Hr. Gyllings yndlingsaversion
Fra : Morten Lind

Dato : 08-05-03 14:54

Hej....
Ligesom Jesper har min Linuxven Preben en yndlingsaversion, nemlig
dårlige hjemmesider.

Så trænger man til at slappe af med lattermuskelgymnastik en halv times
tid, så kan man besøge

http://www.hamann-design.dk

M.

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 15:53

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> dårlige hjemmesider.
>
> Så trænger man til at slappe af med lattermuskelgymnastik en halv times

Er det en du har lavet Morten ? 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 08-05-03 17:23

> Er det en du har lavet Morten ? 8-D

Hø, hø....
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-05-03 16:09

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:
>Så trænger man til at slappe af med lattermuskelgymnastik en halv times
>tid, så kan man besøge
Puha, det er ikke kønt!!

Frank Løkkegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-05-03 05:33

Hej Morten, Frank og Ben

Tja, jeg véd egentlig ikke rigtigk, hvad jeg skal mene... - om _jeres_
kommentarer...!

Jeg synes helt afgjort, at det er både let tilgængeligt, letlæseligt og
særdeles let at finde rundt i. - Og så fungerer det hele perfekt - selv med
Netscape 4.8/128. - Ingen døde links eller forskruede opsætninger, der
kræver IE eller noget andet af den slags.

At der så er nogle, der synes, det hele skal være ih-så-åh-så avanceret og
komplet uoverskuelig med både dit og dat af mere eller mindre underlige
Flash og Java tilgange, kan jeg selv med min bedste vilje ikke se, hvad I
vil med.

Tværtimod er det her endda et site, der kan bruges uden problemer selv af
synshandicappede - bortset fra de manglende links under fotos, der ville
gøre det helt perfekt selv for brugere af talesyntese.

Så hvad med lige at klappe hesten og tænke på andre almindelige brugere,
der ikke er 'design'nørder'!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-05-03 08:53

> [...]
> gøre det helt perfekt selv for brugere af talesyntese.
>
> Så hvad med lige at klappe hesten og tænke på andre almindelige brugere,

Hej Erik.......

Sitet er grimt - dårligt komponeret og virker ikke i Camino og Mozilla.
Derudover er indholdet smagsløs exhibitionisme.

De to faktorer får være, hvad de er, hvis det var den personlige
"starfucker" i damen, der skulle eksponeres.

Men:

Damen tilbyder sig som "designer" og udbyder sine "evner" for penge.

Det står naturligvis enhver frit for at vælge en ubegavet amatør som
leverandør, men det må så også stå mig frit for at kommentere "firmaet".

Og så er sitet lavet med FrontPages skabeloner, og det var dét, der var
trådens indhold, da Jesper jo altid - og med god grund - hakker på
FrontPage.

Bemærk venligst trådens overskrift

Med venlig hilsen
Morten Lind

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-05-03 01:19

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> [...]
>
> De to faktorer får være, hvad de er, hvis det var den personlige
> "starfucker" i damen, der skulle eksponeres.

Hvad hun tænker og mener med sit design, véd jeg ikke, og det er heller ikke
det, der er sagen her. Jeg synes ikke sitet er grimt. Det er enkelt og
funktionelt, og det er overskuelig at bruge - for alle!

> Damen tilbyder sig som "designer" og udbyder sine "evner" for penge.
>
> Det står naturligvis enhver frit for at vælge en ubegavet amatør som
> leverandør, men det må så også stå mig frit for at kommentere "firmaet".

- Lige såvel må det også stå mig frit at kommentere, når sitet så tillige
overholder de fleste normer. - I den forbindelse er jeg komplet ligeglad med, om
det er en 'amatør' eller en 'professionel', der har lavet sitet.

> Og så er sitet lavet med FrontPages skabeloner, og det var dét, der var
> trådens indhold, da Jesper jo altid - og med god grund - hakker på
> FrontPage.
>
> Bemærk venligst trådens overskrift

Når der for en gangs skyld kommer et site, der er lavet med FP, så tror jeg
ikke, at 'designeren' er helt så amatøragtig, som det gøres til. Jeg bryder mig
ikke om FP, - lige så lidt, som jeg bryder mig om IE. Sitet fungerer i en
browser, der ellers er kendt for at brokke sig, såsnart der er noget, der bare
lugter af FP. - Det er hovedsagen!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 10-05-03 05:11

> Hej Morten

Hej Erik > > Hvad hun tænker og mener med sit design, véd jeg ikke, og
det er heller ikke > det, der er sagen her. Jeg synes ikke sitet er
grimt. Det er enkelt og > funktionelt, og det er overskuelig at bruge -
for alle!

