disc image
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 14-05-03 12:17

hej
Jeg har lige downloaded en .dmg fil, som jeg ikke kan åbne. Når jeg
dobbeltklikker kommer der en besked om fejl 95. (ingen arkivsystemer,
der kan aktiveres). Er det mon min disc copy der ikke virker. Jeg har
prøvet med andre .dmg filer som jeg før har åbnet, men får samme besked.
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Thomas Østerby

Dato : 14-05-03 12:25

On 14/05/03 13:16, in article 1fuy9xv.1rn06a6detjd5N%hj.hvid@teliamail.dk,
"Hans Jørgen Hvid" <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> der kan aktiveres). Er det mon min disc copy der ikke virker. Jeg har
> prøvet med andre .dmg filer som jeg før har åbnet, men får samme besked.

..dmg er et OS X diskimage, der findes utilities til OS 9 der kan mounte .dmg
filer..

Thomas

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 14-05-03 12:49

Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> wrote:

> .dmg er et OS X diskimage, der findes utilities til OS 9 der kan mounte .dmg
> filer..
>
> Thomas

Jeg mener at jeg tidligere har brugt Disc Copy, kan det ikke passe?
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 14-05-03 13:50

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Jeg mener at jeg tidligere har brugt Disc Copy, kan det ikke passe?
> mvh
> Hans Jørgen Hvid

Jeg har nu åbnet filen. Jeg havde en fornemmelse af at Disc Copy var
defekt og kørte derfor Norton Disc Doctor. Det hjalp.
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 15-05-03 19:32

Hej Thomas eller andre

Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> wrote:

> .dmg er et OS X diskimage, der findes utilities til OS 9 der kan mounte .dmg
> filer..

Hvad hedder det???

/Seb

> Thomas

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-03 17:10

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) writes:

> Hvad hedder det???

Gæt: Apple "DiskCopy" i nyeste version?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 18-05-03 20:13

Hej Janus

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Gæt: Apple "DiskCopy" i nyeste version?

Og den kører under 9?

Nå jeg prøver versiontracker.

/Seb

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 18-05-03 21:58

Hejsa

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hej Janus

> Og den kører under 9?

Tjah, jeg har allerede version 6.3.3.; men den er fra '99, og den kan
ikke, og på versiontracker var der ingen nyere; nu prøver jeg lige apple
selv: nå de har den ikke, så kigger jeg på google; og der ser heller
ikke lige ud til at være noget, så....

/Sebastian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-03 22:05

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Og den kører under 9?

Ja, føge med MacOS 9.x. Tænkt at Apple måske har udgivet en ny udgave,
der spier OS Xs eget format til images - men det rent gætværk.

-j

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 18-05-03 22:19

Hej Janus

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Ja, føge med MacOS 9.x. Tænkt at Apple måske har udgivet en ny udgave,
> der spier OS Xs eget format til images - men det rent gætværk.

Har du mistet nogle taster

Det kunne jeg ikke finde ;-(

Hvem sagde, at det fandtes??? Vil vedkommende straks sende det til mig?

/Sebastian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-03 22:42

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) writes:

> Har du mistet nogle taster

Ja, Pismo'en er ved at falde fra hinanden.

> Det kunne jeg ikke finde ;-( Hvem sagde, at det fandtes??? Vil
> vedkommende straks sende det til mig?

DiscCopy. Jeg er altså temmelig sikker på, at den altid følger med
Mac OS9.x

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Villy Erichsen

Dato : 19-05-03 05:02

In article <m2wugoszig.fsf@sputnik.janus.dk>, Janus Sandsgaard
<spam@janus.dk> wrote:

> Ja, Pismo'en er ved at falde fra hinanden.

> DiscCopy. Jeg er altså temmelig sikker på, at den altid følger med
> Mac OS9.x
Den hedder Disk Copy og ligger i mappen hjælpefunktioner.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 19-05-03 23:56

Hej Villy

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Den hedder Disk Copy og ligger i mappen hjælpefunktioner.

Ja det gør den også her, er en version 6.3.3. fra '98; og den har jeg da
ikek fået til det. Eller var det under 7.5.5, at jeg ikke har fået den
til det. Det kunne jo være, hmm, jeg må prøve igen under 9.1

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50