Lyde i Mail
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-05-03 16:27

Jeg har lidt bøvl med at få Mail at afspille mine lyde korrekt.

Når jeg får en almindelig mail, så har jeg én lyd og når jeg får en Junk
mail, så har jeg en anden lyd: "Fuck another junkmail!" - men når jeg
får en Junk mail, så afspiller den begge lyde.

Ideer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-05-03 16:50

On Sun, 11 May 2003 17:27:06 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fut1o2.840t85r7q2ioN%jesper@gylling.net>):

En særlig ondartet tinnitus?

Fra : Morten Lind

Dato : 11-05-03 16:51

> [...]
> mail, så har jeg en anden lyd: "Fuck another junkmail!" - men når jeg
> får en Junk mail, så afspiller den begge lyde.

Ja, lav din regel til den almindelige mail, så den ikke indeholder noget
med det samme som den anden regel......det kunne være : spil Fuck,
another bla bla....ONLY when JUNKmail - hvis du har sat Mail til
automatisk - hvis Mail stadig øver, er det nok en dum idé - så skal du
måske lade den Første regel være noget med : play "xx" when/if sender is
known/ekvivalent med adressebog......

Eller: play junkregel hvis sender er unknown......

I hvert fald skal regelerne ikke indeholde noget af hinandens - for er
en junkmail til Jesper, og regel1 afspiller til post til Jesper, så
spiller den selvfølgelig begge.......

Hvis du getter my point

Tak for igår, Jesper

Hej fra
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-05-03 18:07

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> I hvert fald skal regelerne ikke indeholde noget af hinandens - for er
> en junkmail til Jesper, og regel1 afspiller til post til Jesper, så

Men kan det ikke være et problem, at Mail først henter e-mail og
derefter registrer, om det er spam? Så vil man vel få e-mail-lyden, når
spam'et kommer ind på computeren, og så spam-lyden, når Mail opdager,
det er spam.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-05-03 18:10

> [...]
> derefter registrer, om det er spam? Så vil man vel få e-mail-lyden, når
> spam'et kommer ind på computeren, og så spam-lyden, når Mail opdager,

Jo for mail har desværre den manglende funktion at man kan se at der er
nye mails. Det er jo ikke hele tiden at jeg sidder ved min Mac, så
derfor hører jeg ikke altid, når der er nye mails.

Når jeg sidder og arbejder ville det være fedt, hvis den blot siger:
"Fuck another junkmail" og så ved jeg at det vitterlig er junk mail.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-05-03 18:28

> Jo for mail har desværre den manglende funktion at man kan se at der er
> nye mails. Det er jo ikke hele tiden at jeg sidder ved min Mac, så
> derfor hører jeg ikke altid, når der er nye mails.

Med mindre altså, man vælger at se Docken, for så står der jo, hvor
mange nye mail, der er.

> Når jeg sidder og arbejder ville det være fedt, hvis den blot siger:
> "Fuck another junkmail" og så ved jeg at det vitterlig er junk mail.

Og spam bliver ikke talt med i Docken.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-05-03 18:35

> [...]

> mail, så har jeg en anden lyd: "Fuck another junkmail!" - men når jeg
> får en Junk mail, så afspiller den begge lyde.

Jeg har et applescript, der udtaler afsenderen. Jeg slår Mail.apps lyde helt
fra, og i rules sætter jeg spam øverst, dernæst mit applescript, der udtaler
any af afsenderne, og voila. Alt andet end spam bliver udtalt -- så ved du,
hvornår der er noget at hente. Jeg kan sende det til dig, hvis det skal
være.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 12-05-03 20:14

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> hvornår der er noget at hente. Jeg kan sende det til dig, hvis det skal
Det lyder da smart; kan du ikke lægge det på en ftp-server til fri
afhentning?

Pft,
Jens

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-05-03 21:09

In <1fuv6dc.1pcl0w2mekrwwN%Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> Jens
Rasmussen wrote:

> Det lyder da smart; kan du ikke lægge det på en ftp-server til fri
> afhentning?
>
> Pft,
> Jens

Okay.
ftp adresse: home.blangstrup.dk
brugernavn: goofy
adgangsord: ahurk
filsti: /documents/

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 12-05-03 21:42

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> ftp adresse: home.blangstrup.dk
> brugernavn: goofy
> adgangsord: ahurk
> filsti: /documents/
Glimrende;
det virker sq

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-05-03 21:54

In <1fuvayp.1jcmokj1ndu5pyN%Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> Jens
Rasmussen wrote:

> Glimrende;
> det virker sq

Selvfølgelig virker det, badehjerne!

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 13-05-03 07:29

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Selvfølgelig virker det, badehjerne!

Tak - hvor skal det hen i hierakiet?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-05-03 08:16

In <1fuw27p.82ztgf8uk9a6N%mortenlind@mac.com> Morten Lind wrote:

> Tak - hvor skal det hen i hierakiet?
> M.

Jeg må lige skynde mig at sige, at det der "badehjerne" er et udtryk,
som min søn hørte sin tyve-årige vikar sige, og vi synes det er rigtigt
sjovt. Da jeg så det trendy sq fra Jens tænkte jeg, at nu ville jeg også
være trendy. Halime sendte først ikke posten, men meldte en fejl, og jeg
sendte så ikke posten alligevel, da jeg tænkte, at badehjerne nok blev
opfattet som en fornærmelse i stedet for en vits, men Halime havde
besluttet sig til at Allah nok bar over med en fejl og sendte den
alligevel. Det var nok for Peters skyld, den badehjerne
Hvor den skal hen i hierarkiet (med r) ? Jeg putter den under
Applications/Applescript, så ved man hvor man har den. Og så finder jeg
den i rules under script, hvis du forstår hvad jeg mener... æh, din
badehjerne!
Så, nu gør jeg det meget værre. Typisk! Men det er et fedt ord, ikke?
Man forstår ikke rigtig, hvad det egentlig betyder, men det er meget
sigende alligevel. Jeg tester bare, Morten!
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 13-05-03 09:36

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Hvor den skal hen i hierarkiet (med r) ?

Jeg sparer på r´erne
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 13-05-03 09:38

> [...]

> Man forstår ikke rigtig, hvad det egentlig betyder, men det er meget
> sigende alligevel. Jeg tester bare, Morten!

Hvorfor vil AppleScript ikke kendes ved det? Hvad har du fiflet med -
har du haft det med i bad?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-05-03 11:12

In <1fuw80o.7i80ia7p587oN%mortenlind@mac.com> Morten Lind wrote:

> Jeg sparer på r´erne
> M.

Du kan også paste den her ind:

on perform_mail_action(info)
tell application "Mail"

set theMessages to |SelectedMessages| of info
repeat
with thisMessage in theMessages
set
AppleScript's text item delimiters to {""}
set
thisSender to sender of thisMessage as string

set brkpos to offset of "<" in thisSender
if (
brkpos is greater than 1) then
set
thisSender to (text items 1 through (brkpos - 1)) of thisSender as
string
if thisSender contains "\"" then

set AppleScript's text item delimiters to {"\""}

set thisSender to text item 2 of thisSender as string

end if
else
if (
brkpos is equal to 1) then
set
thisSender to (text items 2 through -1) of thisSender as string

end if
set AppleScript's text item
delimiters to {"@"}
set thisSender to
text item 1 of thisSender as string
end if

tell application "Finder" to say "Mail from " & thisSender

end repeat
end tell
end perform_mail_action

Nu regner jeg med, at du åbner applescriptet inde fra Mail.app/rules/
script, ik'?
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-05-03 11:14

In <1fuw85z.z9u2rrutdhmbN%mortenlind@mac.com> Morten Lind wrote:

> Hvorfor vil AppleScript ikke kendes ved det? Hvad har du fiflet med -
> har du haft det med i bad?
> M.

Det forstår jeg ikke. Jeg stuffer den lige.

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk