Auto-remember userinfo
Fra : Johnni N. Jørgensen

Dato : 06-05-03 20:18

Hejsa...

Sidder lige med et lille problem til min hjemmeside...

Kan jeg på nogen måde sikre mig (enten client-, eller server-side) at
brugeren ikke kan få IE til at gemme userinfo (brugernavn og password)
automatisk...

IE kommer jo frem med den lille pop-up, hvori den spørger om den skal gemme
brugerinfo... Kan den slås fra uden at man skal ind i indstillingerne for
browseren (altså via HTML'en, PHP etc.)???

Hygge...

Fra : Leonard

Dato : 06-05-03 21:17

"Johnni N. Jørgensen" <beelze@beelze.dk> wrote:

>Kan jeg på nogen måde sikre mig (enten client-, eller server-side) at
>brugeren ikke kan få IE til at gemme userinfo (brugernavn og password)
>automatisk...

Du kan lave loginet, så det ikke ligner noget IE kan genkende som et
login. Men så kan det være at den tror det er noget andet og så
tilbyder den måske autofuldførelse eller noget andet.
Og hvis du endelig får det til at virke i IE, så er der nok nogen der
har en klogere browser, der alligevel giver rmuligheden.

Det er ikke umiddelbart til, med mindre et eller andet med et
tilfældigt redirect kan snyde browseren til at tro at det er en ny
side, som den ikke har set før og dermed heller ikke har kodeord til.

Men hvorfor også fratage brugeren mulighed for at bruge browserens
muligheder?
- hvis brugeren ikke ønsker at bruge muligheden kan høn jo bare lade
være.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ryan

Dato : 06-05-03 22:32

> [...]
> brugerinfo... Kan den slås fra uden at man skal ind i indstillingerne for
> browseren (altså via HTML'en, PHP etc.)???

Jeg tror dette virker:

var password = "";
function getpass (){
password = prompt("skriv adgangskode");
document.write("<form name='formular' id='formular' method='post'
action='handler.php'><input type='text' name='kode' value='" + password +
"'></form>")
document.forms["formular"].submit();
}

--
Ryan

Fra : Kim Emax

Dato : 07-05-03 21:43

Johnni N. Jørgensen wrote:

> Kan jeg på nogen måde sikre mig (enten client-, eller server-side) at
> brugeren ikke kan få IE til at gemme userinfo (brugernavn og password)
> automatisk...

Husk at angive, når du krydsposter. Denne samme posting har du smidt i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, hvor jeg har svaret dig...

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Johnni N. Jørgensen

Dato : 08-05-03 17:06

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> wrote in message

> Husk at angive, når du krydsposter. Denne samme posting har du smidt i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, hvor jeg har svaret dig...
I will