ska?
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-05-03 10:15

Jeg har rodet mig ud i at lytte til noget ska på det seneste, og synes
faktisk, at det er ganske fedt, ihvertfald det, jeg er stødt på indtil nu.
Er der nogle klassikere, som jeg ganske enkelt _bør_ lytte til?

/Nikolaj

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 14-05-03 10:59

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> faktisk, at det er ganske fedt, ihvertfald det, jeg er stødt på
> indtil nu. Er der nogle klassikere, som jeg ganske enkelt _bør_ lytte

Nu kommer jeg lige med en lille strøm af bands, som jeg selv har lyttet til,
og anbefaler. Næsten intet af det er "original" ska.

Liberator (svensk)
Voodoo Glow Skulls (mere hårdt)
Sublime
Long Beach Dub Allstars (ikke rigtigt ska, men et misk-mask af genrer.
Genialt, imø. LBDA er de resterende medlemmer af Sublime (plus det løse),
efter at forsangeren døde)
Hepcat (rigtig hygge-ska)
Skatalites ("original" ska)

--
Jacob

I wish a robot would get elected president. That way, when he came to
town, we could all take a shot at him and not feel too bad.

Fra : [DK]Stegtflæsk

Dato : 14-05-03 11:35

Vi skal da også have Reel Big Fish, No Doubt (deres gamle albums er de
fedeste), Smash Mouth og Save Ferris med.
Og det er bare et lille udpluk af pladesamlingen...

Hvis du også kan lide Jazz, så er New York Ska Jazz Ensemble nok også noget
for dig.

Yndlingsnumre:

No Doubt - Total hate
Save Ferris - Come on Eileen
Stort set alt med Sublime

Mikey

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-05-03 09:18

"[DK]Stegtflæsk" <news1@thiemer.dk> mumbled something in

> [...]
> Og det er bare et lille udpluk af pladesamlingen...
>
> Hvis du også kan lide Jazz, så er New York Ska Jazz Ensemble nok også

jeg kom lige til at tænke på noget...
hbad hedder bandet som spiller i slutningen af filmen "10 things i hate
about you". de er da også lidt ska

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

Fra : [DK]Stegtflæsk

Dato : 15-05-03 14:10

> jeg kom lige til at tænke på noget...
> hbad hedder bandet som spiller i slutningen af filmen "10 things i hate
> about you". de er da også lidt ska

En af dem her:
http://us.imdb.com/Soundtracks?0147800

Mikey

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-05-03 14:17

"[DK]Stegtflæsk" <news1@thiemer.dk> mumbled something in news:3ec3917c$0
$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> En af dem her:

yeps

Letters to Cleo. Der er dog ikke meget ska over dem .-(

--

http://roskildeforum.around.dk

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 16-05-03 12:49

Der er jo også altid Boomtown Rats...

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 14-05-03 11:54

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
> [...]
> faktisk, at det er ganske fedt, ihvertfald det, jeg er stødt på indtil nu.
> Er der nogle klassikere, som jeg ganske enkelt _bør_ lytte til?

The Selecter og The Specials er ikke til at komme udenom.

Andre (sådan lige slynget ud af ærmet):

Madness
Duck Soup
Dance Hall Crashers
Mighty Mighty Bosstones (ofte lidt rocket)
Five Iron Frenzy (også rocket)
Mustard Plug

Min personlige favorit må være svenske Liberator som tidligere er nævnt...

Kasper

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-05-03 23:12

On Wed, 14 May 2003 12:54:04 +0200, "Kasper Kristensen"
<spamkhkspam@mindgroup.dk> wrote:

>Five Iron Frenzy (også rocket)

Five Iron Frenzy er for fede!
Deres ældste CD'er "Upbeats and Beatdowns" og "Our Newest Album Ever" er
mest ska, og deres nyere er så blevet mere rock blandet i.

Jeg kan anbefale det hele, men specifikt de to albums hvis det er ska
man vil have.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Sunnyboy

Dato : 15-05-03 15:16

> Er der nogle klassikere, som jeg ganske enkelt _bør_ lytte til?

De andre har vist danske Gob Squad - se http://www.gobsquad.dk/

Sublimt!

Fra : / / dentro / /

Dato : 15-05-03 21:46

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

| Jeg har rodet mig ud i at lytte til noget ska på det seneste, og synes
| faktisk, at det er ganske fedt, ihvertfald det, jeg er stødt på indtil nu.
| Er der nogle klassikere, som jeg ganske enkelt _bør_ lytte til?

Mad Caddies

Total favorit band! :)

Fra : Lennert Nielsen

Dato : 17-05-03 17:06

Hej Nikolaj.

> [...]
> faktisk, at det er ganske fedt, ihvertfald det, jeg er stødt på indtil nu.
> Er der nogle klassikere, som jeg ganske enkelt _bør_ lytte til?

Ingen har nævnt dem endnu, men Bad manners er et lyt værd.
Specielt "Just a feeling"...

Mvh.
Lennert

Fra : Sunnyboy

Dato : 17-05-03 20:13

> Ingen har nævnt dem endnu, men Bad manners er et lyt værd.
> Specielt "Just a feeling"...

ja og bagefter tjeck så danske Furillo ud!

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-05-03 23:03

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> faktisk, at det er ganske fedt, ihvertfald det, jeg er stødt på
> indtil nu. Er der nogle klassikere, som jeg ganske enkelt _bør_ lytte

Grand Moff Tarkin - "Ikke lege i trafikken"

*LOL*

-Sune

Fra : kautaq

Dato : 18-05-03 01:41

Nikolaj Borg wrote:

> Er der nogle klassikere, som jeg ganske enkelt _bør_ lytte til?

Det er ikke noget jeg er ekspert i, men jeg kan da genkende
mange af de navne der allerede er nævnt. Og så er der (var)
jo også The Body Snatchers.

Men det var ikke det jeg ville sige. The Clash, som jo i
starten var noget punket og meget politiske, har udgivet
en plade der hedder Sandinista. (den 4. og tre-dobbelt lp)

Det er en blanding af rock, ska, reggae og rap. Det er
langt fra en popplade og lyden er jo ikke som det vi
hører i dag, men der er rigtig meget god musik på den.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq