iMovie Temaaften torsdag d. 8. maj klokken~
Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 07-05-03 00:46

Indbydelse til dig der er Macbruger i det østjyske.

Kom og se hvordan iMovie kan bruges til video på en Mac.

iMovie 3 - Apple's program for videoredigering fra kamera til brænding af
CD.

Underviser: Ebbe Krüger.

Beskrivelse:
Vi gennemgår processen fra billederne kommer ind i videokameraet, f.eks. af
jer som deltager på temaaftenen! Overfører fra kamera til iMovie. Redigerer
clips i Hylden og i tidlinien med overgange, effekter og finklipning etc. -
Frem til brænding af CDrom.

Desuden kommer vi ind på noget af det sværeste, med valg af korrekt
komprimering.

Du kan snart også hente et PDF dokument med uddybende info på

http://www.macoestjylland.dk

hvor der er mere info om brugergruppen MacØstjylland.

Velkommen på torsdag.

Vi afholder løbende aktiviteter på Århus Daghøjskole,
der har 45 iMac - i undervisningslokalet.

På gensyn på torsdag.

Mange Mac hilsner fra
Flemming Elimar Jensen
formand MacØstjylland

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 07-05-03 07:14

"Flemming Elimar Jensen" <flemming-elimar@web-com.dk> wrote in message
> [...]
>

> Velkommen på torsdag.
>
> Vi afholder løbende aktiviteter på Århus Daghøjskole,
> der har 45 iMac - i undervisningslokalet.

Det lyder da spændende, men desværre bor jeg i Nordsjælland, ellers ville
jeg gerne have deltaget.

Kommer der noget om hvordan man brænder en cd-rom i super-vhs format på mac
platformen? Jeg mener at Toast stadigvæk ikke understøtter dette format. På
windowssiden har de jo Nero, og her er der mulighed for s-vhs på en
almindelig cd-rom.

Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 07-05-03 09:13

Hej Henrik

> [...]
> platformen? Jeg mener at Toast stadigvæk ikke understøtter dette format. På
> windowssiden har de jo Nero, og her er der mulighed for s-vhs på en

Kender du Macbruger.dk ?

De afholde en workshop på lørdag, måske kan de hjælpe dig. Der er heller
ikke så langt som til Århus
prøv at se mere info på deres hjemmeside:

www.macbruger.dk

Du kan også stille spørgsmålet i forum f.eks. hos
www.macnyt.dk eller mediamac.dk

og temmelig sikker få et svar der.

hilsen Flemming