Termostat blandingsbatteri
Fra : Jorgen J. Jensen

Dato : 07-05-03 08:36

Jeg har monteret et nyt termostat blandingsbatteri i brusekabinen for 3
måneder siden fordi det gamle ikke regulerede godt nok. Nu sker det samme
med det nye batteri dvs at vandet nogle gange bliver skoldhedt og andre
gange koldt selvom man kan mærke at indgangsrøret er varmt. Hvad kan der
være galt?
Mvh Jørgen

Fra : mcloud

Dato : 07-05-03 09:36

"Jorgen J. Jensen" skrev d. 07-05-03 08:36 dette indlæg :
> [...]
andre
> gange koldt selvom man kan mærke at indgangsrøret er varmt. Hvad kan

Hvad er det for et batteri
mvh mcloud blikkenslager

http://www.kandu.dk/

Fra : Jorgen J. Jensen

Dato : 07-05-03 10:34

"mcloud" <mcloud.news@kandu.dk> wrote in message
> Hvad er det for et batteri
Hej mcloud,
Jeg købte armaturet hos Harald Nyborg i januar (billigt), men det er ikke
med i deres database længere så jeg kan ikke finde navnet lige nu.
Mvh Jørgen

Fra : mcloud

Dato : 07-05-03 11:31

"Jorgen J. Jensen" skrev d. 07-05-03 10:34 dette indlæg :
> [...]
ikke
> med i deres database længere så jeg kan ikke finde navnet lige nu.

Jeg ville pille batteriet ned ,tage det med ned til Harald Nyborg og
klage ,Bare sig at der kun kommer koldt vand ud af det. Hvis du får
pengene tilbage skal du købe Damixa TMC til ca 400 kr. det er et godt og
solidt batteri der er service venligt ,Desværre får man hvad man betaler
for
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-05-03 11:38

"Jorgen J. Jensen" skrev...
> [...]
> med det nye batteri dvs at vandet nogle gange bliver skoldhedt og andre
> gange koldt selvom man kan mærke at indgangsrøret er varmt. Hvad kan der

Min kone ynder at åbne vandhanen på fuld drøn i køkkenet når
jeg er i bad. Det resulterer også i en IKKK! når vandet lige
bliver iskoldt et sekundt og en ARGHH! når hun lukker for hanen igen...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-05-03 16:29

Peter Schrøder [nospample@se] skrev:

> [...]
> jeg er i bad. Det resulterer også i en IKKK! når vandet lige
> bliver iskoldt et sekundt og en ARGHH! når hun lukker for hanen

Hehe - hvor kan jeg dog kende det
Jeg er dog selv så betænkelig, at jeg venter de 5-10 minutter det tager
før jeg tapper varmt vand i køkkenet mens folk i bad

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Mark Schiller

Dato : 08-05-03 11:56

Wed, 7 May 2003 12:37:53 +0200, berigede Peter Schrøder <nospample@se>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Min kone ynder at åbne vandhanen på fuld drøn i køkkenet når
>jeg er i bad. Det resulterer også i en IKKK! når vandet lige
>bliver iskoldt et sekundt og en ARGHH! når hun lukker for hanen igen...

Burde ARGHH!-delen ikke være relativ umulig med et termostat-batteri?
(ellers er der jo ikke megen ide i, at have en skoldningssikring

/Mark

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-05-03 12:39

"Mark Schiller" skrev
> Burde ARGHH!-delen ikke være relativ umulig med et termostat-batteri?
> (ellers er der jo ikke megen ide i, at have en skoldningssikring

Jo, begge dele egentlig. Men det er nu også kun i eet, måske
enda kun et halvt, sekund at temperaturen fejler.
Jeg betragter det som den tid termostaten bruger til at regulere
temperaturen. Jeg har et Oras batteri men jeg ved ikke om andre
fabrikater er hurtigere?
Uanset hvad, vil jeg aldrig tilbage til ikke-termostat batteri igen.

Fra : Mark Schiller

Dato : 09-05-03 13:23

Thu, 8 May 2003 13:39:14 +0200, berigede Peter Schrøder <nospample@se>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Jo, begge dele egentlig. Men det er nu også kun i eet, måske
>enda kun et halvt, sekund at temperaturen fejler.

Min umiddelbare vurdering er, og jeg er ingenlunde ekspert, at 70 grader
varmt vand i et halvt sekund, opleves som værende ekstremt lang tid i
situationen

>Uanset hvad, vil jeg aldrig tilbage til ikke-termostat batteri igen.

Helt enig - jeg glæder mig også til, at jeg finder blandingsbatteriet i
mit liv - et termostatbatteri, som er pænt og som jeg kan betale

/Mark

Fra : Mark Schiller

Dato : 14-05-03 15:50

Fri, 09 May 2003 14:22:51 +0200, berigede Mark Schiller
<ms@vosborg.invalid> dk.fritid.hus-og-have med:

>Min umiddelbare vurdering er, og jeg er ingenlunde ekspert, at 70 grader
>varmt vand i et halvt sekund, opleves som værende ekstremt lang tid i
>situationen

Det slog mig lige, at videnskaben i år-tusinder har haft problemer
med, at definere "uendeligt" - måske har vi lige løst det problem:

   "Uendeligt lang tid er den tid det tager, at flytte hovedet
   væk fra bruserens vandstråle efter, at man har erfaret at
   nogen har åbnet for det kolde vand et andet sted i huset."

Jeg tillader mig, at lade beskeden blive stående på skærmen et øjeblik
eller 2

Glædelig onsdag

/Mark

--