Katteplage
Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 07-05-03 09:34

Hej Gruppe

Jeg er den "heldige" nabo til omkring 15 katte, der bruger min have til at
fra toilet til afmærkning at teritorie. Alle mine bede rendegraves jævnligt,
så jord og flis ligger på fliser og græsplæne - øv. Derudover kommer de ind
i huset, hvis døren er åben. Topmålet var dog, da jeg her til morgen fandt
mødte stor hankat, der stod og stintede op af mine teaktræsmøbler.

Indtil nu har jeg med succes afprøvet en plante, der på dansk blev kaldet
"kattens skræk", men den er endnu ikke i handlen. Jeg har også prøvet
permyntepulver, som har været effektiv i en periode, men ligenu er jeg løbet
tør for ideer.

Lad mig høre dit bud på fortrængelse af naboernes katte.
--
Mette Nylander Sørup
mette@countryfan.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-05-03 10:07

"Mette Nylander Sørup" <mette@countryfan.dk> skrev i en meddelelse > Hej
> [...]
løbet
> tør for ideer.
>
> Lad mig høre dit bud på fortrængelse af naboernes katte.
Som mangeårig katteejer kan jeg godt forstå dit problem.
Den mest effektive løsning er nok at anskaffe dig en stor og stærk hankat,
der kan tæve alle de andre
Der er dog også andre muligheder. Fidusen går ud på at gøre din grund til et
ubehageligt sted at være. (Den med 'kattens skræk' kender jeg ikke, så den
vil jeg gerne høre nærmere om). Et effektivt middel til at 'stresse' katte
er vand. Anskaf dig en sprøjtepistol til vand og hav haveslangen og et fyldt
litermål parat. Benyt så enhver given leglighed til at sprøjte vand på de
ubudne gæster. Dette er fuldkomment uskadeligt for kattene, men de kan ikke
lide det.
Dette er ikke en mirakelkur, det er hårdt arbejde
Katte er territoriekrævende vanedyr, der afpatruljerer deres område dagligt
(du kan sikkert se sporene i din græsplæne hvor de har gået i vinter). De
går den samme tur hver dag og læser 'avisen' samt sætter deres 'visitkort'
hist og pist. Det vil nok tage lidt tid at vænne dem af med at besøge dig og
'lægge ruten om', men du burde hurtigt kunne se en effekt. Katte er ikke
dumme, de er bare stædige
Uheldet med møblerne (endnu et visitkort og indlæg i avisen) kan du klare
med Rodalon. Det decenficerer og fjerner lugten.

Held og lykke med 'projektet'.
Carsten

Fra : Pia J

Dato : 07-05-03 10:15

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in message news:3eb8ccae$0$95358

> [...]
> vil jeg gerne høre nærmere om). Et effektivt middel til at 'stresse' katte

Vand virker - især hvis man kan få trængt kræet op i en krog og rigtig spule
den. Alternativt lån en stor hund som ikke er vant til katte - den skal nok
sætte fut i dem.

:Pia (både katte- og hundeejer, men ikke i ubegrænset omfang)

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 07-05-03 10:11

On Wed, 7 May 2003 10:33:59 +0200, "Mette Nylander Sørup"
<mette@countryfan.dk> wrote:

>Lad mig høre dit bud på fortrængelse af naboernes katte.

Og jeg er med på en lytter. Vi har også en stor fed hankat og et par
hunkatte løbende.

/Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : jess

Dato : 07-05-03 11:08

lån en sindsyg stor og hurtig hund der ikke kan døje katte. og så lad døren
stå på klem.
og så når katten kommer ind. lader du hunden rande ud og bide nakken over på
lortet
og lad den evt. få lov til at æde de første par stykker den dræber. og
resten af dem den
slår ihjel må du heller smide i skraldespanden. så du ikke får naboerne på
nakken.

men hvis du bor i nykøbing sj. skal du nok ikke gøre det. for går det ud
over min kat
så får du samme tur

mvh.

Jess

ps. nu får jeg katte ejerne på nakken. (DET ER EN JOKE FOR FANDEN DA)

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 07-05-03 11:15

Hjortetaksolie, køb noget af det og sprøjt det der hvor kattene færdes. Så
skal de nok holde sig væk.

Hilsen
Peter

Fra : Morten Guldager

Dato : 07-05-03 12:34

Wed, 07 May 2003 at 08:33 GMT Mette Nylander Sørup wrote

> Lad mig høre dit bud på fortrængelse af naboernes katte.

Et grønt fuglenet lagt ud på græsplænen. De 4 hjørner er
bundet men en sindrig snor op omkring en gren i et træ.

Når du så ser en kat trækker du splitten ud og vupti du
har kat i net.

Så bruger du 5-10 minutter på at spule katten med koldt
vand. Herefter kommer den ikke igen.

Det kræver lidt arbejde at få nettet til at virke, men
det kan lade sig gøre.

Hvis du er virkelig nørd laver du en automatisk fælde,
fotoceller er her din ven.

/Morten

Fra : Anette

Dato : 07-05-03 13:15

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> wrote:
> [...]
> har kat i net.
> Så bruger du 5-10 minutter på at spule katten med koldt

Aaarrhh...Det skulle nu ikke være nødvendigt at drive det til mishandling af
dyrene.
Katten vil finde det væmmeligt nok bare at blive indfanget i net, ELLER
blive ramt af en vandstråle.

Vi har selv katte ( neuraliserede) og har derfor daglige besøg af naboens
hankatte.
Det har taget lidt tid, men hankattene har da fundet ud af at de bliver våde
når de forsøger at komme indendørs,
for at sætte deres territoriale mærker op ad møblerne.
Vandpistolen er klart det nemmeste at holde naboens katte ude af huset med.
Vandpistolen er nem at have liggende parat til brug og katten lider ikke
overlast af bare at blive våd og forskrækket.

Hjortetaksolie hældt på klude og hængt op der hvor de kommer ind i haven og
på deres ruter tværs gennem haven , virker glimrende - det lugter fælt, så
brug det kun udendørs.Kludene skal skiftes ret tit.

/ Anette

Fra : Thomas

Dato : 07-05-03 13:07

> Jeg er den "heldige" nabo til omkring 15 katte, der bruger min have til at
> fra toilet til afmærkning at teritorie.

15 katte lyder voldsomt, det er vel ikke fra den samme grund ??

1. Kontakt komunen og få kattefangeren ud, han afliver så alle de katte som
ikke er øremærket.
2. Invester 7-800 kr på en kattefælde, og find så en jæger der kan klare
resten når katten er fanget.

Ingen dyr bør holdes så de er til gene for menesker og kan katteejerne ikke
finde ud af at holde deres katte på eget territorium så er det deres
problem.

en kat skal som en hund holdes på egen grund.

Thomas

Ja jeg har kat, men kun en og jeg sørger for at den ikke er til gene for
andre

Fra : Frederiksen

Dato : 07-05-03 21:22

> [...]
som
> ikke er øremærket.
> 2. Invester 7-800 kr på en kattefælde, og find så en jæger der kan klare

Kunne kombineres med et forslag om vand. Vi fanger dem i en mårfælde, og så
får de 10 liter vand. Hvis katten er fertil (og det er de som regel), så
skal det gentages en gang mere for at virke i månedsvis.

Mvh Maria

Fra : Linda

Dato : 07-05-03 15:19

> [...]
jævnligt,

> Lad mig høre dit bud på fortrængelse af naboernes katte.

Hej NG
Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt, men har vi ikke alle pligt til at vores
dyr (og andre familiemedlemmer) ikke generer vores omgivelser ?
Hvad siger naboen selv, kunne du få lidt hjælp derfra ?

Linda

Fra : Peter

Dato : 07-05-03 16:32

et gevær samt nogle patroner kunne vel hjælpe ?

peter

Fra : N/A

Dato : 07-05-03 23:59

Fra : jess

Dato : 07-05-03 23:59

ja et jagt gevær. tøm patronerne for hagl og fyld meget groft salt i. det må
sq svi

mvh.

Jess

Fra : Blue

Dato : 08-05-03 07:25

"Peter" <kipe@os.dk> wrote in message news:<3eb9270b$0$96911$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> et gevær samt nogle patroner kunne vel hjælpe ?
>
> peter

Ikke hvis det står til Dansk Folkeparti. Jeg hørte her den anden dag
at de ville afskaffe rettigheden til at skyde katte der færdes på
privat grund. Kattene skulle have de samme "rettigheder" som landets
hunde, siger de.

HVIS der er tilfældet at de kommer igennem med det, så håber jeg
dæleme også at man holder sig fast på at der gælder de samme regler
for kattehold som for hundehold.

Det bliver skisme sjovt at se alle katteejerne lufte deres kat i snor.
For en hund skal jo enten være i snor, eller være under førerens fulde
kontrol.

Hi hi - hvem ved. Måske kunne man tjene gode penge på
kattekilingemotivation og lydighedskurser for katte!

Blue

Fra : Elwarth

Dato : 08-05-03 15:17

"Blue" <blue@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at de ville afskaffe rettigheden til at skyde katte der færdes på
> privat grund. Kattene skulle have de samme "rettigheder" som landets

Og det er da også på tide!

> HVIS der er tilfældet at de kommer igennem med det, så håber jeg
> dæleme også at man holder sig fast på at der gælder de samme regler
> for kattehold som for hundehold.

Det tror jeg da også er meningen.

> Det bliver skisme sjovt at se alle katteejerne lufte deres kat i snor.
> For en hund skal jo enten være i snor, eller være under førerens fulde
> kontrol.

Du lyder som om, du ikke mener, at det kan lade sig gøre? Det kan det
sagtens. Vi går da en gang i mellem tur med vores katte i sele og snor, når
vi synes, de trænger til at se noget andet udendørs end deres løbegård.

> Hi hi - hvem ved. Måske kunne man tjene gode penge på
> kattekilingemotivation og lydighedskurser for katte!

Naa, her holder sammenligningen så ikke længere. Når man går tur med sin kat
er det på kattens præmisser, dvs tempo og tildels retning. Men man kan
selvfølgelig godt sætte grænser for, hvor turen går hen.

Venligst
Dorthe (som har 5 katte, men ingen der løber frit og skider, graver eller
andet på andre menneskers ejendom)

Fra : TK

Dato : 07-05-03 18:43

Mette Nylander Sørup <mette@countryfan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb8c4f8$0$50453$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Lad mig høre dit bud på fortrængelse af naboernes katte.
> --
> Mette Nylander Sørup
> mette@countryfan.dk

En god og forholdsvis billig blanding der holder katte på afstand.
Kort tid efter det er drysset ud, kan man som menneske ikke lugte det i fri
luft.

Bland lige dele svovlpulver og naftalin (fåes hos matas) med en lille sjat
stødt peber. Drys det ud, hvor kattene ikke må færdes.
Det er meget effektivt. Blandingen kan også købes færdig hos matas -men er
da væsentligdyere.

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-05-03 17:00

Hej Gruppe

Jeg takke for alle de gode svar. Da jeg ikke er til de håndfaste løsninger,
ville jeg prøve med lidt hjortetaksolie eller svovlpulverblandingen. Til dem
der har sprugt, hvad vores naboer siger. Tja... så griner de faktisk bare
.

Mvh

En kampklar
--