Ølguiden?
Fra : Lars

Dato : 13-05-03 11:28

Er der nogen der har læst/set den nye Ølguide fra Gyldendal? Kan den
anbefales?

vh

Lars

Fra : Iggy

Dato : 13-05-03 19:18

Hvad skal du bruge bogen til? Hvis det er for at finde ølsteder eller
øltyper?.Hvis du søger bestemte informationer om øl eller ølsteder kan du
altid stille spørgsmål til gruppen. Jeg plejer at tjekke og besvare
spørgsmål angående øl, det ved jeg også der er et par andre i gruppen der
gør.

iggy

Fra : Arne Skovgaard Madse~

Dato : 13-05-03 19:53

Hej Lars

Den kan bestemt anbefales. Selv om jeg også har den første har jeg netop
investeret i anden udgave. Der er sket meget på ølfronten i de sidste par
år, og bogen er rimelig ajour.
Der er masser af beskrivelser af forskellige øl - også fra de nye små
bryggerier. Desuden er der lister over, hvor man kan købe og/eller nyde det
gode øl.

Arne

Fra : Lars

Dato : 14-05-03 08:53

Jeg ville gerne have den som opslagsbog over øltyper, men selvfølgelig også
gerne vide hvor man kan købe øllene i DK.... hvis ikke det nye retursystem
får ødelagt det hele. Jeg har fulgt med i Belgisk Brygs kvaler:

http://cph.ing.dk/bagsiden/bagsiden0318a.html

Tak

Lars

Fra : Iggy

Dato : 14-05-03 10:38

Hej Lars

Her er et par gode links hvor du kan finde mere end det der står i bogen
Her kan finder du anmeldelser om cafeer
http://www.pubspotters.dk/pubindex.php, http://www.ale.dk/ibyen.asp
Her er et link til ølindkøb http://www.ale.dk/indkob.asp
Her er et godt øltypelex http://www.nogne-o.no/leksikon.html
Her er et godt link til ølhistorier,humle, mad og øl, malt etc.
www.glocalbeer.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-05-03 09:17

"Lars" <rap_63@hotmail.com> writes:
> [...]
>gerne vide hvor man kan købe øllene i DK.... hvis ikke det nye retursystem
>får ødelagt det hele. Jeg har fulgt med i Belgisk Brygs kvaler:

Jeg ved ikke om du kan bruge denne bog:

Michael Jackson
Den Store Ølbog
Munksgaard*Rosinante
København 1998
ISBN 87-16-16134-3

Den har jeg selv haft megen glæde af, dels er der præsentation af at hav
af ølmærker, typer, sorter, bryggerier, dels er der nogle udmærkede
artikler om eks. værtshusbryggerier (som er fede at kende, hvis man er ude
og rejse) Det er ikke en autoritativ opslagsbog, der har alt om alle
bryggerier, men den kommer godt rund, synes jeg.
Jeg aner ikke hvad den koster - jeg har fået den som gave af nogle gode
mennesker, med sans for livets kvaliteter

Frank Løkkegaard