Apistogramma cacatuoides
Fra : Rikke og Tina

Dato : 14-05-03 10:30

Jeg har "luret" på nævnte dværgcichlide , og har undret mig over at nogen
bliver betegnet med flg. Db og Xl, hvad betyder dette? Jeg er helt ny hvad
angår cichlider og vil gerne sætte mig ind i så meget omkring denne.

På forhånd tak for hjælpen

Fra : KatjaStrofen

Dato : 14-05-03 11:03

"Rikke og Tina" <tina.rikke@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver betegnet med flg. Db og Xl, hvad betyder dette? Jeg er helt ny hvad
> angår cichlider og vil gerne sætte mig ind i så meget omkring denne.

XL er simpelthen størrelsen på den fisk, forretningen har til salg.
Hvilket jeg tiltider kan synes ofte er lidt misvisende. - En cacatouides på
5 cm [en han] - kan godt blive solgt som XL i en forretning.. - og tjaeh -
jeg har selv en som er væsentligt større, fordi den er blevet fodret godt
osv... - så den vil i så tilfælde være XXXXL - men hvor stopper X'erne så
?... Men kort sagt XL angiver størrelsen.

DB - står for dobbelt - umiddelbart virker det mærkeligt, men der har med
garanti stået f.eks. RED bagefter! - Så det henviser til farvevarianter. -
Der findes ret mange farvevarianter - både rød, orange - orange flash osv
osv :) - Der findes så vidt jeg husker, både cacatouides rød, db red og
trible red.. - ligesom der findes helt andre farvevarianter.

Katja

Fra : Søren Reinke

Dato : 14-05-03 11:11

KatjaStrofen wrote:
> [...]
> fordi den er blevet fodret godt osv... - så den vil i så tilfælde
> være XXXXL - men hvor stopper X'erne så ?... Men kort sagt XL angiver

Væsentlig større, hvor stor er den ?

/Søren

Fra : Ulrik Sieverts

Dato : 14-05-03 12:14

M.h.t. farve variantioner så findes der også en vild (altså ikke fremavlet)
blå variant. Hvis nogen kender nogen der har, selv har, eller har set denne
type til salg et sted så er jeg meget interesseret i at høre om det. Det er
efter min mening klart den smukkeste cacatoides, og jeg har drømt om at få
"fingrene" i denne fisk siden jeg begyndte med akvarier.

Min største han var lige under 8 cm. fra snude til hale da den døde, hvilket
jeg syntes var voldsomt stor - men jeg har altså ikke set alle cacatoides
hanner i verdenen, så om det er ekseptionelt ved jeg ikke.

Mvh
/Ulrik

Fra : KatjaStrofen

Dato : 14-05-03 12:42

"Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Væsentlig større, hvor stor er den ?

Jeg vil komme med et kvalificeret gæt der hedder ca 9 cm - men det er blot
et gæt, har ikke hevet den op for at måle den.. og det er med finner. - men
den ser meget stor ud, i forhold til de "par" man køber i forretningerne som
L og XL par.. - I de forretninger jeg har set - bruge
størrelsesbetegnelserne :) - men skal også sige, den stort set kun er blevet
fodret op med levende foder, det gør jo tiltider en væsentlig forskel.

katja

Den blå variant af Cacaen, kan btw ses under akvariewest.dk's salgsliste,
hvis man klikker på linket.. kommer man ind og ser en beskrivelse af
fisken.. og der er cacaen.. af den blå variant

Fra : Rikke og Tina

Dato : 14-05-03 18:24

Takker så blev jeg det kloger