Skvalderkålskirkegården
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 13-05-03 15:13

Vokser skvalderkål videre og skaber bøvl ved senere gødskning,

a) hvis jeg hælder de håndluge djævle direkte i komposten?
b) og hvad sker der, hvis jeg smider de med roundup henrettede syndere
sammesteds??

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 13-05-03 19:21

--
> vh ¸.·´¯)
> )><((((º> ´

Brug nu ikke for meget RoundUp, dine fisk dør, og vores børnebørn skal
drikke det i grundvandet

VH Birgitte

PS, jeg ikke erfaring med at de håndlugede lever videre i komposten.

Fra : Nynne

Dato : 13-05-03 21:50

Hvis jeg var dig, ville jeg lade dem ligge og tørre ud først - ligesom med
sene- og kvikgræs, så gror de nemlig ikke videre!

Jeg har ikke problemer med skvalderkål med den behandling

Mvh Nynne

This mail and any attachments originate from a system scanned by the
latest available version of Norton anti-virus

Fra : Marco

Dato : 14-05-03 08:04

> [...]

> a) hvis jeg hælder de håndluge djævle direkte i komposten?
> b) og hvad sker der, hvis jeg smider de med roundup henrettede syndere

a) Ja, de får hurtigt fat i komposten.
b) Skvalderkålen vokser sikkert videre, da RoundUp´en sikkert ikke er nået
ud i rodspidserne.
Det er ikke uden grund, større angreb af skvalderkål må tages af 2 omgange
RoundUp.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-05-03 08:06

"Marco" <meco@ofir.dk> wrote in message news:b9spq1$m1a$1@sunsite.dk...

> [...]
> ud i rodspidserne.
> Det er ikke uden grund, større angreb af skvalderkål må tages af 2 omgange

Eller med hormoner. Det samme som man bruger til brændnælder.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Anders

Dato : 16-05-03 16:17

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Eller med hormoner. Det samme som man bruger til brændnælder.
>

> --
Har du et navn på et hormonprodukt?

Mvh

Anders

Fra : graverenuth@tiscali.~

Dato : 15-05-03 21:57

Hej Torben

Skvalderkål er ikke kræsen. Den vokser videre og garanteret også hvis du
smider den i kompostbunken. Isoler planterne under noget sort plastik, så
det ikke får sollys. Planten vil nu bruge alt sin energi på at komme ud i
sollyset. Hvergang du ser et skud komme ud under plastikken klipper du det
af. På denne måde får planten aldrig sollys og kan ikke lave fotosyntese, så
dør den og alle underliggerne den laver under jorden.
Dem du har dræbt med round up er færdige. Det er et hormonmiddel som får
planten til at vokse sig ihjel. Den kan ikke overleve selv om du bruger
kompostjorden senere.

Hilsen Duh

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-05-03 21:43

On Thu, 15 May 2003 22:56:51 +0200, <graverenuth@tiscali.dk> wrote:

>Dem du har dræbt med round up er færdige. Det er et hormonmiddel som får
>planten til at vokse sig ihjel. Den kan ikke overleve selv om du bruger

Roundup er ikke et hormonmiddel og det får ikke planten til at vokse sig
ihjel. Men det får godt nok planterne til at dø.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!