Netbank og Mac...
Fra : Anders Petersen

Dato : 03-05-03 22:59

Danske Bank's netbank vil ikke rigtig med Mac, og så vidt jeg har forstået
er de ikke de eneste. I stedet for at brokke mig til DB - hvilket andre
utvivlsomt har gjort før mig - ville jeg høre, hvilke banker, der _kan_
klare Mac - lige før det er grund nok til at skifte bank.

Håber på lidt hjælp.

/Anders

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-05-03 23:16

"Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> utvivlsomt har gjort før mig - ville jeg høre, hvilke banker, der _kan_
> klare Mac - lige før det er grund nok til at skifte bank.

Jyske Bank kan
http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/jyskenetbank/skjultmappetilnyheder/53349.asp

www.jyskebank.dk

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-05-03 23:20

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

> [...]
> utvivlsomt har gjort før mig - ville jeg høre, hvilke banker, der _kan_
> klare Mac - lige før det er grund nok til at skifte bank.

Jyske Bank.
Martin

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-05-03 23:20

> [...]
> utvivlsomt har gjort før mig - ville jeg høre, hvilke banker, der _kan_
> klare Mac - lige før det er grund nok til at skifte bank.

De har endda fokus på Safari selv om den stadig er i beta.... det kunne de
andre banker lære noget af

http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/jyskenetbank/durminbrowser/1546.asp

Henry Lerche Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 04-05-03 04:16

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> "Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> skrev i en meddelelse

> De har endda fokus på Safari selv om den stadig er i beta.... det kunne de
> [...]

Lån & Spar bank (ka´ ikke huske URL´en) De er også billigere end Jyske
Bank.
M.
--
[2730]...I sne står urt & busk i skjul...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-05-03 08:35

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Lån & Spar bank (ka´ ikke huske URL´en) De er også billigere end Jyske
> Bank.

Uden installation af software ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Morten Lind

Dato : 04-05-03 12:19

> Uden installation af software ?

Browserorienteret, så vidt jeg forstod på manden
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-05-03 14:58

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Browserorienteret, så vidt jeg forstod på manden

Jahhh, men kan du gøre det fra hvilken som helst computer uden først at
skulle installere noget ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-05-03 15:14

In article <1fufyzh.ovgc76tehuynN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jahhh, men kan du gøre det fra hvilken som helst computer uden først at
> skulle installere noget ?

LSB og NextBank er ikke browserbaseret til Mac. Deres Java-klient skal
downloades, nøglefiler installeres og det kører p.t. kun i Classic.
De har en ny version som skal komme i løbet af i år! Den håber de kan
køre på Mac OS X, men lover ikke noget!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-05-03 15:30

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> [...]
> en ny version som skal komme i løbet af i år! Den håber de kan køre på Mac

Så når man sidder på sit job (hvor det er fyringsgrund at intallere
software) eller er på ferie, så er man fucked ?!

Jyske Bank er løsningen.

Fra : Søren Gyring-Nielsen

Dato : 04-05-03 15:42

> Så når man sidder på sit job (hvor det er fyringsgrund at intallere
> software) eller er på ferie, så er man fucked ?!
>
> Jyske Bank er løsningen.

Næe - jyske Bank er for dyr ! OG det kan altså godt lade sig gøre at
bruge www.nextbank.dk hvis man ikke lige er hjemme hos sig selv med egen
mac. Der er nemlig mulighed for at bruge wap - hvis mobilen kan klare
dette - og jeg mener der også er en pinkode løsning hvis man sidder på
sin internet café i Venesuela!

www.nextbank.dk er som allerede skrevet Lån og Spar Banks Internetbank.
Det er rigtigt at det kræver installation og brug af classic når den
skal bruges på mac, men mon ikke snart der dukker en version til
Jaguaren op !

Forresten så er www.nextbank.dk en af landets billigste banker uden ret
mange gebyrer og en MEGET billig rente - en fordel hvis man skal låne
til en ny mac !

KH
SØREN

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 04-05-03 20:48

> Så når man sidder på sit job (hvor det er fyringsgrund at intallere
> software) eller er på ferie, så er man fucked ?!

Nej, det er man ikke, man bruger deres "Café bank" -- se nærmere
detaljer på deres hjemmeside.

I øvrigt synes jeg at det netop er en fed ting at det kører som separat
program, som jeg kan starte direkte op og have i et separat vindue, frem
for at det ligger i en browser. Men sådan er vi nok så forskellige ...

/hc

Fra : Morten Lind

Dato : 04-05-03 16:45

> Jahhh, men kan du gøre det fra hvilken som helst computer uden først at
> skulle installere noget ?

Dét har jeg s´gu´ ikke spurgt om, Jesper - men det vil jeg da gøre i
næste uge.....
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Bech

Dato : 04-05-03 18:34

> Jahhh, men kan du gøre det fra hvilken som helst computer uden først at
> skulle installere noget ?

Jaja, der skal intet installeres, så derfor kan du lave bankforretninger
på en netcafe i Kuala Lumpur fx. Du skal blot medbringe et "nøglekort" =
en lap på størrelse med et dankort med 80 pinkoder påtrykt.
--
Med venlig hilsen / Greetings from

Martin Bech
http://www.MartinBech.dk Mail: Remove XYZ from mail address.

Fra : Sebastian Løck

Dato : 06-05-03 14:18

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:
> Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
> (....)
>
> Uden installation af software ?
Ja

Lån&Spar (også Nextbank) Internetbank er vist efterhånden en FAQ.
se mine indslag fra den 2003-02-07 og fra den 2003-01-03

Det er rigtigt at Lån&Spar tilbyder Mac brugerne en speciel Java
Software, som afvikles i Classic. For at bruge den er det nødvendigt
at have nogle nøglefiler.

De samme nøglefiler bruges af deres almindelige browserbank, der ikke
understøttes af Mac-browsere.

Nøglefilerne kan man fx. har liggende på sin egen ftp/http/gopher
server. Filerne alene giver ikke adgang. Der skal stadig et password
til, både til at åbne banken og til at gennemføre transaktioner.

Alternativ kan man bruge deres Cafebank variant. Cafebank bruger ikke
nøglefilerne. Til gengæld bruger den eengangsadgangskoder. Koderne
bestilles på websiten og sendes til kundens GSM mobiltelefon som SMS.
Som kunde kan man derfor sidde foran en hvilken som helst PeCe hvor
som helst i verden hvor der er GSM dækning og gennemføre
banktransaktioner.

Fordelen ved eengangadgangskoden er indlysende. Når du låner en
maskine på fx. et internetcafe ved du ikke om der fx. er installeret
en keyboard tracker eller sniff-software af andet art. Afsenderen af
sniff-sofwaren ville senere forsøge at misbruge adgangen. En
eengangskode virker kun een gang. Selv når sniff-softwaren fanger den,
kan den ikke bruges til noget, da den transaktion, den åbner op for er
afsluttet.
Læs mere https://www.lsb.dk/nyt/artikler/cafebank.html

hilsen
Sebastian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-05-03 17:49

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> writes:

> [...]
> hvilket andre utvivlsomt har gjort før mig - ville jeg høre, hvilke
> banker, der _kan_ klare Mac - lige før det er grund nok til at

På linux.dk har man netop iværksat en større survey for at holde
bank-oversigten ajourført:

http://linux.dk/support/bank/a.da.php

Lad dig ikke snyde af, at der ligger under linux.dk. Det er meingne at
oversigten skal omfatte alle banker og MacOS9.x såvel som OSX.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org