OK - hver sin smag.

> [...]
> overholder de fleste normer. - I den forbindelse er jeg komplet ligeglad
> med, om det er en 'amatør' eller en 'professionel', der har lavet sitet.

Naturligvis skal du kunne kommentere, det manglede da bare andet

> [...]
> fungerer i en browser, der ellers er kendt for at brokke sig, såsnart der
> er noget, der bare lugter af FP. - Det er hovedsagen!

OK

> mvh. Erik Richard
>
> -- K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC E-mail:
> <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ *Music Recording,
> Editing & Publishing - Also Smaller Quantities *Software - For Theological
> Education - And For Physically Impaired *Nisus - The Future In Text & Mail
> Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej fra Morten -- [2730]...når ræven er ude, er det ikke regnvejr...

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-05-03 09:10

Erik Richard Sørensen wrote:

<snip>
> - Lige såvel må det også stå mig frit at kommentere, når sitet
> så tillige overholder de fleste normer.
<snip>

Det gør det bare ikke...

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.hamann-design.dk%2F

Selv ikke hvis man prøver at overbevise den validatoren om at det
må være noget der minder om HTML 4.01 Transitional, hvilket i
øvrigt er den DTD siden giver færrest fejl efter.

Hvis siden havde været bare /lidt/ tættere på at overholde
standarderne, kunne det måske ses i andet end NS4 og IE, men det
er det ikke, så det kan det ikke.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2003, http://linuxforum.dk - did I see you there?

Fra : Ben Knudsen

Dato : 08-05-03 16:13

Fra : Morten Lind

Dato : 08-05-03 17:26

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Seriøst. Nogen burde skrive til det gale kvindemenneske... hun bør
> stoppes, før hun gør skade på sig selv eller andre.

Rent faktisk skrev min Linuxven til hende og inkluderede et screenshot
af siden i Mozilla - hvis I har set det, ligger teksten og flyder hen
over billederne -

hun skrev tilbage, at hun ikke kunne lave en side, alle kunne se lige
godt, og at hun smilede af kritikken........?

Tjah.....giver man op......?

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-05-03 06:17

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:
> [...]
>Netscape 4.8/128. - Ingen døde links eller forskruede opsætninger, der
>kræver IE eller noget andet af den slags.
Det er selvfølgelig udmærket. Absolut en kvalitet at links virker og at
siden kan ses med flere
browsere - men eksempelvis ikke i Mozilla og herfra skal jeg sa sige at
iCap heller ikke viser siden for kønt.

> [...]
>komplet uoverskuelig med både dit og dat af mere eller mindre underlige
>Flash og Java tilgange, kan jeg selv med min bedste vilje ikke se, hvad I
Nå Erik, så kører vi igen. Jeg ved ikke rigtig hvor du har læst nogle
synspunkter som matcher ovenstående.
Jeg tjekkede lige tråden, og der er ikke en eneste der godtgør det du
skriver. Hvor hulen får du det fra?
Nogle gange er der sgu' lidt svært at diskutere med dig, da du lægger
andre ord og synspunkter i munden. Det er det du gør her.
Men til din orientering, så hører jeg til dem, der er rigtig trætte af
eks. Flash, navnlig fordi det meste er amatøragtigt lavet, men også fordi
det tilsyneladende gør det endnu vanskeligere at få sider til at fungere i
forskellige browsere.

>Tværtimod er det her endda et site, der kan bruges uden problemer selv af
>synshandicappede - bortset fra de manglende links under fotos, der ville
>gøre det helt perfekt selv for brugere af talesyntese.
Det er klart en kvalitet ved siden. En vigtig pointe som jeg eksempelvis
ikke selv ser, da jeg ikke er synshandicappet. Et væsentligt indspark.

>Så hvad med lige at klappe hesten og tænke på andre almindelige brugere,
>der ikke er 'design'nørder'!
Jamen du kan da ikke mene at grimt, usammenhængende design, uden grafisk
sans og uden forståelse for at skærm og papir ikke kan de samme ting, er
det eneste der kan bruges for den "almindelige" bruger. Og dermed at det
kun er dem, du let nedladende kalder for designnørder, der skal have
smukke og velkomponerede sider at se på.
Det er for mig at se en ufattelig underlige modsætning - altså at det ikke
kan lade sig gøre at lave elegant design, der også fungerer. Du gør dig jo
nærmest til en slags hjemmesiderindalist på denne måde. Og det kan jeg da
dårligt tro at du virkelig mener?!

Frank Løkkegaard

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-05-03 09:41

> [...]
>Netscape 4.8/128. - Ingen døde links eller forskruede opsætninger, der
>kræver IE eller noget andet af den slags.

Prøv at tjekke sitet i en nutidig browser som Safari eller mozilla.

> [...]
>komplet uoverskuelig med både dit og dat af mere eller mindre underlige
>Flash og Java tilgange, kan jeg selv med min bedste vilje ikke se, hvad I

Jeg synes tværtimod, det skulle være simplere. Det er i brund og grund et
simpelt layout, som ville kunne laves de fleste weblayoutprogrammer uden
brug af andet end den allermest simple HTML. I stedet har designeren valgt
at bruge Frontpage. Prøv at tjekke kildekoden. Den er præcis så dårlig som
kun frontpage kan generere den.
Man kan simpelthen ikke slå sig op som seriøs webdesigner og bruge
frontpage. Det vil jeg til enhver tid argumentere længe for med megen
bravado.

Iøvrigt har jeg ikke på noget tidspunkt argumenteret for mere jave eller
flash i designet - det er udelukkende dine egne projektioner.

ben

ps. at konen vælger at eksponere sin uhyggelige fugl sammen med sine
tilbud som webdesigner, taler i mit univers absolut heller ikke til hendes
fordel.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-05-03 08:11

> [...]

> ps. at konen vælger at eksponere sin uhyggelige fugl sammen med sine
> tilbud som webdesigner, taler i mit univers absolut heller ikke til hendes

Kan ikke siges mere præcist. Tak.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-05-03 01:07

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> Det er selvfølgelig udmærket. Absolut en kvalitet at links virker og at
> siden kan ses med flere browsere - men eksempelvis ikke i Mozilla
> og herfra skal jeg sa sige at iCap heller ikke viser siden for kønt.

normalt plejer det jo at være sådan, at det netop er en browser som Netscape
4.8, der er problemer med, - men her er der absolut ingen!

> Nå Erik, så kører vi igen. Jeg ved ikke rigtig hvor du har læst nogle
> synspunkter som matcher ovenstående.

Det læser jeg ud af de mere eller mindre lødige og spydige kommentarer, der er
kommet til sitet.

> [...]
> Nogle gange er der sgu' lidt svært at diskutere med dig, da du lægger
> andre ord og synspunkter i munden. Det er det du gør her.

Næ, såm,ænd er det ikke. Der er altid nogen, der har div. kommentarer til
diverse sites, og hele tiden ligger det mere eller mindre åbenlyst i
kommentarerne. Og det er minsandten lige så svært for folk med mine
synspunkter at komme frem med vore meninger. - Enten bliver vi blot negliceret
eller får en spand et-eller-andet wsmidt i hovedet om, at vi intet aner
overhovedet. - Men vi skal jo selvfølgelig bare holde kæft og så ellers rette
os efter, hvad div. 'guruer' finder for godt at skrive af mere eller mindre
nedsættende ting om div. sites. - Det gider jeg ikke længere!

Mange er så fikserede på, hvad et site kan eller ikke kan i alle andre
browsere end Netscape 4.x - især fra 4.5 og op til 4.8. Nu er det jo langt fra
alle, der bruger hverken Mozilla, Netscape 6.x/7.x eller en af X-browserne. -
Og da slet ikke PC folk, hvor jeg faktisk har lagt mærke til, at en temmelig
stor del af dem, der bruger Netscape netop bruger ver. 4.7 og 4.8! - Og så får
man bare smidt den i hovedet, at man skal skifte til 'en moderne' browser. -
Men det er trods alt stadig et frit land, vi lever i, hvor vi kan vælge den
browser, som vi nu finder bedst til vore formål.

> [...]
> det tilsyneladende gør det endnu vanskeligere at få sider til at fungere i

Flash, Fava, JavaScript eller hvad man nu har implementeret er i og for sig
mig flintrende ligegyldigt, - sålænge de forskellige webstandarder er
overholdt. Er de det, så vil faktisk alle de browsere, jeg kender til kunne
læse siderne korrekt. Men som du siger, så er der for mange 'amatører' imellem
sågar de professionelle designere, - det kan vi ikke blive uenige om.

> Det er klart en kvalitet ved siden. En vigtig pointe som jeg eksempelvis
> ikke selv ser, da jeg ikke er synshandicappet. Et væsentligt indspark.

Blot en lille tilføjelse. - Der er ca. 400.000 danskere, der har mere eller
mindre problemer med at læse og se forskellige ting - ikke bare på internet,
men også på alm. papir. Og når der så for en gangs skyld er et website, der er
så se-venlig over for den gruppe, så synes jeg også det skal fremhæves.

> [...]
> kun er dem, du let nedladende kalder for designnørder, der skal have
> smukke og velkomponerede sider at se på.

Hvad udseendet angår på lige den her site, så mener jeg faktisk, at den er
både enkel og velkomponeret uden nogen former for dikkedarer af nogen art. -
Det er muligt, det ikke falder i særlig god jord at have den slags
synspunkter.

Når jeg snakker om 'designnørder', så er det helt klart en tendens til, at der
skal læsses så meget på en side, som det overhovedet kan lade sig gøre, og det
er sandelig ikke se-værdig. Der er så minsandten mange, der ikke gider se på
den slags sider. Men du som grafisk orienteret vil jo selvfølgelig se det
anderledes, men det gør Hr. Jensen og Fru Hansen ikke. - Og da slet ikke, hvis
du har med den ældre gruppe at gøre. De vil tværtimod have noget, der er enkel
og let at gå til. - Jeg vil gå så vidt, at jeg vil sige, at det ofte er sådan,
at det nærmest er de overlæssede lørdags-reklamer, der er overførte til web,
og det er knagme ikke til at læse, så det er til at finde ud af. - Og her ser
jeg det igen dels som svagtseende og dels som rådgiver for mange svagtseende
og ældre, der er begyndt at bruge computer i en sen alder, og som nu også er
begyndt at ville på internettet.

> [...]
> nærmest til en slags hjemmesiderindalist på denne måde. Og det kan jeg da

Jeg mener helt klart, at en hjemmeside skal være så overskuelig og
lettilgængelig, at _alle_ kan gå til den uden videre og finde ud af at
navigere rundt på den. - Det kan man på den her site, og det vil jeg vedstå
til enhver tid. - Og så kan du for min skyld kalde det, hvad du vil. Og
sålænge div. standarder er overholdt, så kan jeg ikke se, hvad galt der er i
at have en meget enkel sideopbygning

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-05-03 17:02

> [...]
> både enkel og velkomponeret uden nogen former for dikkedarer af nogen art. -
> Det er muligt, det ikke falder i særlig god jord at have den slags

Det er da kun dejligt at nogen synes den er pæn. Jeg synes den er grim
og "stinker" langt væk af en dårlig Microsoft skabelon.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-05-03 03:21

Hej Martin

Jeg har faktisk ikke brugt ordet "pæn", men "enkel og velkomponeret". Og det
mener jeg stadig, den er. Den er ikke overlæsset som så mange sites er det. Og
det er som nævnt med til, at den er meget læsevenlig for folk, der har problemer
med synet af en eller anden grund.

Og mht., at den 'stinker' langt væk af MS, så er jeg selv ret overrasket over, at
den i det hele taget fungerer i Netscape 4.8. NC plejer jo at brokke sig, såsnart
det er noget, der stammer fra FrontPage. - I øvrigt så har PageSpinner en
skabelon, der til forveksling ligner den her, så det er nok en slags 'standard'
skabelon. - Jeg har faktisk også set en nogenlunde tilsvarende i både Homepage 2
og 3...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-05-03 19:02

> Jeg har faktisk ikke brugt ordet "pæn", men "enkel og velkomponeret".

Pæn, velkomponeret... det er for mig ord som har så stor en
meningsmæssig fællesmængde at det ikke er værd at diskutere. Men du har
ret i at den er enkel, hvilket jeg også selv prøve at ramme når jeg
laver en hjemmeside.

>- I øvrigt så har PageSpinner en skabelon, der til forveksling ligner
>den her, så det er nok en slags 'standard' skabelon. - Jeg har faktisk
>også set en nogenlunde tilsvarende i både Homepage 2 og 3...

Jeg har brugt både PageSpinner og Homepage og jeg har aldrig set en
lign. skabelon. Denne type skabelon med de farver fontvalg og små ikoner
er noget som Microsoft har smidt i alle deres programmer i en evighed.
Det er bl.a. det der gør at man tit støder på en festsang som den ivrige
PC-onkel har sat op med cliparts, wordart og farvevalg, som er så grimt
og upersonlig, at de burde være forbudt ved lov

P.S. Dine linier er for lange, jeg skal rewrappe - igen.

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 13-05-03 23:19

> [...]
> nok en slags 'standard' skabelon. - Jeg har faktisk også set en nogenlunde

Klippet fra sourcen: <head> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft
FrontPage 5.0"> <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

Er du stadig i tvivl ERS?

-- Venlig hilsen
Sebastian Bredsdorff
usenet@geomac.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-05-03 04:35

Hej Sebastian

Øøh...? - i tvivl om hvad? - At det er lavet med FrontPage? - Jeg er ikke
med....

Jeg skriver da ikke noget om, at det ikke er lavet i FP... - Jeg skriver
tværtimod, at jeg er overrasket over at det virker i NC 4.8, _når_ det er lavet
i FP. NC 4.8 gør sig altid ud til bens, når der er tale pm FP sites - normalt
altså....

Og så nævner jeg, at der findes færdige skabeloner til 2 programmer, der i stil
minder om den her...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-05-03 14:48

> Og så nævner jeg, at der findes færdige skabeloner til 2 programmer, der i
> stil minder om den her...

Som skrevet tidl. jeg har brugt begge programmer og er ikke stødt på
disse skabeloner. Kan du ikke lige finde et frem?

P.S. Dine linier er for lange.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-05-03 03:55

Hej Martin

Suk..! - så skal jeg jo til at finde programmerne også... Da jeg jo ikke
laver webdesign normalt eller overhovedet, havde jeg kun programmerne
installeret for at se, hvordan de var..... - Men ihvertfald, så mener jeg, at
skabelonerne til CHP er på CD'en, så dem burde du vel selv kunne finde. Men OK,
jeg gemmer lige den her i min 'iike færdig' mappe og sender så en ved
lejlighed.

mvhg. Erik Richard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-05-03 14:47

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:

>normalt plejer det jo at være sådan, at det netop er en browser som
>Netscape
>4.8, der er problemer med, - men her er der absolut ingen!
Jamen det er da fint - det ændrer da bare ikke på at sitet ikke fungerer i
en stribe andre browsere, blandt andre Mozilla og iCap.

>avanceret og
>hvad I
>
>Det læser jeg ud af de mere eller mindre lødige og spydige kommentarer,
>der er
>kommet til sitet.

Hvilke?
Denne:

[...]

eller denne:

Er det en du har lavet Morten ? 8-D

eller er det denne her:

Puha, det er ikke kønt!!

Eller denne:

Seriøst. Nogen burde skrive til det gale kvindemenneske... hun bør
stoppes, før hun gør skade på sig selv eller andre.

Eller denne her:
[...]

Det er vist stort se de kommentarer, der er kommet inden dit var. man skal
godt nok være god til at læse mellem linierne for at finde nogle steder
hvor der agiteres for flash, masser af java og den slags.

ja ovenstående skrev jeg selv og ovenover har jeg så samlet de kommentarer
der er kommet inden dit svar.

