Pex rør til varme
Fra : Albert

Dato : 10-05-03 21:35

Er der forskel på kvaliteten af rør ?

Overvejer at købe noget af det røde man kan få i byggemarkeder, da det
koster en brøkdel af det vvs'eren kan sælge mig, men er det mon det samme ?

hvis ikke - hvor får man så det gode, og hvordan kan man genkende deT?

Fra : Rolli

Dato : 11-05-03 09:01

On Sat, 10 May 2003 22:34:57 +0200, "Albert" <No@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>hvis ikke - hvor får man så det gode, og hvordan kan man genkende deT?

Ved Pex-rør til gulv varme skal du sørge for at det er med ilt-spærre
så dit anlæg ikke slammer til.

Rolli

Fra : THS NIEL

Dato : 11-05-03 09:48

> Ved Pex-rør til gulv varme skal du sørge for at det er med ilt-spærre
> så dit anlæg ikke slammer til.

Ha-ha. Hvad tror du iltspærren gør godt for....?

/thomas

Fra : Tømreren

Dato : 11-05-03 10:56

"THS NIEL" <tgnFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ha-ha. Hvad tror du iltspærren gør godt for....?

Det gør at der ikke kommer ilt ind i dine rør og derved ilt i dit
centralvarme-system...
Hvis du ikke har købt dine vvs-reservedele,Albert,, så er de ret billige
hos:
www.lavprisvvs.dk
Mvh
Tømreren

Fra : Martin Christiansen

Dato : 11-05-03 12:52

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør at der ikke kommer ilt ind i dine rør og derved ilt i dit
> centralvarme-system...

Og dermed forårsage korrosion på jerndele i anlægget.

Mvh - Martin

www.martinchristiansen.dk

Fra : Albert

Dato : 13-05-03 18:26

> Hvis du ikke har købt dine vvs-reservedele,Albert,, så er de ret billige
> hos:
> www.lavprisvvs.dk

Jojo, har set dem. Der er masser af VVS discount butikker på nettet.
Odense Lavpris Tømmerhandel er en anden mulighed.
Spørgsmålet er så om det de sælger (=det Silvan og de andre sælger), er
dårligere end det VVS'eren har ?

og hviis ja - hvad er forskellen / kan man få den gode billigt ?

Fra : Jens U. K.

Dato : 14-05-03 08:51

"Albert" <No@mail.dk> wrote in message
[...]
> Spørgsmålet er så om det de sælger (=det Silvan og de andre sælger), er
> dårligere end det VVS'eren har ?

Det tror jeg såmænd ikke.

> og hviis ja - hvad er forskellen / kan man få den gode billigt ?

Forskellen kunne måske være om det er VA-godkendt.
Det er vist "ulovligt" at bruge ikke-VA-godkendte dele, men de må godt
sælges. Det "ulovlige" består vist i tab af en evt. forsikringssag ifm en
vandskade el.lign.

Hvis man ser sig for er der mange penge at spare ved at købe de "billige"
steder.

/Jens Ulrik

Fra : Rolli

Dato : 13-05-03 06:16

On Sun, 11 May 2003 10:48:25 +0200, "THS NIEL"
<tgnFJERN@worldonline.dk> wrote:

>Ha-ha. Hvad tror du iltspærren gør godt for....?
>
>/thomas

ja ja kloge, Ilt i centralvarmeanlæg forsager slam i anlæget som så
giver tæring.
Hvis du ser kølevandsanlæg som køles af luften er du ikke i tvivl.
Rolli

Fra : Calle.

Dato : 13-05-03 14:15

Rolli wrote:

> ja ja kloge, Ilt i centralvarmeanlæg forsager slam i anlæget som så
> giver tæring.
> Hvis du ser kølevandsanlæg som køles af luften er du ikke i tvivl.
> Rolli

Ja dem har du jo rodet en del med. Nu har du jo andre til det.
--
Calle