Jørgen Ingmann (ham med Grete og dansevise~
Fra : Per Wildau

Dato : 10-05-03 17:39

Hej gruppe!

Er der nogen som kan sige mig om Jørgen Ingmann (ham med Grethe og
dansevisen), lever endnu? -og hvis han er død, hvornår døde han?

Vh Per

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 17:55

Per Wildau wrote:
> Hej gruppe!
>
> Er der nogen som kan sige mig om Jørgen Ingmann (ham med Grethe og
> dansevisen), lever endnu? -og hvis han er død, hvornår døde han?

Jeg tror ikke, han er død. Jeg hørte for et par uger siden et
Ingemann-portrætprogram på DR, hvor han blev omtalt som nulevende
otiumnyder (og det var svjv ikke en gammel genudsendelse).

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 10-05-03 17:59

Jørgen Ingemann. Født: 26-4-1925

han har lige haft 78 års fødseldag TILLYKKE TILLYKKE

Jan O

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-03 19:01

Per Wildau wrote:

> Er der nogen som kan sige mig om Jørgen Ingmann (ham med Grethe og
> dansevisen), lever endnu? -og hvis han er død, hvornår døde han?

Jeg er temmelig sikker på, at han er død, og at det er en del år siden.
Men jeg har intet kunne finde på nettet om ham, og det er egentligt
trist.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-03 19:05

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg er temmelig sikker på, at han er død, og at det er en del år siden.
> Men jeg har intet kunne finde på nettet om ham, og det er egentligt
> trist.

Og jeg tog så fejl, både med hensyn til at han er død, og at man ikke
kan finde noget om ham:

http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=51681&s=j%F8rgen%20ingmann

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-03 19:20

Per Wildau <per@lorx.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebd2a78$0$266$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hej gruppe!
>
> Er der nogen som kan sige mig om Jørgen Ingmann (ham med Grethe og
> dansevisen), lever endnu? -og hvis han er død, hvornår døde han?
__________

Hverken Jørgen Ingmann eller Grethe Ingmann lever mere. Jeg ved ikke hvornår
de døde men mon ikke Jørgen døde for ca. 20 år siden og Grethe for ca. 10 år
siden - Men det er en meget løst gæt - Jeg ved det ikke.

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 10-05-03 19:34

Uden at hænge nig op på det
jeg tror der var en hyldest udsendelse i DR men Mylle PÅ Jørgen ingemann's
fødseldag i april???

han er ikke død han arbejder stadigvæk som studie musiker

jan o

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-03 21:45

Jan Ohlsson <jan.ohlsson@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebd461d$0$24708$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> han er ikke død han arbejder stadigvæk som studie musiker
>
> jan o
_________

Hej Jan

Du har godt nok sendt mig på overarbejde Jan, og milde Moses. Du har ret.
Han er ikke død. Ups, det var ret uheldigt at erklære en levende mand død.
Undskyld til Jørgen Ingmann. Efter nærmere undersøgelser kan jeg se at han
trak sig tilbage midt i 80-erne og nu lever som en slags kunstmaler. Han
maler små billeder. Han lever og er netop fyldt 77 år den 26. april. At han
skulle være studiemusiker har jeg ikke hørt.Men det må jo passe når du siger
det.

Hilsen Åge

Ps: Jeg har i årevis gået rundt og troet at han var død. Grethe Ingmann sang
jo et masse dansktopsange alene de sidste år inden hun døde den 18 august
1990, 52 år gammel. Bl.a. havde hun det store hit, som vi alle kender så
godt, nemlig "Sig godmorgen". Så det med de ca. 10 år siden hun døde var
ikke helt forkert. Men det var det andet sgu godtnok. Arghhh pinligt.

Hilsen Åge

Fra : Per Wildau

Dato : 12-05-03 13:59

Åge Halldorsson wrote:

> Ups, det var ret uheldigt at erklære en levende
> mand død.

Jeg synes ikke, at det er så pinligt, jeg (vi) har jo spurgt efter ham - at
han stadigvæk lever, og forhåbenligt har det godt, er glædeligt. Gad vide om
han stadigt kan komme i tanker om, at tage guitaren ned fra knagen, eller om
han definitivt har lagt den fra sig.

Kh Per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-03 14:51

> [...]
> godt, nemlig "Sig godmorgen". Så det med de ca. 10 år siden hun døde var
> ikke helt forkert. Men det var det andet sgu godtnok. Arghhh pinligt.

Hej Åge

Efter hvad jeg kan se, så er i ved at gøre ham lidt ældre end jeg tror han
er. Så vidt jeg er underrettet, så er han født i København i 1932, og så må
han jo være 71 - 72 år, og da jeg ikke har hørt noget om han skulle være
død, antager jeg ham som værende spillevende. Men det er meget sandsynligt,
at han har skiftet guitaren ud med malerpenslen.

M.V.H.....Benny..