Engros i Roskilde
Fra : Søren Sohl

Dato : 07-05-03 17:36

Vi er nogle stykker der skal købe stort ind i Roskilde af frugt, grønt, kød,
brød, pasta osv., da vi skal lave mad til hundrede mennesker. Kan I hjælpe
mig med en engros hvor nogle af varerne evt. kunne købes?

Fra : Stefan Garvig

Dato : 07-05-03 20:23

"Søren Sohl" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brød, pasta osv., da vi skal lave mad til hundrede mennesker. Kan I hjælpe
> mig med en engros hvor nogle af varerne evt. kunne købes?

I kan prøve Metro, de har næsten alt, men det kræver medlemskort for at
komme ind.

Jeg har hørt, at INCO er bedre, har flere varer og er billigere end Metro -
men jeg er ikke sikker. INCO kræver også medlemskort - man skal drive
levnedsmiddelvirksomhed, f.eks. restaurant.

Til min egen 40 års fødselsdag købe vi alt i Metro - måske var det ikke det
billigste, men at vi kunne få alt ét sted var bare lykken - rent logistisk.

Held og lykke med jeres 100 gæsters arrangement.

Venligst

Stefan Garvig
Rødovre

--
**********
For direct reply only:

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 07-07-03 15:03

man skal vist bare være momsregistreret for at få INCO-kort..

K.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-07-03 22:04

[Karsten Hammer Hansen | Mon, 7 Jul 2003 16:02:46 +0200]

>man skal vist bare være momsregistreret for at få INCO-kort..

Nej, INCO kræver en virksomhed af en vis størrelse - enten i
fødevarebranchen eller med en stor kantine.

Kravet er vist 25 ansatte?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nette

Dato : 08-07-03 03:48

"Rene' Hjorth" skrev i en meddelelse
> Nej, INCO kræver en virksomhed af en vis størrelse - enten i
> fødevarebranchen eller med en stor kantine.
>
> Kravet er vist 25 ansatte?

Nej, det kan altså ikke passe. Selv de små bagerier rundt omkring kun med
mester og frue samt en lærling handler med Inco. Det gjorde de i hvert fald
for 8 - 10 år siden.

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-07-03 11:29

[Nette | Tue, 8 Jul 2003 04:48:20 +0200]

>Nej, det kan altså ikke passe.

Jeg formulerede mig dårligt; jeg mente at det var enten virksomheder i
fødevarerbranchen eller virksomheder af en vis størrelse med en stor
kantine.

Sagt på en anden måde: de små hobby-virksomheder der nemt kan få et
Metro-kort, kan IKKE bare lige få et Inco kort.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nette

Dato : 08-07-03 20:16

> [...]

> Sagt på en anden måde: de små hobby-virksomheder der nemt kan få et
> Metro-kort, kan IKKE bare lige få et Inco kort.

oooh .....

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-07-03 23:27

[Nette | Tue, 8 Jul 2003 21:15:56 +0200]

>oooh .....

Eller igen sagt på en helt anden måde: Mine yndlingsflæskesvær kan KUN
fås i Inco, så jeg blev nødt til at blive aktiv i firmaets
kantinebestyrrelse for at derved kunne komme med i Inco på indkøb :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nette

Dato : 09-07-03 03:34

> Eller igen sagt på en helt anden måde: Mine yndlingsflæskesvær kan KUN
> fås i Inco, så jeg blev nødt til at blive aktiv i firmaets
> kantinebestyrrelse for at derved kunne komme med i Inco på indkøb :)

Uff René...du lever virkelig et meget hårdt liv*G*
Inco har nu utrolig, mange spændende ting og sager. En overgang tog jeg også
selv derud og hentede varer, i stedet for at bestille, alene for at få lov
til at gå rundt blandt alt deres isenkram ...

Kan du forresten huske tilbage til vores snak om køkkenmaskiner? Jeg har
haft een på prøve ( naboens, som er i sommerhus) siden maj.... Jeg kan altså
kun finde ud af at bruge den til rugbrød, så det var da godt, jeg ikke gik
ud og invisterede i en ny.

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-07-03 15:28

[Nette | Wed, 9 Jul 2003 04:33:59 +0200]

>Uff René...du lever virkelig et meget hårdt liv*G*

Jeps!

>Inco har nu utrolig, mange spændende ting og sager. En overgang tog jeg også
>selv derud og hentede varer, i stedet for at bestille, alene for at få lov
>til at gå rundt blandt alt deres isenkram ...

Ja, det har et dejligt stort udvalg af køkkenmaskiner og mange andre
ting (dog pt. ikke sukkerfri chokolade); man skal dog som altid se sig
for, da Inco i sig selv ikke er nogen garanti for billige/lave priser.

>Kan du forresten huske tilbage til vores snak om køkkenmaskiner?

Næh men det er OK.

>Jeg har haft een på prøve ( naboens, som er i sommerhus) siden maj.... Jeg kan altså
>kun finde ud af at bruge den til rugbrød,

Til rugbrød? Well, der er joi mange forskellige typer, men hvad jeg
tænkte på var typsik én der udover at kunne røre kagedejl o.l. også
kunne bruges til at snitte og rive alskens grøntsager.

Jeg tror at jeg bruger mind mindst hveranden dag.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nette

Dato : 09-07-03 20:45

> man skal dog som altid se sig
> for, da Inco i sig selv ikke er nogen garanti for billige/lave priser.

Nej, det er det bestemt ikke.

> Næh men det er OK.

> Til rugbrød?

Ja, sgu*G*

>Well, der er joi mange forskellige typer, men hvad jeg
> tænkte på var typsik én der udover at kunne røre kagedejl o.l. også
> kunne bruges til at snitte og rive alskens grøntsager.

Jeps, og den her kan alt*G*.... Kage bager vi pt. ikke så ofte, da babyen
inde i min mave ikke kan lide, hvis jeg tager for meget på.

> Jeg tror at jeg bruger mind mindst hveranden dag.

Jeps, det var jo det jeg kom til at tænke på*G*...Tro mig, jeg forsøger
virkeligt at tænke kreativt, når jeg laver mad.... Men jeg kan simpelthen
ikke se de muligheder i den...Men hvis du ikke kan huske snakken, er det
ligemeget, det gik ud på at jeg var imod, da jeg ikke mente, jeg ville få
brug for den, og du var for, fordi du ikke kunne undvære den i
dagligdagen....*G*
Det skal nok også nævnes, at vi ikke har opvaskemaskine, og det derfor ofte
koster længere tid at vaske op efter at have revet gulerødder i en maskine,
end det gør ved at bruge et rivejern.

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-07-03 22:03

[Nette | Wed, 9 Jul 2003 21:44:46 +0200]

>Det skal nok også nævnes, at vi ikke har opvaskemaskine, og det derfor ofte
>koster længere tid at vaske op efter at have revet gulerødder i en maskine,
>end det gør ved at bruge et rivejern.

Jeg tror faktisk at det er et centralt punkt, Med opvaskemaskine går
"det hele" blot i maskinen, men i hånden er der flere dimse med kroge
der skal vaskes mere "besværligt" af.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk