Ejendom skal funderes...
Fra : Stine

Dato : 11-05-03 20:30

Hvad betyder det, når der i en salgsopstilling står:

"Ejendommen skal funderes før der kan opnås realkreditbelåning."

???

Håber, nogen ved det..

/Stine

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-05-03 21:05

Stine wrote:
> Hvad betyder det, når der i en salgsopstilling står:
>
> "Ejendommen skal funderes før der kan opnås realkreditbelåning."

Det betyder at ejendommen er i så dårlig stand at man ikke kan få
realkreditlån.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Johnt

Dato : 11-05-03 21:17

"Stine" <unknown@unknown.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad betyder det, når der i en salgsopstilling står:
>
> "Ejendommen skal funderes før der kan opnås realkreditbelåning."
>
> ???

Betyder at soklen på huset er i stykker / skrider.

Betyder en dyr reparation, samtidig med at det ikke er så let at finde nogle
som vil påtage sig opgaven. Da der er chance for at hele huset styrter
sammen.

Jeg vil anbefale at du finder et andet hus. Reparationen kan sagtens koste
mange hundredetusinde kroner, måske 500 tkr. afhængig af problemets omfang,
hvor i landet huset er, samt hvor let det er at udføre ekstra fundering.

Hilsen

René

Fra : Stine

Dato : 11-05-03 22:24

"Johnt" <johntt@(fjerndette)mail.invalid> wrote in message

> [...]
omfang,
> hvor i landet huset er, samt hvor let det er at udføre ekstra fundering.

Tak for svaret. Jeg studsede blot over udtrykket, da jeg så det i en
boligannonce i dag.
Det omtalte hus ligger i Vanløse - er på 100 kvm + 100 kvm høj, brugbar
kælder til 995.000... Synes det lød meget billigt (min bror er på jagt), så
jeg måtte jo lige tjekke det...Har heldigvis selv et dejligt, (solidt) hus
:))

/Stine

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-05-03 23:39

Stine wrote:

> Det omtalte hus ligger i Vanløse - er på 100 kvm + 100 kvm høj,
> brugbar kælder til 995.000... Synes det lød meget billigt (min bror
> er på jagt), så jeg måtte jo lige tjekke det...

Det er dyrt. Når man ikke kan få realkreditlån, skal man betale alle
pengene kontant ved købet.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : HHIST

Dato : 12-05-03 16:15

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote in message

>Kender hverken Hus eller håndværkerpriserne i Vanløse. Men en reperation af
kældervæg og evt. ekstrafundering ville i midtjylland ikke overstige
250000kr og sandsynligvis kun ligge omkring det halve. Det afhænger af
skadens omfang.
Hvis jeg var interseret i huset ville jeg undersøge hvad kreditforeningen
forlanger. Og i tilfælde af køb aftale med håndværkeren selv at medvirke
ved reperationen, for det meste af det er knokkelarbejde som enhver rask og
rørig m/k kan være med til. Nemmelig at bære brokker og jord ud i spande, og
bære beton den anden vej.
mvh Finn

Fra : Stine

Dato : 12-05-03 21:36

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> wrote in message
> [...]
> kældervæg og evt. ekstrafundering ville i midtjylland ikke overstige
> 250000kr og sandsynligvis kun ligge omkring det halve. Det afhænger af

Det lyder umiddelbart ikke så dyrt. Men hvis der ikke er nogen håndværkere,
der "tør" lave det, er man jo lige vidt.

> [...]
og
> rørig m/k kan være med til. Nemmelig at bære brokker og jord ud i spande,

Nu kender du jo i sagens natur ikke min bror, jeg har ikke set ham bære en
spand siden vi som børn legede i sandkassen :))

/Stine

Fra : HHIST

Dato : 13-05-03 03:56

"Stine" <unknown@unknown.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det lyder umiddelbart ikke så dyrt. Men hvis der ikke er nogen
håndværkere,
> der "tør" lave det, er man jo lige vidt.

Jeg kan ikke tro at der ikke er håndværkere som tør lave det. Jeg har endnu
ikke sagt nej til en sådan opgave, men jeg gider ikke køre til Vanløse. Hvis
ingen håndværkere tør røre ved det er huset ikke bedre værd end at rive ned.
mvh Finn