Erfaringer med emuleret PostScript?
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 25-03-01 09:43

Jeg har lagt mærke til at flere og flere laserprintere bliver leveret
med emuleret PostScript, og selv firmaer som HP og Lexmark lader til at
fravælge original PostScript.

Er der nogen i gruppen, der er vidende om, hvorfor denne udvikling sker,
eller har konkrete erfaringer med om emuleringen fungerer godt eller
skidt på de nyere HP, Lexmark, m.v.?

/hc

Fra : Søren Straszek

Dato : 25-03-01 09:47

Hans Christian Hansen <h.sletmig@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen i gruppen, der er vidende om, hvorfor denne udvikling sker,
> eller har konkrete erfaringer med om emuleringen fungerer godt eller

Jeg har på mit arbejde nu i 1 1/2 år bruget en hp 4050n som også
emulerer PS. Det virker upåklageligt - jeg har nok sammenlagt oplevet
under ti PS-fejl, og det må jo siges at være meget godt. Jeg udskriver
fra de fleste Adobe programmer fra både mac og pc.

M.v.h Søren

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-03-01 22:57

Hans Christian Hansen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen i gruppen, der er vidende om, hvorfor denne udvikling sker,
> eller har konkrete erfaringer med om emuleringen fungerer godt eller

Jeg har sagt hvad jeg mener om emuleret PostScript i en anden tråd, så
det er der ikke nogen grund til at jeg gentager.

Læs: <news:3ABA95E0.BFAFEB46@niels-ebbesen.net>

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-03-01 00:20

Hans Christian Hansen <h.sletmig@post.tele.dk> wrote:

> eller har konkrete erfaringer med om emuleringen fungerer godt eller
> skidt på de nyere HP, Lexmark, m.v.?

Jeg har lige sat en "Brother HL 2400 Ce" farve laserprinter op i et NT
netværk. Med min Pismo har jeg brugt den (og dens emuleret PS 3) og det
virker fint; i modsætning til min Apple LW 4/600, som konstant melder om
PostScript fejl ((

/Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-03-01 04:51

In article <1equnq9.yz8msr1vvakyuN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Apple LW 4/600, som konstant melder om
> PostScript fejl ((

Hvor meget RAM har du i den?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-03-01 18:48

> Hvor meget RAM har du i den?

Standard 2mb, hvilket jeg godt ved ikke er alverden. Problemet er bare
at fejlene kommer totalt uberegneligt. Ofte er det ved udprintning af
websider i IE, næsten lige så tit .pdf filer og en gang imellem hos alm.
word dokumenter. PageMaker og Claris (Apple) Works går som regl fri :-/

/Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-03-01 20:41

In article <1eqvvwl.1ta2lo7itg166N%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Standard 2mb, hvilket jeg godt ved ikke er alverden. Problemet er bare
> at fejlene kommer totalt uberegneligt.

Du har ikke observeret om det skulle have noget med størrelsen på
dokumenterne, eller antallet af fonte i dokumentet at gøre?

--
MVH
Martin Edlich