Entourage-mail, Svar over - og ikke under
Fra : Thomas Mandrup

Dato : 15-05-03 07:52

Hjælp mig venligst med et tilbagevendende irritationsmoment:
Hvordan får jeg Entourage til at indsætte mit svar på en mail (inkl. min
signatur) OVER den meddelelse, der reply'es - og ikke under. Der må være et
lille banalt flueben, man kan sætte et eller andet sted i en opsætningsmenu,
men jeg kan ikke lige finde det. Hvordan gør jeg??

På forhånd tak!

Mvh.
Thomas mandrup

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-05-03 08:46

Thomas Mandrup <tm@musical.nu> wrote:

> [...]
> et lille banalt flueben, man kan sætte et eller andet sted i en
> opsætningsmenu, men jeg kan ikke lige finde det. Hvordan gør jeg??

Jeg har det modsatte problem med Mail og MacSOUP. Her står markøren i
starten af den citerede tekst. I Mail er der endda en tom linie. Jeg
tvivler på, at du kan ændre det. Man kan ikke i mine programmer. Kan du
ikke bare trykke på piletasterne og så flytte markøren?
Endelig så er det jo det rigtige at svare nedenunder. Jeg gør
det altid her i nyhedsgrupper, hvor det er nemmest at finde ud af, hvis
der kommer en lang tråd. Men jeg må tilstå, at jeg nogle gange besvarer
en e-mail ovenover det citerede. Det er lige så meget fordi, det er
sådan de fleste almindelige mennesker gør. Mange bliver forvirrede, hvis
de skal rulle ned under skærmen for at læse brevet. Nogle tror slet
ikke, der er nogen ny tekst.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-05-03 09:02

Entourage menu -> Mail & News Preferences -> Reply & Forward, under
punktet "Mail Attribution" sættes flueben ud for "Place insertion point
before quoted text"
Værs'go!
/Thomas

--
All hail the spotted kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net

Fra : Tom Dissing

Dato : 15-05-03 11:06

Jeg plejer at vælge alt, og så ellers gå ind foran..
Så det der med flueben.. Lyder virkeligt interessant..
Det må jeg prøve..
Tom

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-05-03 11:42

in article BAE93326.C0B6%tom@mir.dk, Tom Dissing at tom@mir.dk wrote on
5/15/03 12:05 PM:

> Jeg plejer at vælge alt, og så ellers gå ind foran..
> Så det der med flueben.. Lyder virkeligt interessant..
> Det må jeg prøve..

Det vil sige du ligefrem gør dig anstrengelser for at quote forkert.
Imponerende.

--
/peter

Fra : Thomas Mandrup

Dato : 16-05-03 17:49

"Thomas Hansen" <no@spam.net> skrev i en meddelelse
> Entourage menu -> Mail & News Preferences -> Reply & Forward, under
> punktet "Mail Attribution" sættes flueben ud for "Place insertion point
> [...]

Tak for tippet - men træerne vokser desværre ikke ind i himlen (endnu). Min
automatiske signatur indsættes stadig nederst i mailen og skal cut'n pastes
op i toppen hver gang. Suk! Kan du også løse dette, er jeg en glad mand!

Jeg ved godt, at reglerne for god quoting og replying foreskriver, at der
svares under det citerede. Men faktum er, at 99% af mine e-mail-kontakter
svarer i toppen af mailen, og de bliver derfor ganske forvirrede, hvis der
ikke svares tilbage på samme måde. Jeg går ud fra at det er af samme grund,
at f.eks. Outlook Express som standard sætter et reply (inkl. signatur)
øverst.

Så der er stadig en hopla-nål på højkant for en perfekt løsning!
forhånd tak.

Mvh.
Thomas Mandrup

Fra : Morten Lind

Dato : 16-05-03 19:21

Thomas Mandrup <post@mandrups.dk> wrote:

> [...]
> svarer i toppen af mailen, og de bliver derfor ganske forvirrede, hvis der

Øhh.....det er da også noget andet.....at besvare e-post, mener jeg.

Der er man to om korrespondancen, og véd derfor begge, hvad det handler
om......

Nå, jeg må nok hellere blande mig udenom, undskyld forstyrrelsen
M.
--
[2730]...når ræven er ude, er det ikke regnvejr...

Fra : Jens

Dato : 16-05-03 18:28

> [...]

> at f.eks. Outlook Express som standard sætter et reply (inkl. signatur)

Jeg tror at du sætter vognen foran hesten.

At 99% gør det uhensigtsmæssigt skyldes nærmere at "M$-standard" er
sådan - og at de ikke finder anledning til / magter at ændre det.

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-05-03 20:26

spam@finds.dk (Jens) writes:

> Jeg tror at du sætter vognen foran hesten.
>
> At 99% gør det uhensigtsmæssigt skyldes nærmere at "M$-standard" er
> sådan - og at de ikke finder anledning til / magter at ændre det.

Næh. Når jeg besvarer en email på jobbet, skriver jeg også altid i
toppen. Det gør jeg for at bevarer historikken. På den måde, kan jeg
f.eks. nøjes med at printe en email til papirarkivering.

I en-til-en korrospondance er det sjældent svært at regne ud, hvad der
svares på.

På usenet derimod, synes jeg personligt, at det er direkte
uforskammet, hvis man ikke gør sine postings mest optimale, med hensyn
til læsbarhed. Og her mener jeg ikke, at skrive ovenover hvad man
svarer på er særligt optimalt. Der er trods alt en hel del mennesker,
der formodenligt komme til at læse ens indlæg, så hvis man selv bruger
fem minutter på at rydde lidt op i indlægget, så er der sikkert 200
mennesker, der kommer til at spare 45 sekunder når de læser det. Det
løber op alt sammen.

Alt andet er anti-macintosh-sk:
http://itmanagement.earthweb.com/cio/article.php/615651

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Jens

Dato : 16-05-03 22:30

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Næh. Når jeg besvarer en email på jobbet, skriver jeg også altid i
> toppen. Det gør jeg for at bevarer historikken. På den måde, kan jeg
> f.eks. nøjes med at printe en email til papirarkivering.

Det jeg mente var såmænd bare: De fleste skriver deres svar i toppen
fordi deres mail/news-program er indstillet sådan som "default".

Om hensigtsmæssigheden: Se min lånte sig.

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?