Aprilia der dør!
Fra : Kim Andersen

Dato : 08-05-03 15:41

Hej jeg er den lykkelige ejer af en Aprilia sr 50 Sport, dog er der et
problem.

Når jeg hugger håndtaget i bund fra tomgang så dør maskinen. Det er
ligemeget om den er kørt varm eller om den er kold, det er det samme
problem.
Nogle gange redder den sig selv og kommer til kræfter igen når man har
håndtaget i bund, men ellers går den ud.

Jeg har skiftet cylinder, karburator og udstødning.

Nogle forslag?

Fra : kion

Dato : 08-05-03 16:04

hej..

prøv og tjek menbran pladerne...

mvh.kion

Fra : Duffi

Dato : 08-05-03 20:54

"kion" <kion@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hej..
>
> prøv og tjek menbran pladerne...
>
> mvh.kion
Hmmm....

For mig lyder det som en forkert størrelse dyse eller at kaburatoren er
indstillet forkert...
Find luftskruen og skru den mod venstre indtil den NÆSTEN dør (den SKAL
kunne holde sig selv igang )
Så skal du skrue den mod højre, HUSK AT TÆLLE HVOR MANGE OMGANGE DU DREJER
SKRUEN, indtil den begynder at lave det samme nummer med at gå ud i tomgang.

Så skal du stille skruen lige midt imellem de to indstillinger...

f.eks. hvis du har skruet skruen 5 omgange mod højre fra venstre, så skal du
dreje den 2½ gang tilbage (mod venstre)
altså det halve af omgangene...

Sådan stiller min far sin harley og jeg gør på samme måde...

Hvis den stadig gør det vil jeg prøve med en mindre dyse...

Da jeg stillede min luftskrue rigtigt blev den meget vildere fra bunden af,
den tog fat øjeblikkeligt... Lækkert når man har været vant til noget
andet...!

Held og lykke..

Fra : Kim Andersen

Dato : 09-05-03 15:57

Jeg har fundet årsagen til mine kvaler!
Det var tomgangsdysen som var tilstoppet, nu kører den fint igen.

Tak fordi i var så venlige at svare på mit indlæg.
Respekt.