buskrydder som kanttrimmer ?
Fra : Marco

Dato : 14-05-03 09:03

Vi har, som mange andre, en række med natursten mellem staudebedet og
græsplænen. Vi ønsker græsset helt ind til stenene, og ønsker hermed ikke et
stykke blotlagt jord eller fliser/klinker i niveau mellem stenene og plænen.

Vores kanttrimmere gennem tiden har været ubruglige og nu ønsker vi det
"ultimative værktøj".

Spørgsmål: Kan en buskrydder (ikke med trimmerhoved men med klinge) fungere
som græstrimmer - og er det effektivt ?

Ps. Jeg vil naturligvis ikke ramme stenene med klingen :)

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-05-03 09:20

On Wed, 14 May 2003 10:02:32 +0200, "Marco" <meco@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Vores kanttrimmere gennem tiden har været ubruglige og nu ønsker vi det

Havemaskiner får man aldrig nok af

>Spørgsmål: Kan en buskrydder (ikke med trimmerhoved men med klinge) fungere
>som græstrimmer - og er det effektivt ?

En klinge kan godt tage græs - men mest noget stivt græs. Blødt
plænegræs er den ikke for god til syntes jeg.

Til gengæld er et trimmerhoved på en benzindrevet buskrydder noget bedre
end på de billige eldrevne efter min mening.

>Ps. Jeg vil naturligvis ikke ramme stenene med klingen :)

Du drømmer
Sådan tænkte jeg også da jeg skulle bruge min nye buskrydder med klingen
på, da jeg skulle tage tage nogle brændenælder ved vores brændestabel.
Sådan en brændeknude sætter sig godt nok godt fast - og når det så er
den nederste knude i et hjørne, så vælter der godt nok meget brænde ned.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Marco

Dato : 14-05-03 09:30

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev:

> En klinge kan godt tage græs - men mest noget stivt græs. Blødt
> plænegræs er den ikke for god til syntes jeg.

Hvad sker der da - Bøjer græsset sig bare ned ?

> [...]
> Sådan en brændeknude sætter sig godt nok godt fast - og når det så er
> den nederste knude i et hjørne, så vælter der godt nok meget brænde ned.

Ups. Måske man skulle sætte et trimmerhoved på istedet, hvor græs og ukrudt
støder op til blødere effekter :)

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-05-03 21:03

On Wed, 14 May 2003 10:29:55 +0200, "Marco" <meco@ofir.dk> wrote:

>Hvad sker der da - Bøjer græsset sig bare ned ?

Det bliver i hvert fald noget ujævnt klippet.

>Ups. Måske man skulle sætte et trimmerhoved på istedet, hvor græs og ukrudt
>støder op til blødere effekter :)

Også mod hårde. Man får det så dårligt i maven når den fæle lyd af
klinge mod sten når ørerne

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Frederiksen

Dato : 14-05-03 15:22

> Havemaskiner får man aldrig nok af

GODE havemaskiner får man aldrig nok af - og dog.

> Til gengæld er et trimmerhoved på en benzindrevet buskrydder noget bedre
> end på de billige eldrevne efter min mening.

MEGET bedre - i hvert fald på vores, som er fra Harald Nyborg og vist
kostede et par tudser. Men en græstrimmer bliver aldrig rigtig god til at
kantklippe.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-05-03 21:01

On Wed, 14 May 2003 16:21:39 +0200, "Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>GODE havemaskiner får man aldrig nok af - og dog.

Nåja, selvfølgelig skal det være gode maskiner

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : graverenuth@tiscali.~

Dato : 15-05-03 22:01

Hej med jer.

At sætte klingen på buskrydderen er lidt voldsomt. Prøv at købe en af de
helt bløde nyolnsnore, ellers er buskrydderen ideel til det.

Hilsen Duh