>Næ, såm,ænd er det ikke. Der er altid nogen, der har div. kommentarer til
>diverse sites, og hele tiden ligger det mere eller mindre åbenlyst i
>kommentarerne.
Jamen det gør det jo ikke - se ovenfor endnu en gang

>Og det er minsandten lige så svært for folk med mine
>synspunkter at komme frem med vore meninger.
Undskyld men er du ikke i fuld færd med at fremkomme med dine synspunkter?

> - Enten bliver vi blot negliceret
>eller får en spand et-eller-andet wsmidt i hovedet om, at vi intet aner
>overhovedet.
Det er der vist heller ikke nogen der har skrevet i tråden indtil dette
svar - den der har været tættest på, er iøvrigt mig selv med denne her "Nå
Erik, så kører vi igen." Hvorefter jeg faktisk bruger energi på at
forholde mig til det du skriver og vel dermed også de holdninger du har
til emnet?!
Jeg mener ikke at du i denne tråd kan finde belæg for at der er nogen der
har smidt mudder eller det der er værre i hovedet på dig.

> [...]
>mindre
>nedsættende ting om div. sites. - Det gider jeg ikke længere!
Ja, nu må du altså undskylde - jeg kan stadig ikke finde belæg for dette
synspunkt. Alene det at debatten kører er da et udtryk for at der er
forskellige holdninger. Det er lige før man kan få den fornemmelse at du
ikke ret godt kan lide at blive sagt imod.

> [...]
>den
>browser, som vi nu finder bedst til vore formål.
Det er da ikke nogen der i denne tråd har bedt dig om at skifte browser.
Vi var et par stykker, der konstaterede at sitet ikke vises ordentligt i
blandt andet Mozilla. Det hører da med til at vurdere et site, om det
fungerer i forskellige browsere.

> [...]
>der er
>så se-venlig over for den gruppe, så synes jeg også det skal fremhæves.

Naturligvis!

> [...]
>art. -
>Det er muligt, det ikke falder i særlig god jord at have den slags
Jamen altså...
Der er da ingen der fratager dig retten til at have din smag, ligesom det
vel heller ikke fratager andre retten til at mene noget andet?

> [...]
>at der
>skal læsses så meget på en side, som det overhovedet kan lade sig gøre,
Ehhh, nu er der altså ganske mange designnørder som du så smigrende kalder
dem, der faktisk arbejder ud fra et enkelhedsprincip

> [...]
>hvis
>du har med den ældre gruppe at gøre. De vil tværtimod have noget, der er
Hvordan i alle vide verden kan du vide det? Nu lægger du mig ord i munden.
Hvordan kommer du dog frem til at fordi man er grafisk orienteret, så
bryder man sig ikke om enkelhed?
Det er nærmest tværtimod.
Der er ret mange der arbejder med grafisk design, der først og fremmest
tænker i enkelhed og funktionalitet - inklusiv mig selv.

> [...]
>svagtseende
>og ældre, der er begyndt at bruge computer i en sen alder, og som nu også

Hmmm, besynderlig betragtning. Hvad har dårligt deignede lørdagsreklamer
med dette at gøre? Det forstår jeg ganske enkelt ikke.

>Jeg mener helt klart, at en hjemmeside skal være så overskuelig og
>lettilgængelig, at _alle_ kan gå til den uden videre og finde ud af at
>navigere rundt på den.
Det kan vi da aldrig blive uenige om. Funktionalitet er en god ting. Men
det er nu også sådan at et design skal passe til målgruppen. Det kan du
bare tage et kik på ugebladshylderne for at få en fornemmelse af. Der er
forskel på Alt for Damerne og Alt om Komputer.
Det handler for eksempel om formsprog - det som sådan nogle halvgamle
personer som mig synes er lidt uoverskueligt, synes den 20 årige er cool,
og navigerer hjemmevant rundt fra første færd. Sammenligning: MTV kontra
Musikbutikken. Got the point?

>- Det kan man på den her site, og det vil jeg vedstå
>til enhver tid.
Ja ja. Det er jo heller ikke det, som indvendingerne går på

>- Og så kan du for min skyld kalde det, hvad du vil. Og
>sålænge div. standarder er overholdt, så kan jeg ikke se, hvad galt der
>er i
>at have en meget enkel sideopbygning

Men standarderne er jo netop ikke overholdt.
Som Thomas så smukt skriver det senere i tråden:

Venlig hilsen

Frank Løkkegaard