Fliser-klinker på udendørstrappe
Fra : HDJ

Dato : 15-05-03 21:53

Hvad skulle der være ivejen med at bruge alm. "indendørs" guvlklinker til
min udendørstrappe trin ????

/Henrik

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 15-05-03 21:56

HDJ wrote:
> Hvad skulle der være ivejen med at bruge alm. "indendørs" guvlklinker til
> min udendørstrappe trin ????

Frost måske?

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : HDJ

Dato : 15-05-03 22:09

Er det ikke kun hvis der kan trænge vand under fliserne,, så de sprænger ?

/Henrik

Fra : Karsten Skov

Dato : 15-05-03 22:36

Hej
Jeg har nu i 4 år haft klinker på min terasse, uden at have problemer med
frost. Den største ulempe er at de er mere glatte i "vådt føre" end
almindelige udendørsfliser.
hilsen
Karsten

Fra : Calle.

Dato : 16-05-03 10:18

HDJ wrote:
> Er det ikke kun hvis der kan trænge vand under fliserne,, så de
> sprænger ?

Nej det materiale de er lavet af syger vand til sig, når det så fryser
springer de
--
Calle

Fra : jan

Dato : 16-05-03 08:55

hvis klinkerne/fliserne ikke er frostsikre så krakelere glasuren,helle
flisen flækker eller de slipper.
husk også at bruge lim/klæber der kan tåle frost

Fra : Calle.

Dato : 16-05-03 10:17

HDJ wrote:
> Hvad skulle der være ivejen med at bruge alm. "indendørs" guvlklinker
> til min udendørstrappe trin ????

De springer, når der kommer frost
--
Calle

Fra : HDJ

Dato : 04-06-03 21:59

Nå... jeg fik lidt proff hælp.. man skal være sikker på at klinkerne er
frost og syre fast !!! så det har jeg købt til ca. 100 kr m2 samt klæber og
fuge som kan tåle frost osv...

Jeg har også laet min "nye" trappe,, med OK resultat,, et par enkelte
skønhedspletter har den da, men den er OK.

Men Men Men ... det overskydende fugemasse som sidder på flisen,, bliver ved
med at danne et grålidt/mælkehvid hinde/støv,,,, det er bare ikke til at få
væk... Hvordan hulen i lufen får jeg det væk ????

/Henrik

Fra : Calle.

Dato : 04-06-03 22:10

HDJ wrote:
> [...]
> bliver ved med at danne et grålidt/mælkehvid hinde/støv,,,, det er
> bare ikke til at få væk... Hvordan hulen i lufen får jeg det væk ????

Vask dem med ren husholdnings-eddike, det er et kalkslør fra cementen i
fugemassen der sidder tilbage
--
Calle

Fra : HDJ

Dato : 04-06-03 22:14

Og det "æder" ikke fugen ?

/Henrik

Fra : Calle.

Dato : 05-06-03 09:13

HDJ wrote:
> Og det "æder" ikke fugen ?

Nej, du skal jo bare bruge en klud med det på, det er en bekendt
murermester der har fortalt mig det. Murere bruger jo også saltsyre til
at syre sløret af vægge når de har muret noget op, det er da endnu mere
hidsigt.

--
Calle

Fra : HDJ

Dato : 05-06-03 19:22

Opgaven er klaret... med tilfredsstillende resultat

Tak for hjælpen