotmail.com

Fra : max

Dato : 04-05-03 19:59

" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
> Har lige kigget på udvidelsesram til mit nye Canon IXUS 400.
>
> Hvad er forskellen på den "alm." og Ultra og er det prisforskellen værd???

> [...]

Kig her, sandisk er ikke ligefrem sagen...?
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
Tjek dem her ud..
http://www.diekamera.com/pi1043774025.htm
-max-

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 05-05-03 08:39

Tak for linkene max !!

Nu skal jeg i hvert tilfælde ikke investere i et sandisk-kort til mit nye
Ixus400. Vælger et Ridata512MB i stedet. Det er kun 50 kr. dyere her
http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/dk/memorySticks/size/512/partner/msn/category/C
OMPACT/100158013.html

Mvh. Morten

Fra : Tony L

Dato : 05-05-03 09:34

"M. G. Nielsen." <test@test.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nu skal jeg i hvert tilfælde ikke investere i et sandisk-kort til mit nye
> Ixus400. Vælger et Ridata512MB i stedet. Det er kun 50 kr. dyere her

Hej

Søg samme på www.edbpriser.dk og du finder RI-data kortet næsten 200 kr.
billigere end via dit link
til kelkoo - kr. 1324,- kontra kr. 1538,-

TonyL

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 05-05-03 10:14

> Søg samme på www.edbpriser.dk og du finder RI-data kortet næsten 200 kr.
> billigere end via dit link
> til kelkoo - kr. 1324,- kontra kr. 1538,-

Nej det er samme pris som hos kelkoo, kr. 1383

Mvh. Morten

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 05-05-03 11:49

" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
> Har lige kigget på udvidelsesram til mit nye Canon IXUS 400.
>
> Hvad er forskellen på den "alm." og Ultra og er det prisforskellen værd???

Ifølge en (ganske god) norsk test af IXUS 400 får du ikke noget ud af at
bruge et hurtigt hukommelseskort medmindre du skal tage mange billeder lige
i træk.

******
Kameraets gode bufferhåndtering gjør imidlertid at det ikke er noe poeng med
et raskt minnekort med mindre man tar mer enn 7 bilder fortløpende etter
hverandre. Til Ixus 400 kan man derfor trygt kjøpe et rimelig minnekort uten
å være redd for at dette skal gå ut over praktisk fotografering.
******
http://www.akam.no/tester/canon_digital_ixus_400/

MVH Henrik (der spændt venter på at posten kommer med hans IXUS 400)

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 05-05-03 12:21

Hej Henrik

Tror du også det gælder videoklip?

Mvh. Morten -som også venter på Ixus400 med posten i dag

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 05-05-03 13:17

"M. G. Nielsen." <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> Tror du også det gælder videoklip?

Et klip på 180 sekunder i 320*240 fylder ca. 60MB, så det er ca. 1/3MB der
skal skrives i sekundet. Så vidt jeg ved kan de fleste CF-kort på markedet
følge med!

Fra : MA

Dato : 05-05-03 17:02

Har anvendt Ixus 400 med et 512 MB Sandisk Ultra i et par måneder.
Videosekvenser foregår hurtigt og aldeles upåklageligt. For praktiske formål
har det ingen betydning med forskellen mellem Sandisk Ultra, Kingston og
Ridata, men hvorfor give mere for et dårligere kort (Sandisk Ultra). Ville
idag købe Ridata eller Transcend.

En anden god test Compact Flash kort finder du på
http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2-2.html

I den mest relevante test "Average write speed", sejrer Ridata og Transcend
suverænt foran Kingston og med SanDisk
Ultra på fjerde pladsen. Ridata er knap 34 % hurtigere end SanDisk Ultra.
Drop SanDisk og undgå SanDisk Ultra!

Martin
ma_dk@NoSpamhotmail.com

Fra : henrik59

Dato : 26-05-03 19:36

"MA" skrev d. 05-05-03 17:02 dette indlæg :
> [...]
Transcend
> suverænt foran Kingston og med SanDisk
> Ultra på fjerde pladsen. Ridata er knap 34 % hurtigere end SanDisk

De målte hastighedsforskelle har ingen praktisk betydning for
almindelige brugere.
Det har derimod garantiperiodens længde, som for Sandisk er fem år i
modsætning til flere andre fabrikater, bl.a. RiData...

http://www.kandu.dk/

Fra : max

Dato : 26-05-03 20:23

> [...]
> Det har derimod garantiperiodens længde, som for Sandisk er fem år i
> modsætning til flere andre fabrikater, bl.a. RiData...

Jeg er vel en almindelig bruger, og jeg syns det er fint at
overføre mine billeder til computeren via firewire/usb2 på
den halve tid.. 1gb så batter det altså noget..

