Karry!
Fra : Sunnyboy

Dato : 15-05-03 15:21

Nu har jeg brugt mange forskellige karry krydderier gennem årene og vil
derfor til at have mere forstand på krydderiet. Kender I en bog som
gennemgår 1000 forskellige arter af krydderiet eller lignende? Andre tips
vil blive imødekommet med glæde!

Hilsen Søren

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-03 22:01

On Thu, 15 May 2003 16:21:25 +0200, "Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk>
wrote:

> [...]
>derfor til at have mere forstand på krydderiet. Kender I en bog som
>gennemgår 1000 forskellige arter af krydderiet eller lignende? Andre tips

http://www.curryhouse.co.uk/

KS

Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-03 10:15

"Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
> derfor til at have mere forstand på krydderiet. Kender I en bog som
> gennemgår 1000 forskellige arter af krydderiet eller lignende? Andre tips

Bøger siger bare BLAND koriander og spidskommen og lidt chili

med diverse: bukkehornsfrø, ingefær, sennep, salt, peber

og selvfølgelig det smagsløse gurkemeje hvis du er en kejserensnyklær
sminkefreak

Mine billige krydderisælgere i indvandrerbutikkerne på Nørrebrogade, som er
hyggelige at snakke med, har intet derudover at tilføje.

Der kan spares meget ved at blande selv, og man kan justere forholdet -
spidskommen er jeg vild med, men du lugter af det bagefter

Hvidløg og tørrede INTENSE LØG indgår i tandoori (kylling)
krydderiblandinger

Jeg fik de supergode løg tørret fra Sukkerfabrikkerne , gratis, ved at lyve
at jeg var firmalaboratorie og skulle bruge en vareprøve. Ellers skal man
købe en hel sæk
Disse løg gør en stor forskel, men nu tørrer jeg billige dårligere løg i
haven når det er sommer og sol, og mine børn skal tjene penge ved at lave
noget stenalderpraktisk.