Salvie
Fra : Marianne

Dato : 11-05-03 12:50

Hej

jeg har en 'salvia leucantha' - er det alm. krydderurte-salvie, som kan
spises?

mvh
Marianne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-05-03 16:44

On Sun, 11 May 2003 13:50:13 +0200, "Marianne" <hoyen@lundbak.dk> wrote:

>jeg har en 'salvia leucantha' - er det alm. krydderurte-salvie, som kan
>spises?

Jeg kender ikke lige den salvia der - men den rigtige kryddersalvie
hedder Salvia officinalis.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 20-05-03 21:33

> Jeg kender ikke lige den salvia der - men den rigtige kryddersalvie
> hedder Salvia officinalis.

Der findes rigtig mange salvie-arter. De fleste dyrkes vist for blomsternes
skyld. Sidste år besøgte jeg Dublins botaniske have, hvor de havde et
kæmpebed med salvier i alle størrelser.
Søger man på nettet efter 'salvia leucantha' står der ikke noget om at den
anvendes i madlavning. Men den skal have nogle meget smukke blomster.
Den synes at være meget frostfølsom.
Men prøv at tygge lidt på et blad - det dør man nok ikke af.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse électronique pour me contacter.