karryris eller anden form for krydderris -~
Fra : gap

Dato : 17-05-03 17:06

Hej

Er der nogen der har en rigtig god opskrift på karryris eller anden form for
krydrede ris?

jeg skal helst bruge den idag.

Med venlig hilsen Grethe Alsing Pedersen

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-03 22:12

"gap" <gap@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der har en rigtig god opskrift på karryris eller anden form
for
> krydrede ris?
>
> jeg skal helst bruge den idag.

Al kogt ris kan røres op med karry og andre krydderier - soyasovs er især
godt som supplement til en blanding af koriander, spidskommen,
chili,salt,peber, gurkemeje(basal karry)

Lidt olie/sky hvis man vil være hurtig fed - hvor svært kan det være?

Fra : gap

Dato : 18-05-03 12:23

Hej

Tak for svaret. Jeg fandt selv på noget som blev ret lækkert. Jeg svitsede 2
skalotteløg + 2 fed hvidløg ( småtsnittet) i lidt olie tilsat 2 tsk. karry.
Heri tilsatte jeg risene. Da det hele var godt gult, hældten jeg vand på og
kogte færdig. Det blev ret lækkert når jeg selv skal sige det.

Hilsen

Grethe

Fra : Heidi

Dato : 19-05-03 09:10

gap wrote:
> [...]
> tilsat 2 tsk. karry. Heri tilsatte jeg risene. Da det hele var godt
> gult, hældten jeg vand på og kogte færdig. Det blev ret lækkert når

Nu ved jeg godt det er for sent, men prøv evt. næste gang at
svitse en rød frisk chili sammen med karryen, lade risene stege
lidt med, og så koge dem som normalt. Den er god, hvis man
godt kan lide lidt stærk mad.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : netper

Dato : 18-05-03 16:34

"gap" skrev d. 17-05-03 17:06 dette indlæg :
> [...]
> krydrede ris?
>
> jeg skal helst bruge den idag.
>
> Med venlig hilsen Grethe Alsing Pedersen

4 dl. ris
6 dl. vand
2 tsk. karry

og ingen salt

Tilsæt karryen sammen med risene men kog dem ellers som du plejer

http://www.kandu.dk/