5 års garanti i den branche er en joke, det ved du også
godt, siden 95 har jeg udskiftet udstyr hver 3-4 år, og
sådan bliver det i fremtiden også..
-max-

Fra : henrik59

Dato : 27-05-03 16:07

> [...]
Transcend
> suverænt foran Kingston og med SanDisk
> Ultra på fjerde pladsen. Ridata er knap 34 % hurtigere end SanDisk

Jeg har anvendt Sandisk i Ixus 400 et stykke tid, helt uden at opleve
nogen form for begrænsninger i hastighed. Har også prøvet Canon og
RiData, og har svært ved at se, at der skulle være nogen forskel, der
betyder noget i praksis.
Derimod er der den ikke helt uvæsentlige detalje, at Sandisk, i
modsætning til RiData og andre, giver hele fem års garanti...

http://www.kandu.dk/

Fra : max

Dato : 27-05-03 16:14

> [...]
> Derimod er der den ikke helt uvæsentlige detalje, at Sandisk, i
> modsætning til RiData og andre, giver hele fem års garanti...

Hehe.. du er morsom..
-max-

Fra : henrik59

Dato : 28-05-03 22:13

"max" skrev d. 27-05-03 16:14 dette indlæg :

> Hehe.. du er morsom..
> -max-

De mange næsten enslydende indlæg fra min hånd er altså ikke et forsøg
på at være morsom, men der går altså ind i mellem meget lang tid (dage),
før indlæggene er synlige.
Hvad angår hastigheder på kort, skal man være mere end almindeligt
nørdet for at mene, at de små forskelle, der kan måles, har nogen
praktisk betydning. Det synes jeg man skylder at oplyse de brugere, der
skal ud at købe et kort. Uanset hvad de køber, vil de være godt kørende.

http://www.kandu.dk/

Fra : max

Dato : 28-05-03 18:16

> [...]
> praktisk betydning. Det synes jeg man skylder at oplyse de brugere, der
> skal ud at købe et kort. Uanset hvad de køber, vil de være godt kørende.

Du er også en stædig rad, hva.. Jeg er helt enig med
dig i alt det du skriver bortset fra de 5 års salighed fra
Sandisk..-max-

Fra : henrik59

Dato : 29-05-03 00:11

"max" skrev d. 28-05-03 18:16 dette indlæg :

> Du er også en stædig rad, hva.. Jeg er helt enig med
> dig i alt det du skriver bortset fra de 5 års salighed fra
> Sandisk..-max-

Stædig? Ja, meget..
Du kan have ret i, at 2 vs. 5 års garanti ikke betyder hele verden. Et
dårligt kort vil nok ikke engang holde 2 år.

http://www.kandu.dk/

Fra : henrik59

Dato : 24-05-03 11:11

" - ZULU -" skrev d. 04-05-03 19:30 dette indlæg :
> Har lige kigget på udvidelsesram til mit nye Canon IXUS 400.
>
> Hvad er forskellen på den "alm." og Ultra og er det prisforskellen
værd???

Hele diskussionen om hastigheden på compact flash forekommer noget
akademisk. De hastighedsforskelle man i laboratoriet kan måle sig frem
til, har for almindelige mennesker ingen som helst praktisk betydning.
Jeg har prøvet flere forskellige (Canon, Ridata, Sandisk) på mit 4 Mpix
kamera uden at kunne konstatere nogen forskel. Bruger for tiden Sandisk,
som går for at være et af de mere langsomme, men oplever ikke, at kortet
på nogen måde forsinker mit Ixus 400.
Morale: Køb det billigste, du kan finde på nettet. Gå efter kort med 5
års garanti. Glem alt om laboratorietests.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-05-03 20:15

"henrik59" <henrik59.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Morale: Køb det billigste, du kan finde på nettet. Gå efter kort med 5
> års garanti. Glem alt om laboratorietests.

Dpreview siger oxo at reelt er det kameraet som er begrænsningen. Men i
selve opstarten, powerON, kan der være forskel.

Fra : henrik59

Dato : 25-05-03 17:39

" - ZULU -" skrev d. 04-05-03 19:30 dette indlæg :
> Har lige kigget på udvidelsesram til mit nye Canon IXUS 400.
>
> Hvad er forskellen på den "alm." og Ultra og er det prisforskellen
værd???

For alle praktiske formål er der ingen mærkbar forskel på de forskellige
kort. I hvert fald ikke med mit Ixus 400. Jeg har prøvet flere
forskellige, incl. Sandisk, som trods diverse målinger (som giver kortet
bundplacering) fungerer fuldt på højde med f.eks. Canon og Ridata. Køb
derfor det billigste kort med 5 års garanti.

http://www.kandu.dk/