For de spamplagede
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-05-03 08:06

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-05-03 23:25

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> http://www.ucomics.com/nonsequitur/2003/05/12/
>
> Frank Løkkegaard

Mac-spotting, Mac-spotting. iMac-spotting!

Jeg har også lidt Peugeot-spotting. Ikke at det interesserer jer, men
hvor skal jeg ellers skrive det? Min søn har Spiderman-spillet til
Playstation 2. I den indledende film ser man en scene med Spiderman og
en flok politifolk. Jeg mener bare, det er et still-billede. Det sjove
er, at de tre politibiler helt tydeligt er Peugeot 406. Som de står der
ser de lidt store og brede ud og ligner umiddelbart amerikanske
politivogne. Jeg synes, det er lidt underligt, at et amerikansk spil om
en amerikansk tegneseriefigur har franske biler. Måske regnede de med,
at ingen opdagede det, så de slap for at betale noget til bilfabrikken.
Eller også har Peugeot fået lidt skjult reklame.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-05-03 08:02

henrik@muenster.dk (henrik münster) writes:
>Jeg har også lidt Peugeot-spotting. Ikke at det interesserer jer, men
>hvor skal jeg ellers skrive det?
Nåeh nej, det er klart )))))))))))))

> [...]
>at ingen opdagede det, så de slap for at betale noget til bilfabrikken.
>Eller også har Peugeot fået lidt skjult reklame.
Product-placement findes vel også i spil-industrien

Frank Løkkegaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-05-03 08:46

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Nåeh nej, det er klart )))))))))))))

Ja, ikke? I er jo mine bedste venner

> Product-placement findes vel også i spil-industrien

Men alligevel. Det er ikke mit indtryk, at Peugeot satser videre stærkt
på det amerikanske marked. Jeg har hørt, at Citroën, som er samme firma,
holder sig helt væk pga. af risikoen for dyre retssager. På Peugeots
hjemmeside er USA slet ikke nævnt, men stort set alle andre lande er.
Frankrig er jo en gammel kolonimagt, så de fleste af landene er nogen,
man aldrig har hørt om før.
Jeg kommer til at tænke på, at spil vist findes i flere udgaver
afhængig af region, ligesom dvd-film. Det kan være, at politibilerne er
Chevrolet'er i Amerika og Nissan'er i østen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-05-03 09:55

> Min søn har Spiderman-spillet til Playstation 2.

Har I prøvet Shadowman 2? Det er et af de bedste spil, min søn og jeg
har prøvet til PS2, både grafisk og spillemæssigt.

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Olav Noksagt

Dato : 15-05-03 10:06

David Blangstrup skrev:

> Har I prøvet Shadowman 2? Det er et af de bedste spil, min søn og jeg
> har prøvet til PS2, både grafisk og spillemæssigt.

Hvor underlig en verden vi lever i.
Jeg så en tråd der omhandler "For de spamplagede" og tænkte at det var da
dejligt, idet jeg modtager 10-15 spammails om dagen.

Jeg blev ikke så meget klogere af ovenstående..

Olav

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-05-03 10:30

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]

Nej. Vi har kun Spiderman og Monster's Inc. Spil er jo dyre, og jeg har
en kone. Det er slemt nok at skulle købe spillemaskinen. Når den så er
købt, så har vi i hvert fald brugt penge nok. Vi har i flere år haft en
Nintendo 64, og det eneste spil, vi har, er Pokémon. Vi har ledt efter
Pokémon 2 til den. BR kan skaffe det, men de vil have kr. 700,-. Og jeg
nægter at give fuld pris for et gammelt spil til en udgået
spillemaskine. Min søn plagede aldrig om andre spil. For ham var
Nintendoen lig en Pokémon-spillemaskine. Men jeg skal måske til at
overveje andre spil til vores Playstation. Lillebror interesserer sig jo
også for den.

> Hvor underlig en verden vi lever i.

Det er vist kun gruppen her, der er underlig.

> Jeg så en tråd der omhandler "For de spamplagede" og tænkte at det var da
> dejligt, idet jeg modtager 10-15 spammails om dagen.
>
> Jeg blev ikke så meget klogere af ovenstående..

Det første indlæg var en henvisning til en vittighed om spam. Da der var
en iMac med, kom jeg til at tænke på Mac-spotting, og så røg jeg ud af
en tangent. Det beklager jeg meget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-05-03 11:55

> [...]

> dejligt, idet jeg modtager 10-15 spammails om dagen.
>
> Jeg blev ikke så meget klogere af ovenstående..

Skift email adresse. Kom den ikke nogen steder på nettet overhovedet,
send den kun til dine venner. På nettet brug en anden email adresse,
hvis du skal kontaktes. Jeg har skiftet til en ny email adresse, og jeg
får NADA spam.

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jens

Dato : 16-05-03 18:20

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> send den kun til dine venner. På nettet brug en anden email adresse,
> hvis du skal kontaktes. Jeg har skiftet til en ny email adresse, og jeg

De der bruger eget domæne kan gøre som jeg gør (inspireret af en anden
Mac-ejer) - oprette en mailbox eller blot et alias "spam@whatever". Mail
på den adresse kommer faktisk frem

Jeg har i løbet af et års tid modtaget een uønsket mail på den adresse -
og det kan jeg godt leve med.

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-05-03 20:47

spam@finds.dk (Jens) writes:

> De der bruger eget domæne kan gøre som jeg gør (inspireret af en
> anden Mac-ejer) - oprette en mailbox eller blot et alias
> "spam@whatever". Mail på den adresse kommer faktisk frem

Øhhhhhh... der kommer næppe nogen vegne uden et toplevel domæne.

> Jeg har i løbet af et års tid modtaget een uønsket mail på den
> adresse - og det kan jeg godt leve med.

Du mener altså at spammere ikke spammer adresser med "spam" i? Jeg
mener jeg modtager på min spam-adresse, men jeg har sat den til at
bounche.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Jens

Dato : 17-05-03 23:19

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Du mener altså at spammere ikke spammer adresser med "spam" i? Jeg
> mener jeg modtager på min spam-adresse, men jeg har sat den til at
> bounche.

Jeg aner ikke, hvordan spammere arbejder Men det er ikke min
spam@finds.dk, der bliver spammet - uagtet at den faktisk ender i min
inbox.

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-05-03 12:03

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> writes:
>Jeg så en tråd der omhandler "For de spamplagede" og tænkte at det var da
>dejligt, idet jeg modtager 10-15 spammails om dagen.
Jamen det er da også træls - men lidt humor gør du verden mindre træls!

>Jeg blev ikke så meget klogere af ovenstående..
Næh, det var nu heller ikke hensigten med mit link, det var mere, nåja, en
mulighed for et lille skævt smil. Såmænd. Undskyld!

Frank Løkkegaard